Citat:
Ursprungligen postat av
Julma-O
Vilka klipp är det "som inte bevisar någonting" och som i flera fall dessutom "serverar rena lögner"?
Jag skulle kunna säga som Kurrekotte och uppmana dig att läsa mitt inlägg en gång till. Men OK, jag ska ta några exempel:
En lååång rad youtubeklipp visar en-två-flera vita strimmor samtidigt som en text eller någon med mässande röst pratar om att vi ser "chemtrails". Detta är inga bevis, bara påståenden. Det är definitivt den som kommer med det påståendet som ska bevisa det och det har samtliga struntat i.
I åtminstone ett klipp påstår rösten att "beviset för att vi ser chemtrail är att det vita i luften börjar direkt vid utsläppet". Tråkigt nog syns det tydligt i klippet att det finns en helt klar zon mellan flygplansmotorn/utsläppet och den vita strimmans början. Alltså en ren lögn från den som pratar.
KungPP har tagit fram ett klipp där Bill Gates föreläser. KPP, och även youtubeprataren, påstår att Bill Gates säger att vi kan (ska?) minska jordens befolkning med 10-15 % genom vaccinationer. Men i klippet säger BG inte alls detta utan något helt annat. Alltså ytterligare en ren lögn.
Jag tänker inte gå genom tråden en gång till och leta fram klippen, någon annan intresserad kan kanske länka till dem. Och samtidigt leta fram fler galenskaper från youtube.