2016-04-03, 15:11
Medlem
Armbandsurets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CR22
Sponsrar Volkswagen typ alla lag i allsvenskan? I alla fall sett Djurgården, AIK, Hammarby, Malmö, Norrköping och Sundsvall.
J-södra också tror jag.
Citera
2016-04-03, 15:35
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armbandsuret
J-södra också tror jag.

Ja, har varit sponsor till Södra nu i flera år.
Citera
2016-04-03, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Lewicki räddades från att vara sämst på plan enbart på grund av att Rodic var ännu sämre.

Det börjar bra för "min tes".
De kanske inte åker ut men definitivt ett lag för bottenstriden. Rasmus Elm får diarré i några månader och om någon presterar över förväntan är man tvungna att sälja i sommar. Väldigt uppskrivna efter några fina insatser i cupen.
Citera
2016-04-03, 15:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Det vore lögn att påstå att MFF kontrollerade matchen. Det var mest slumpen som gjorde att det blev tre poäng. Innan straffen kändes det verkligen som att det barkade åt 1-1 eller att Peking skulle kontra in ett segermål.

Det håller inte att ha sopor som Lewicki och Rodic på plan när man vill föra en match på hemmaplan. I synnerhet blir det parodiskt när det finns lirare som Adu och Eikrem på bänken, med mycket bättre teknik, spelsinne och passningsspel.
Adu håller jag med om men Eikrem har inte visat något speciellt sen förra våren. Jag tar i så fall Rakip eller Molins.
Citera
2016-04-03, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Adu håller jag med om men Eikrem har inte visat något speciellt sen förra våren. Jag tar i så fall Rakip eller Molins.
Eikrem gjorde bra ifrån sig under försäsongen tycker jag, Rodic har inte varit bra sedan Schaktar hemma.
Citera
2016-04-03, 16:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Eikrem gjorde bra ifrån sig under försäsongen tycker jag, Rodic har inte varit bra sedan Schaktar hemma.
Jag håller helt med om att Rodic inte har varit bra och jag skrev under matchen igår att han borde bytas ut. Jag tycker däremot att Eikrem är för vek och omständlig, dessutom så har hans hörn och frisparksfot inte imponerat i år. Rakip har ju visat tidigare att han kan spela på kanten. Molins kan också spela där.
Citera
2016-04-03, 17:02
Medlem
Stones avatar
Guld eller sparken... tja . Hur man knäcker ett lag innan starten är ju redan bevisat. 1-1 i premiären. Ångesten hänger i omklädningsrummets tak redan.

Hela AIK ledningen ska få sparken om inte guld vinns. Men jag har redan lämnat AIK, orkar inte med destruktiva människor.
Citera
2016-04-03, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag håller helt med om att Rodic inte har varit bra och jag skrev under matchen igår att han borde bytas ut. Jag tycker däremot att Eikrem är för vek och omständlig, dessutom så har hans hörn och frisparksfot inte imponerat i år. Rakip har ju visat tidigare att han kan spela på kanten. Molins kan också spela där.
Ville mest bara påpeka att Eikrem gjorde bra ifrån sig på kanten tidigare i vintras så man behöver inte gå tillbaka ett helt år sedan han senast presterade. Vem som borde spela istället för Rodic har jag inga åsikter om då alternativen är ungefär lika bra i mina ögon.
Citera
2016-04-03, 17:37
Avslutad
Häckens seger var väl inte helt rättvis egentligen. Vi gjorde våran sämsta match sen vi flyttade till Bravida och vi kan framförallt tacka Abrahamsson för dom tre poängen och enligt mig var han värd 5+ idag. Övriga spelare som var bra: Schuller 4+ Nasiru 4+ och Joel Andersson 4+. Resten får nöja sig med 1: or eller 2: or. För övrigt tror jag att Nasiru kommer bli våran nästa stora försäljning, helt sjukt hur han helt har lyckats släppa valpigheten som hängt över honom sedan han kom 2012.
Citera
2016-04-03, 17:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Tippade AIK som årets besvikelse och redan får man valuta för pengarna.

Vilket jävla skämt till topplag vi "är". Det krävs 0-1 för att några ska vakna och vips så är spelet igång för stunden men skapar vi något nämnvärt utöver det? Nej. Carlos Strandberg såg förvisso pigg ut och hade två farliga nicklägen men spelet överlag är ett stort antiklimax, fy fan...

Pissdåligt..
Citera
2016-04-03, 17:55
Medlem
Såg Gefle-HIF, röd som man är...

HIF lekte fotboll i 1a halvlek
HIF sågs inte till i andra halvlek.

1-1.

Matchens spelare, som jag blev oerhört imponerad av & som tydligen är ett nyförvärv (vilken klubb släppte denna pärla? Inte smart drag.) - Simon Skrabb! Vilka dribblingar, kreativitet mm
Citera
2016-04-03, 18:14
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Häckens seger var väl inte helt rättvis egentligen. Vi gjorde våran sämsta match sen vi flyttade till Bravida och vi kan framförallt tacka Abrahamsson för dom tre poängen och enligt mig var han värd 5+ idag. Övriga spelare som var bra: Schuller 4+ Nasiru 4+ och Joel Andersson 4+. Resten får nöja sig med 1: or eller 2: or. För övrigt tror jag att Nasiru kommer bli våran nästa stora försäljning, helt sjukt hur han helt har lyckats släppa valpigheten som hängt över honom sedan han kom 2012.

Jag lär drömma mardrömmar om Abrahamsson den närmsta tiden. Vilken match han gör!

Claesson borde gjort minst ett mål idag. Elfsborg borde gjort minst tre totalt. Trots förlusten är jag ganska nöjd med matchen. Försvaret ser bättre ut nu även om Joakim Nilsson var lite skakig stundtals och massvis med bra målchanser skapades. Det enda som verkligen saknades idag var det enda vi verkligen inte saknade förra säsongen - målen. Claesson FÅR inte missa sådana lägen som han fick idag, oacceptabelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in