2016-04-01, 12:51
Medlem
Där tappade avanza mig som kund. Någon mer?

http://blogg.avanza.se/avanza/antligen-har-vi-blivit-en-storbank/?utm_source=vbt_april&utm_medium=email&utm_campaig n=utv_ah#rubrik
Citera
2016-04-01, 13:03
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxer

http://blogg.avanza.se/avanza/antligen-har-vi-blivit-en-storbank/?utm_source=vbt_april&utm_medium=email&utm_campaig n=utv_ah#rubrik
För fan, haxer! Skärpning!

Eller tappar de dig som kund för att de är humorlösa? Ja, det kan jag förstå.
Citera
2016-04-01, 14:00
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaxnon
Är det möjligt att få fram ens GAV i samma valuta som aktien handlas i?
Går det att se fördelningen av ens aktier i en portfölj? Eller får man räkna ut det själv? t.ex. att H&M är 13% av portföljen osv.

Hej!

I nuläget kan du inte se GAV i samma valuta, vi ser över kontoöversikten för att kunna göra den tydligare och tillmötesgå önskemål som detta.

Längst ned i kontoöversikten i ett specifikt konto ser du en fördelning mellan tillgångsslag på kontot. Om du klickar på tårtbiten som heter "aktier" får du upp fördelningen i procent mellan aktieslagen.

Återkom gärna om du har fler frågor!

Vänligen
Arvid, Avanza
Citera
2016-04-01, 14:10
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:

Hej!

April April

Hoppas vi inte tappar dig som kund, det vore väldigt tråkigt och vi lovar att vara roligare nästa år

/Arvid, Avanza
Citera
2016-04-01, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

April April

Hoppas vi inte tappar dig som kund, det vore väldigt tråkigt och vi lovar att vara roligare nästa år

/Arvid, Avanza

Det var ett dåligt skämt... tog bort mitt konto hos er och avslutade allt Betyder detta att ni kommer ge mig ersättning för förlorat kapital?
Citera
2016-04-01, 16:21
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Det var ett dåligt skämt... tog bort mitt konto hos er och avslutade allt Betyder detta att ni kommer ge mig ersättning för förlorat kapital?

Hej igen,

Det var väldigt tråkigt att höra, jag tycker du ska ringa in på 08-562 250 00 så kan vi hjälpa dig. Jag kan inte säga något om ersättning härifrån då vi gör alla sådana bedömningar individuellt men vi vill såklart inte att någon ska lida ekonomisk skada av ett aprilskämt.

Vänligen
Arvid, Avanza
Citera
2016-04-01, 16:50
Avslutad
Kul aprilskämt att spela fullständigt jävla efterbliven haxer
Citera
2016-04-01, 19:11
Medlem
Reevess avatar
Citat:

Vilket förlorat kapital?
Citera
2016-04-01, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Vilket förlorat kapital?

Han kanske sålde när han fick reda på att de höjde AZ till 2% eller vad det var och sedan förlorade han cash money p.g.a den affären allt för att Avanza skämtade om höjningen.
Citera
2016-04-01, 19:28
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Han kanske sålde när han fick reda på att de höjde AZ till 2% eller vad det var och sedan förlorade han cash money p.g.a den affären allt för att Avanza skämtade om höjningen.

Själva scenariot är möjligt. Men en sådan förändring skulle behöva direktkommuniceras med kund som har andelar och en sådan förändring kan självfallet inte träda i kraft omedelbart.

Även om scenariot ovan stämmer hade Avanza i så fall kunnat backa den ordern. Vidare ska vi inte ens diskutera kapitalförlust.

Sedan tycker jag att det är onödigt att skämta om de produkter och tjänster man erbjuder, eftersom att det alltid finns någon som inte har möjlighet att tänka ordentligt. Tyvärr är det så när man har kunder.
Citera
2016-04-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Själva scenariot är möjligt. Men en sådan förändring skulle behöva direktkommuniceras med kund som har andelar och en sådan förändring kan självfallet inte träda i kraft omedelbart.

Även om scenariot ovan stämmer hade Avanza i så fall kunnat backa den ordern. Vidare ska vi inte ens diskutera kapitalförlust.

Sedan tycker jag att det är onödigt att skämta om de produkter och tjänster man erbjuder, eftersom att det alltid finns någon som inte har möjlighet att tänka ordentligt. Tyvärr är det så när man har kunder.

Ja, haxer kanske inte är den skarpaste kniven i lådan och då får Avanzas skojploj konsekvenser. Med pengar skämtar man inte om så tillvida att man inte har överdrivet mycket av det. Antar om man har miljonersmiljoner så har man inte Avanza som mäklare.
Citera
2016-04-01, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Antar om man har miljonersmiljoner så har man inte Avanza som mäklare.
Varför inte? Jag känner många med "miljoners miljoner" som har Avanza.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in