2016-04-02, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Såg vi samma match? Lewicki var riktigt bra denna match?

Det gjorde vi. Indirekt skyldig till första målet, gör inte hemmajobbet och lunkar hem när Norrköping ställer om. Vinner inte boll, flera felpass när man spelar i en så pass viktig position.
Citera
2016-04-02, 16:35
Medlem
civilians avatar
Tycker domaren gjorde helt rätt som blåste straff för Rosenberg. Ingen kontakt men satsningen är inte vacker och Rosenberg måste hoppa undan för att undvika tacklingen. Skulle inte kalla det en filmning. Tror många ogillar beslutet för att det är just Malmö och Rosenberg som får det med sig.

Vilket mål av Rakip!
Citera
2016-04-02, 16:42
Medlem
Lewicki och Rodic tävlade om vem som var sämst på plan. Otroligt usla.
Citera
2016-04-02, 16:44
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Tycker domaren gjorde helt rätt som blåste straff för Rosenberg. Ingen kontakt men satsningen är inte vacker och Rosenberg måste hoppa undan för att undvika tacklingen. Skulle inte kalla det en filmning. Tror många ogillar beslutet för att det är just Malmö och Rosenberg som får det med sig.

Vilket mål av Rakip!

Precis så är det. Han erkände dessutom efteråt att det nog inte borde ha varit straff, men det räknas ju inte.

Riktigt snyggt mål av Rakip men även av AC. Rosenberg visade vilken enorm klass han besitter i det läget och avslutet var förjävla vackert.

Synonymt för våra matcher hittills har varit att vi visar upp ganska svagt spel i första halvlek för att sedan komma ut som ett nytt lag i andra. 11-3 i avslut och överlag en bra prestation. Men jag ser gärna att vi lär oss spela bra redan från start framöver.
Citera
2016-04-02, 16:54
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Var ej en överkörning. Visst han går in i duellen men är ju ej med stor kraft. Hade Enarsson ej försökt med konstspark så skulle han ej ens ramla. Är varken mff supporter eller pekingsupporter

Ej med stor kraft? Han går in med armbågen (oväntat ) först in Enarssons sida/rygg. Solklar straff så klart. Oavsett om Enarsson precis börjar lyfta på högerbenet eller ej. Dålig video här: https://twitter.com/thundergutsu/status/716252055581696000

Sen vill jag, som nog ses som en stor Rosenberg-hatare, påpeka att jag anser att MFF:s straff är ok dömd, även om Rosenberg inte träffas av sparken och överdriver enormt efteråt så är som sagt Johanssons satsning så rejäl att den i sig är regelvidrig.

Och det största problemet är egentligen inte Rosenberg utan snarare alla domare som ger honom mängder med frikort på alla möjliga håll. Samma sak har ju tidigare Taco-Andess fått, och innan dess även vår Alexandersson.

/feldgrau
Citera
2016-04-02, 17:01
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Ej med stor kraft? Han går in med armbågen (oväntat ) först in Enarssons sida/rygg. Solklar straff så klart. Oavsett om Enarsson precis börjar lyfta på högerbenet eller ej. Dålig video här: https://twitter.com/thundergutsu/status/716252055581696000

Sen vill jag, som nog ses som en stor Rosenberg-hatare, påpeka att jag anser att MFF:s straff är ok dömd, även om Rosenberg inte träffas av sparken och överdriver enormt efteråt så är som sagt Johanssons satsning så rejäl att den i sig är regelvidrig.

Och det största problemet är egentligen inte Rosenberg utan snarare alla domare som ger honom mängder med frikort på alla möjliga håll. Samma sak har ju tidigare Taco-Andess fått, och innan dess även vår Alexandersson.

/feldgrau

Vad tycker du om att Johansson inte fick ett andra gula kort för sina protester i samband med straffen? Det verkar som att det bara är jag och ett gäng skåningar här som begriper att han borde ha fått en varning med tanke på att Rasmus Bengtsson varnades för protester tidigare i matchen efter att han orsakat en frispark.
Citera
2016-04-02, 17:20
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vad tycker du om att Johansson inte fick ett andra gula kort för sina protester i samband med straffen? Det verkar som att det bara är jag och ett gäng skåningar här som begriper att han borde ha fått en varning med tanke på att Rasmus Bengtsson varnades för protester tidigare i matchen efter att han orsakat en frispark.
Tror du har missförstått de nya protest-direktiven rejält.
Citera
2016-04-02, 17:27
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Tror du har missförstått de nya protest-direktiven rejält.

Berätta gärna hur.
Citera
2016-04-02, 18:35
Medlem
Vill fan inte möta en nykomling i premiären, inte en chans att vi vinner...
Citera
2016-04-02, 18:37
Medlem
Angående tidiga eftermiddagsmatcher så var det ju så från början att man hade allsvensk matchstart på söndagar kl. 13.30 (så var det fram till 80-talet, tror jag). 13.30-tiden var på den tiden lika fast rotad som Englands 3pm-matcher.

Matcherna började som sagt kl. 13.30, men Radiosporten började inte förrän kl. 14, dvs. man fick inte reda på mål från andra matcher förrän dess. Ja, det var annorlunda tider...
Citera
2016-04-02, 19:53
Medlem
Dofternas avatar
Ha! Nån som såg Sportnytt ikväll? Jo Inge Berget fick frågan om hur han såg på dagens match och svarade att han önskade att de kunde spela lika bra i 90 min som den sista kvarten. Det översattes till att han önskade att de kunde spela lika bra som på 90-talet.
*GARVBÖL*
Citera
2016-04-02, 20:46
Medlem
Keldons avatar
Avgå alla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem