2017-11-14, 14:38
Medlem
Återigen har Avanza visat att det är viktigare att sidan ser "modern och fräsch" ut än att den är driftsäker.
Den har ju legat nere i en timme nu!!
Citera
2017-11-14, 15:01
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Återigen har Avanza visat att det är viktigare att sidan ser "modern och fräsch" ut än att den är driftsäker.
Den har ju legat nere i en timme nu!!

Jo det är faktiskt skandalöst undermåligt. Nu bedriver jag inte nån mäkta värdepappershandel men är frekvent inne på cybersiten och inspekterar, tämligen ofta är det tekniska fel.

Nätleverantör, som har fel tydligen. Bönder och sjukhus klarar av att sörja för sin egen elförbrukning i strömavbrottstider. Tycker att de borde kommit på en tanke att ha en reservkraftskälla?
Senast redigerad av Pojkekorv 2017-11-14 kl. 15:13.
Citera
2017-11-15, 13:11
Medlem
Wirstroms avatar
Gäller era nya bolån endast för befintlig bostad eller finns även möjlighet till lånelöfte inför framtida köp?
Citera
2017-11-15, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wirstrom
Gäller era nya bolån endast för befintlig bostad eller finns även möjlighet till lånelöfte inför framtida köp?

Avanza har meddelat tidigare att man inte längre svarar på frågor här i tråden.
Citera
2017-11-16, 19:18
Medlem
Wirstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Avanza har meddelat tidigare att man inte längre svarar på frågor här i tråden.

Jaha ok.
Citera
2017-11-17, 22:55
Medlem
Hej,

Någon som har lust att förklara vad "Hävstång 1 ggr" innebär? (Tänkte handla btc xbt på Avanza.)
Citera
2017-11-18, 09:58
Medlem
Husings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofiaxx
Hej,

Någon som har lust att förklara vad "Hävstång 1 ggr" innebär? (Tänkte handla btc xbt på Avanza.)

Att värdepapperet rör sig 1 till 1 med underliggande tillgång. Alltså ingen hävstång.
Citera
2017-11-18, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husing
Att värdepapperet rör sig 1 till 1 med underliggande tillgång. Alltså ingen hävstång.

Vad finns det för för-/nackdelar med det? Är det något 'bra' för en okunnig som mig?

Tack!
Citera
2017-11-18, 12:35
Medlem
Husings avatar
Citat:
Vad finns det för för-/nackdelar med det? Är det något 'bra' för en okunnig som mig?

Tack!

Svängningarna blir inte så kraftiga för dig. Dessutom borde inte urholkningseffekten bli så kraftig för dig. Jag handlar dock sällan i derivat, så jag vet inte exakt.
Citera
2017-11-18, 15:59
Medlem
Citat:

Tack!

Volatiliteten blir ju lägre, det kan vara både bra och dåligt beroende på. Men om du är nybörjare tycker jag det är en fördel. höga dagliga hävstänger blir extremt svåra att hantera och dom ska du inte handla med
Citera
2017-11-18, 16:02
Medlem
Citat:

Tack!

Är du okunnig så ska du inte handla det certifikatet alls. Gissar att det är någon manlig bekant som övertalat dig till det? Håll dig borta helt från det.
Citera
2017-11-19, 16:38
Medlem
Lade förra helgen en order på en aktie. La in så att ordern är aktuell i några veckor framåt, dvs så att en inte upphör om den inte skulle gå igenom nästföljande vardag. Loggade nu in, och då är ordern mystiskt borta, utan att ha gått igenom eller vara väntande. Och mitt köp borde ha gått igenom då priset inte veckan inte översteg mitt lagda bud.

Går det att se ens orderhistorisk nånstans på Avanza?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in