2016-04-25, 05:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Uppskattar att det är tätt matchande, dels för att det i sig är väldigt roligt och dels för att man inte har mycket tid å deppa om det nu skiter sig totalt imorgon (ja jag är medveten om att det kan bli sämre och sämre också..) och Elfsborg hemma är väldigt oförutsägbar, samma är det väl egentligen med HeIF borta även om det fan börjar bli på tiden med en vinst där.. J-Södra hemma ska vi bara vinna. Punkt.

Hooivelds katastrofala insats mot Norrköping förtjänar han en plats på bänken för, skulle sagt samma sak om Nisse om det nu inte vore för bristen på vänsterbackar i truppen, sedan är Ofori borta och mellanmjölken Salétros lär ersätta. Dickson & Avdic är naturligtvis inte med i truppen..
Sundgren kan spela vänsterback
Citera
2016-04-25, 06:09
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Visst det är imponerande att vinna när man ej är imponerande bra på plan. Men Malmö skulle vinna mycket på om de vågade peta Rosenberg ist för Molins . Men MFF måste bli bättre om de ska slå Göteborg t.ex. Luktar oavgjort den matchen. Och Göteborg saknar agustav Svensson på mitten.

Nej, Molins har verkligen inte varit så bra att han konkurrerar ut Rosenberg. Vi skulle däremot behöva en anfallsreserv så Molins kan konkurrera som yttermittfältare.
Citera
2016-04-25, 09:11
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Som Djurgårdare, hur ser man på Pelle Olssons plangnäll?

Inför: https://twitter.com/ViVannIgen/status/724349027773472769 (Planen på Tele2 liknar ingen annan)
Efter: https://twitter.com/ViVannIgen/status/724310276586262528 (Planen är otroligt svårspelad. Bonus: Allan Kuhns minspel)

Börjar låta som MFF:s plangnäll för något år sedan.
Citera
2016-04-25, 10:24
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Njaa, både Sundsvall, Östersund och J-Södra har väl spelat hyfsat underhållande fotboll. Om man menar vårdat kortpassningsspel.
Mitt lag (Bajen) kör på brunkarstilen, att kämpa ned motståndarna med en överlägsen fysik och överlasta mittfältet med bollvinnare. En aning tråkigt. Men vi lirar ju framtidens fotboll... Blir spännande hur det kommer se ut mot Snoka, antingen blir vi utspelade efter noter eller också lyckas vi dra ned dem med vårt destruktiva spel.

Även jag är Hammarbyare och Bajen har mest blandat och gett tycker jag, fruktansvärt irriterande match mot J-södra. Men, ang lagen som spelat bra, så är jag nog bara beredd att hålla med om att Gifflarna har spelat en bra / underhållande fotboll. Jag är inte imponerad av varken Östersund eller J-södra. Östersund har bollinnehav utan att egentligen göra något med det, och J-södra.. Så som de spelade mot Bajen skulle jag bli förvånad om de lyckas hålla sig kvar. Någorlunda effektiva dock.
Citera
2016-04-25, 11:21
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet
Varför är Balkander så ogillad? Förövrigt ser han ut som en vuxen bebis.

Tack

Det finns flera anledningar, främst för att han ständigt kritiserat klackens/supportrarnas beteende. Främst ur ett bengalperspektiv. Det kan man tycka vad man vill om och sakfrågan om bengaler lämnar jag därhän för tillfället.
Sedan att han alltid skriver upp Röva så enormt, varje gång och samtidigt sågar oss.

Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Fint med vänt underläge till seger idag såklart men det finns fortfarande så otroligt mycket brister i vårt spel, främst försvarsspelet, för att man ska vara riktigt nöjd med den här säsongsinledningen. Det gäller att offensiven fortsätter leverera då det känns föga troligt att vi kommer hålla speciellt många nollor i år.

Kul att Sema fick presentera sig på allvar för hemmapubliken idag!

Det var en match som måste varit sanslöst underhållande att se som opartisk, själv var jag mest vansinnig över vårt försvarsspel också.

Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Blåvitt gör kanske sin offensivt bästa match för säsongen idag men ändå slutat det så här.

Nåväl, ÖSK var också grymma, och i det stora hela en riktigt underhållande match även om den slutar i förlust. Finns mycket ljusglimtar, men för första gången på länge börjar man på allvar oroa sig för Blåvitts defensiv. Men det kanske har sina förklaringar och är tillfälligt.

Malmö imponerade, trots vinst, inte mot Dif idag och för första gången på länge ser jag fram emot MFF hemma. Var väl inte sedan rosa tjockis-tiden man slog dem hemma?

Vi har lätt seriens bästa vänsterback!

...och bingolottoigaste bortaställ.

Rosa Tjockis var tider det.

Citat:
Ursprungligen postat av Axell

Skönt att Hermansson är påväg tillbaka och jag hoppas att han kan lira mot MFF, det behövs i vilket fall. Rogne däremot, ska vi vara jävligt försiktiga med att kasta in. Den guldklimpen som man handskas varsamt med, vi får verkligen inte stressa när det kommer till "Sagan om konungens återkomst". Hellre vila någon match för mycket än att riskera ett bakslag.

Skönt att fler inser hur viktigt det är att vänta med Rogne, oavsett hur defensiven ser ut nu.

I övrigt var det ett snöfall/hagelstorm från helvetet vid ankomsten till Behrn Arena och redan där kändes det vart det barkade den dagen...
Förövrigt konstaterade vi mest det vi alltid konstaterar vid resor den vägen, E20 behöver bli riktig motorväg och det nu. En fil, lastbilar i rad och idiotiska bilister som vägrar lägga sig närmare vägrenen så man kommer om. Jisses...

Det är alltså allsvenska matcher t.o.m. torsdag nu. Varför är det helt spelledigt på lördag måntro?
Citera
2016-04-25, 11:27
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Det är alltså allsvenska matcher t.o.m. torsdag nu. Varför är det helt spelledigt på lördag måntro?

För årets derby spelas på lördag.
Öis - gais.
Citera
2016-04-25, 11:39
Medlem
Forever Winters avatar
Fan, man bara måste älska Allsvenskan. Inget är givet och alla kliar sig i huvudet.
Allsvenskan må vara usel men den är underhållande.
Citera
2016-04-25, 17:33
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
För årets derby spelas på lördag.
Öis - gais.

Hehe. De kommer garanterat skylla den usla publiksiffran på cortegen...
Citera
2016-04-25, 17:42
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Mitov Nilsson står för årets mest korkade uttalande.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/efter-skadan---mitov-nilsson-arg-pa-underlaget-hade-inte-hant-pa-konstgras/
Citera
2016-04-25, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/efter-skadan---mitov-nilsson-arg-pa-underlaget-hade-inte-hant-pa-konstgras/
Verkligen inte. Potatisåkrar som i Falkenberg, Helsingborg eller Kalmar borde inte tillåtas. Där hade konstgräs varit överlägset.
Citera
2016-04-25, 18:14
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-

Exakt vad var korkat? Att man vill ha jämna fotbollsplaner? Kontroversiellt...
Citera
2016-04-25, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Verkligen inte. Potatisåkrar som i Falkenberg, Helsingborg eller Kalmar borde inte tillåtas. Där hade konstgräs varit överlägset.
Hade han ej rusat ut hade han ej brutit benet. Men bättre skylla på något annat än sig själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in