2016-04-10, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Nej, det är Magdalena Forsberg som har rekordet.

http://www.svt.se/mastarnas-mastare/den-oslagbara-ingmar-stenmark-slagen-med-flera-minuter/

Leijnegard säger i programmet: "Helenas rekord" i så fall sade han fel.
Citera
2016-04-10, 22:47
Medlem
Centipedes avatar
Skall bli skoj när det är armbrytning nästa vecka får verkligen hoppas att tjejerna får bryta mot killarna så Heidi Andersson har en chans att vinna.
Citera
2016-04-10, 22:56
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Han säger Magdalenas rekord. Så din hörsel det är fel på.
Citera
2016-04-10, 23:29
Medlem
Dupeas avatar
Citat:

Nej. Gå in på SVT play och lyssna igen, ungefär tio minuter från slutet. Han säger klart och tydligt Magdalenas rekord.
Citera
2016-04-10, 23:44
Medlem
Helt makalöst ointressant avsnitt. Först 2 filmer vi inte alls brydde oss om, och sen ett jävla liv om att falla i flaggtävlingen ... ett klart bottennapp. Håller med vissa om att Anders verkar rätt duktig, men är ju ett b gäng från första början, så vad vänta ...
Citera
2016-04-11, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickemannen86
Vilka porrstön från armbryterskan!
Tankarna for iväg där en stund...
Citera
2016-04-11, 00:42
Medlem
KimpaKepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Anders Eriksson vann aldrig världsmästerskapet igen efter skadan undra om det berodde på fysisk eller psykisk påverkan?

Troligen en kombination utav de två, var ju inte direkt en lättsam skada. Det hade nog fått vem som helst att vakla litegrann (minst sagt) psykiskt.
Citera
2016-04-11, 06:11
Medlem
EnLitenFryss avatar
Gällande Ferry och Heidis deltagande i samma grupp och program - det är uppenbart att SVT prioriterat showmanship före sportsmanship. Vilket är emot idrottens grundtanke om att samma regler ska gälla för alla, så jag förstår irritationen. Förstår SVT med, de tänkte att ha makarna Ferry i samma program skulle bli bra TV. Och det har det ju onekligen blivit.

Kvällens avsnitt så. Normalt brukar jag tycka filmerna om mindre kända idrottare är ganska stora sömnpiller, men jag fastnade för både Anders och Inez filmer. Anders skada var inte att leka med, det fanns något fångande i att först var allt guld och gröna skogar i karriären för att sen i princip vara nära döden. Att han ens kan ställa upp i programmet och att hans skador inte märks av är fascinerande. Inez å andra sidan verkar vara en väldigt speciell person. Jag är väldigt imponerad över hur hon när det blir jobbigt knyter näven och tänker "jag ska visa dem".

Vilket för mig in på 90 grader. Att Kneten var dålig är inga konstigheter. Fotboll är en explosiv sport vars utövare är dålig på statisk belastning, precis som de flesta bollsporter. Lägg på att Kneten vägde 102 kilo och chansen att han skulle åka först var stor. Gällande Inez så förstår jag hur hon tänker. Hon har kommit bort från sista platsen och kan inte ta immuniteten, hon tror att det är liten risk att Kicki väljer henne i nattduellen - varför slita ut sig i en fysiskt och mentalt ansträngande gren? Taktiskt att lägga sig när hon säkrat att inte komma sist. Däremot tycker jag hon är korkad som har så dåligt pokerface efteråt - att tydligt visa att hon inte gjort sitt bästa av taktiska skäl, det kan väcka ont blod och göra att andra deltagare vill välja henne i en nattduell. Att Heidi klarade av att sitta så länge när låren skakade sådär, det var otroligt imponerande. 90 grader är en oförlåtande gren på det viset, när låren darrar är det nära att vara kört och det går inte att mörka. De flesta hade inte pallat mer än några sekunder då, men Heidi satt flera minuter. Kudos till Anders som knäckte allihopa, snyggt jobbat.

Sist men inte minst är det väl föga förvånande att Kicki fick det svårt i veckans program. Troligen hade hon kommit sist i alla grenar även utan skadan, med tanke på hennes ålder och idrott. Jag förstår hur hon tänkte med att vilja fortsätta, men även om det bara varit en "normal" skada på låret som tar några veckor hade ju ändå resten av tävlingen varit körd. Och att sätta sig i 90 grader med pajat lår, även bara några sekunder är fullkomligt vettlöst. Rätt att avbryta, rätt att ge upp.
Citera
2016-04-11, 09:18
Medlem
Snubchurps avatar
Är Kicki den första i programmet att lämna utan nattduell?
Citera
2016-04-11, 09:32
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Är Kicki den första i programmet att lämna utan nattduell?
Tror det har hänt förut att någon har brutit pga skada.
Citera
2016-04-11, 13:04
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Inez verkar hata sex, stackars tjej.
Lesbian?
Ja, för det var ju precis vad det handlade om... Skulle du vilja bli reducerad till ett sexobjekt av dina tränare?

Kul att få se lite enduro i programmet - tillbringade mycket av min barndom på såna tävlingar
Citera
2016-04-11, 16:46
Avslutad
Gillade Kicki.
Men.
Var det inte lite dubbelmoral där?
Hon hatade lagspelaren som tyckte att det fanns annat än basket i livet, men avstod vidare tävlan i MM pga. en sträckning och att hon "skulle väl leva ett tag till".

Så då gick hon inte "all in" i MM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in