Citat:
Ursprungligen postat av
terribilis
Vad får dig att tro att jag krävde det?
Fast ställer man upp i en tävling så får man ju ha som mål att vinna sina matcher man ska spela, vore ganska konstigt att gå in med inställningen att man ska förlora matcherna.
Förövrigt tycker jag det är ganska tröttsamt att läsa dina kommentarer om Elias. Du får bestämma dig om du tycker han är bra eller inte. Ena stunden så är han dålig och nästa stund så tror du att han kommer bli en topp-spelare. Ta och bestäm dig.
Ha ha ,vad tycker du själv ?? det är ju VÄLDIGT svårbedömt.
För ett år sen trodde jag nog han skulle bli rätt bra, gjorde ju en bra säsong förra,mer tveksam nu
inte vunnit så många matcher i år och spelar mycket sämre än förra året tycker jag.
Så det är ju svårt säga vad som hänt.
Men jag tycker kanske han ska spela lättar turneringar och möta en del spelare runt 150-170, finns ju mindre challenger:s , då kommer han ju dra poäng och avancera på rankingen ändå, kanske till och med spela lite futures med bra startfält.
Det är ju bättre han börjar spela atp när han är inne topp 100 och kanske får lite lättare första omgångar i vissa turneringar till och med.
men det är ju hans val, han vet väl hur han vill göra det, och jag förmodar ju han har som mål bli så bra som möjligt så då anser han väl det är rätt väg gå.
edit: för övrigt var det Klizan som vann Grand prix Hassan förra året.