2016-04-01, 21:26
Medlem
Jag har inga åsikter om vare sig Foppa eller Zlatan, men är det inte något enklare att skaffa medaljer inom ishockey jämfört med fotboll?

Ishockey-VM går väl varje år, kontra fotbollens vart fjärde.
Hur många länder var egentligen inblandade när Foppa var aktiv? Ett dussin?

Själv är jag inte så insatt, det är därför jag frågar.
Citera
2016-04-03, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Jag har inga åsikter om vare sig Foppa eller Zlatan, men är det inte något enklare att skaffa medaljer inom ishockey jämfört med fotboll?

Ishockey-VM går väl varje år, kontra fotbollens vart fjärde.
Hur många länder var egentligen inblandade när Foppa var aktiv? Ett dussin?

Själv är jag inte så insatt, det är därför jag frågar.
Klart det är lättare att vinna VM guld i ishockey, då det går varje år. Samt att de bästa spelarna oftast inte är med.

Men Foppa har ju vunnit två OS GULD också.

Sen har han vunnit två Stanley Cups, det anses av många som den svåraste pokalen att lyfta inom professionell idrott (inte os, vm) på grund av så många matcher man måste vinna.

Men ja helt klart mycket svårare att vinna medaljer inom fotboll, Sverige är inte lika bra på det internationellt.
Citera
2016-04-03, 20:06
Medlem
SilentVictorys avatar
Tveksam till att ha med par i programmet.
Vi får se, det kan bli hur som helst. Hade jag fått bestämma så hade aldrig ett par fått ställa upp samtidigt i alla fall.
Citera
2016-04-03, 20:06
Medlem
Grisbrottarens avatar
Jösses vad Leijnegard tar i när han presenterar de helt okända damidrottarna! Legend?
Det är bara Heidi jag alls hört talas om, och det är p g a hennes kändisskap, inte hennes idrottsmeriter.
Citera
2016-04-03, 20:08
Moderator
Dr Kings avatar
Jag tycker jag har bra koll på många sporter men Inez Karlsson hade jag aldrig hört talas om. Kan det vara den mest okända deltagaren någonsin i Mästarnas Mästare?
Citera
2016-04-03, 20:09
Medlem
Hunden007s avatar
vet bara vem Björn och Kennth är. känner också igen Heidi som björns Fru.
Citera
2016-04-03, 20:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jag tycker jag har bra koll på många sporter men Inez Karlsson hade jag aldrig hört talas om. Kan det vara den mest okända deltagaren någonsin i Mästarnas Mästare?
Heller aldrig hört talas om henne, men jag gillar inte hästsport så kanske därför?
Citera
2016-04-03, 20:10
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King

Inte jag heller. Helt okänd, kan i och för sig inte nämna någon svensk jockey som är mer känd.
Citera
2016-04-03, 20:12
Medlem
Grisbrottarens avatar
Kicki Johansson är 54 år gammal och har dessutom hållit på med en sport som inte direkt bygger fysik och kondition.
Kan det bli en ny Annette Norberg? Hon var 5 år yngre i fjol.
Citera
2016-04-03, 20:12
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Tveksam till att ha med par i programmet.
Vi får se, det kan bli hur som helst. Hade jag fått bestämma så hade aldrig ett par fått ställa upp samtidigt i alla fall.

Det känns ändå som att både Björsa och Heidi kan skicka ut den andra bara på kul. De verkar lite udda båda två..
Citera
2016-04-03, 20:13
Medlem
Trumpeters avatar
Ferry är riktigt skön. De vita hade aldrig vunnit utan hans aktiva stöd.
Citera
2016-04-03, 20:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Vem kommer med härnäst? Mästaren i fickpingis eller nr 1 snorkråkspetare i Sverige 1975?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in