2016-04-01, 22:04
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

April April

Hoppas vi inte tappar dig som kund, det vore väldigt tråkigt och vi lovar att vara roligare nästa år

/Arvid, Avanza
Skämtet var bra reklam för er men känns lite slött att ni kör ungefär samma sak som förra året, samma upplägg på ert aprilskämt då.
http://blogg.avanza.se/avanza/en-bank-som-alla-andra/
Citera
2016-04-02, 10:53
Medlem
Bbobis avatar
Man måste verkligen samna humor helt om man inte förstod att det var ett skämt. Eller glömde du även bort vilket datum det var. Eller humor vet jag inte men det är ju i varje fall tydligt.

Citat:
vi tänkte börja hävda att Avanza Zero är aktivt förvaltad och ta ut en avgift på runt 2%.

Vad många banker har gjort. Nu när dom "blir en storbank" så ska dom också göra som alla andra. Hur tydligt som helst att dom skojar med vad andra banker har gjort. Och hur i helsike har man efter detta mail avslutat sitt konto/tagit ut sina pengar bara sådär? Brist på självkontroll? Kollar du/ni inte upp att saker stämmer innan ni tar era beslut? Gäller det investeringar med? Hoppade på FPC på 600kr när folk sa 1000?
Senast redigerad av Bbobi 2016-04-02 kl. 10:57.
Citera
2016-04-02, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej igen,

Det var väldigt tråkigt att höra, jag tycker du ska ringa in på 08-562 250 00 så kan vi hjälpa dig. Jag kan inte säga något om ersättning härifrån då vi gör alla sådana bedömningar individuellt men vi vill såklart inte att någon ska lida ekonomisk skada av ett aprilskämt.

Vänligen
Arvid, Avanza

Tack Arvid, har självklart inte sålt allt mitt innehav för att ni ökade overheadkostnader

April april dumjävlar som verkligen trodde på det
Citera
2016-04-02, 11:32
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Tack Arvid, har självklart inte sålt allt mitt innehav för att ni ökade overheadkostnader

April april dumjävlar som verkligen trodde på det
Jag vet inte vem som är roligast.
Citera
2016-04-02, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Varför inte? Jag känner många med "miljoners miljoner" som har Avanza.

Tänker bara att om man har miljonersmiljoner så varför investera i Sverige? Inga produkter, inga terminer, inga optioner.
Citera
2016-04-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Tänker bara att om man har miljonersmiljoner så varför investera i Sverige?

Varför skulle man inte investera i Sverige bara för att man har mycket pengar? Vill man investera i andra länder gör man det, men det gör man väl även om man bara har 10 000 att investera också. Varför skulle just beloppet göra att man inte vill investera i Sverige? Dessutom kan du investera överallt via Avanza, du är inte begränsad till Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Inga produkter, inga terminer, inga optioner
Du kan handla både terminer och optioner via Avanza. Vad du menar med produkter vet jag ej.

Mig veterligen har Avanza störst utbud i Sverige (Nordnet kanske har högre, har inte stenkoll på deras utbud). Låter dumt att välja någon annan aktör än den med störst utbud. Och lägre avgifter än storbankerna.
Senast redigerad av _Baste_ 2016-04-02 kl. 19:24.
Citera
2016-04-04, 09:35
Medlem
Reevess avatar
Finns det några planer på att utöka listan över, för superlånet, godkända värdepapper?
Citera
2016-04-04, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Varför skulle man inte investera i Sverige bara för att man har mycket pengar? Vill man investera i andra länder gör man det, men det gör man väl även om man bara har 10 000 att investera också. Varför skulle just beloppet göra att man inte vill investera i Sverige? Dessutom kan du investera överallt via Avanza, du är inte begränsad till Sverige.

Du kan handla både terminer och optioner via Avanza. Vad du menar med produkter vet jag ej.

Mig veterligen har Avanza störst utbud i Sverige (Nordnet kanske har högre, har inte stenkoll på deras utbud). Låter dumt att välja någon annan aktör än den med störst utbud. Och lägre avgifter än storbankerna.

Vad jag menar är att det finns få likvida terminer, optionerna är inte likvida heller och det finns bara 2-3 ETFer som kan räknas som någorlunda likvida. Dessutom finns det inte optioner på ETFerna heller. Om man skulle haft miljonersmiljoner och vill köpa aktier och hålla dem så fungerar väl Avanza/Sverige bra.

Om jag hade haft miljonersmiljoner hade jag inte investerat i Sverige. Men alla är ju olika.
Citera
2016-04-04, 10:03
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Finns det några planer på att utöka listan över, för superlånet, godkända värdepapper?

Hej!

Det finns det Vi kollar på möjligheten att lägga till fler värdepapper som säkerhet för superlånet och det borde komma inom kort. Kan tyvärr inte ge dig mer information i nuläget.

Vänligen
Arvid, Avanza
Citera
2016-04-05, 13:22
Medlem
Drdeoos avatar
Vart kan man hitta vad avkastningen(utdelningen som sker per år) för ett visst företag är på avanza?
Citera
2016-04-05, 13:28
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Vart kan man hitta vad avkastningen(utdelningen som sker per år) för ett visst företag är på avanza?
Det står på respektive akties sida. HM:

https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/5364/hennes---mauritz-b

Ordinarie utdelning 9,75 SEK 2016-05-04 2016-05-11
Citera
2016-04-05, 17:04
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Det står på respektive akties sida. HM:

https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/5364/hennes---mauritz-b

Ordinarie utdelning 9,75 SEK 2016-05-04 2016-05-11