2016-04-03, 11:10
Medlem
Tänkte tipsa om Cmoore Manager Allsvenskan, samma grej som drömelvan osv vid VM. Gratis och tror många här inne hade tyckt de är en kul grej!

Jag har precis slängt ihop mitt lag, finns även en nystartad tråd här på fb om det med: (FB) Cmore Allsvenskan Manager

Förövrigt så extreeeeemt taggad på en ny säsong av Allsvenskan!
Senast redigerad av smk11 2016-04-03 kl. 11:15.
Citera
2016-04-03, 11:38
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Jag räknar inte med Ranegie utan förlitar mig på Olunga och Sam. Lite galet att inte Tele2 fått mer skit för balkongmattan med tanke på all uppmärksamhet Friends fick över den usla gräsmattan i början (nationalarena, jag vet).

Det handlar väl om att Söderstadions matta har försämrats rejält. Visst har folk aldrig gillat plastgräs men klagandet har främst kommit det senaste året. Friends däremot har på något sätt lyckats få sin matta bättre. I början var den urusel. Så arenorna har gått åt två olika håll vad gäller underlaget, den ena har blivit sämre och den andra bättre.
Citera
2016-04-03, 11:47
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Du har en väldigt märklig definition av "kontrollerad seger". Vi hade väldigt bra lägen för 2-0 som borde ha suttit och då hade nog uppförsbacken varit för stor även för Malmö. Det kan knappast ses som "kontrollerat" över 90 minuter. Välförtjänt kan väl diskuteras när inte en ångvältstackling i straffområdet premieras med en straff.
Med din definition så kan inget vara "kontrollerat" om man nu ska ta in vad som kunde ha hänt. Nu hände inte det, Norrköping öppnade klart bäst men jag tyckte personligen aldrig det blev spännande, alltså en väldigt trygg seger för Malmö, om du vill märka ord är det upp till dig.
Om du vill jämföra med något så kan du ta samma match i cupen där det knappast var en kontrollerad seger för MFF.

Malmö höll i matchen sett till 90, så var det bara. Notera; sett till 90 minuter. Ingen har sagt något om att Norrköping hade starka perioder. En förlust händer alla, kom över det.
Citera
2016-04-03, 11:59
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Med din definition så kan inget vara "kontrollerat" om man nu ska ta in vad som kunde ha hänt. Nu hände inte det, Norrköping öppnade klart bäst men jag tyckte personligen aldrig det blev spännande, alltså en väldigt trygg seger för Malmö, om du vill märka ord är det upp till dig.
Om du vill jämföra med något så kan du ta samma match i cupen där det knappast var en kontrollerad seger för MFF.

Malmö höll i matchen sett till 90, så var det bara. Notera; sett till 90 minuter. Ingen har sagt något om att Norrköping hade starka perioder. En förlust händer alla, kom över det.
Jag har kommit över förlusten, den är trots allt ganska väntad. Men att bedöma det som en kontrollerad seger är verkligen felaktigt ur alla plan. För att möta definitionen av en kontrollerad seger kan man inte släppa till så pass bra lägen för 2-0 som Malmö gjorde i första halvlek. Att sedan vara "nära" att orsaka en straff bakåt kan heller inte klassas som kontrollerat.

För mig är en kontrollerad seger att man själv inte släpper till några lägen alls eller högst några halvchanser (skott långt utifrån, någon lös nick på hörna mot mål). De chanserna vi skapade var tillräckligt bra för att det ska vara mål (helchanser som inte blir mål på grund av oskärpa, etc). Jag märker inga ord utan tycker helt enkelt att du har fel i din analys.
Citera
2016-04-03, 12:06
Medlem
4522s avatar
Citat:

J-Södras vinst var mer kontrollerad än Malmös.
Citera
2016-04-03, 12:07
Medlem
Det vore lögn att påstå att MFF kontrollerade matchen. Det var mest slumpen som gjorde att det blev tre poäng. Innan straffen kändes det verkligen som att det barkade åt 1-1 eller att Peking skulle kontra in ett segermål.

Det håller inte att ha sopor som Lewicki och Rodic på plan när man vill föra en match på hemmaplan. I synnerhet blir det parodiskt när det finns lirare som Adu och Eikrem på bänken, med mycket bättre teknik, spelsinne och passningsspel.
Citera
2016-04-03, 12:20
Medlem
ArneIIIs avatar
Jag såg ju som sagt inte mer av MFF-NKPG än runt 10 minuter vid 1-1, utan baserar allt på SR:s kommentator
Citera
2016-04-03, 12:44
Medlem
Citat:
Jag såg ju som sagt inte mer av MFF-NKPG än runt 10 minuter vid 1-1, utan baserar allt på SR:s kommentator
Hur kan du då skriva "Malmö höll i matchen sett till 90, så var det bara" och "Norrköping öppnade klart bäst men jag tyckte personligen aldrig det blev spännande" om du bara hörde matchen på radio?
Citera
2016-04-03, 13:11
Medlem
Cadenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Det vore lögn att påstå att MFF kontrollerade matchen. Det var mest slumpen som gjorde att det blev tre poäng. Innan straffen kändes det verkligen som att det barkade åt 1-1 eller att Peking skulle kontra in ett segermål.

Det håller inte att ha sopor som Lewicki och Rodic på plan när man vill föra en match på hemmaplan. I synnerhet blir det parodiskt när det finns lirare som Adu och Eikrem på bänken, med mycket bättre teknik, spelsinne och passningsspel.
Just detta är ett enormt mysterium. Båda har varit usla i drygt sex månader. Ändå startspelare trots att vi har överbefolkat mittfält. Varför?

Tar inte Molins Rodics plats i nästa match är något väldigt snett.
Citera
2016-04-03, 14:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Såg vi samma match? Lewicki var riktigt bra denna match?
Lewicki räddades från att vara sämst på plan enbart på grund av att Rodic var ännu sämre.

Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jag skulle vilja, med risk för att få stå i skamvrån efter 30 spelade omgångar, flagga för att Kalmar mycket väl kan åka ut.
Det börjar bra för "min tes".
Citera
2016-04-03, 14:51
Medlem
NirvanAs avatar
Stämmer det att ÖFK kör med 3-backslinje? Det lär ju inte hålla i Allsvenskan...
Citera
2016-04-03, 15:06
Medlem
Sponsrar Volkswagen typ alla lag i allsvenskan? I alla fall sett Djurgården, AIK, Hammarby, Malmö, Norrköping och Sundsvall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in