Citat:
Ursprungligen postat av
Reggie Hamond
FEM matchbollar hade Monfils. När Nishikori servade vid ställningen 4-5 0-40 i tredje set då var jag helt säker på att Monfils skulle ta hem matchen....Starkt av Nishikori att rädda matchbollarna men Monfils skulle fan vunnit den där matchen.

Då hade jag fått precis som jag ville - en semifinal mellan Monfils och Kyrgios. Helt säker på att Tillström har tillfört en hel del av den stabilitet vi nu har sett med Monfils det här året. Hoppas han forsätter därför Monfils är underhållande när han spelar bra.
När Monfils bröt tillbaka och sedan bröt igen, när han var "on fire" så trodde jag faktiskt att matchen skulle utveckla sig nästan exakt som den gjorde. Mitt tips var dock att det skulle stanna vid tre räddade matchbollar för Nishikori, vid den femte så trodde jag faktiskt att Monfils skulle fixa det, men så blev det inte. Svängig och spännande match. Båda spelarna tog många konstiga beslut men Nishikori tog också en del väldigt bra beslut på viktiga poäng, när han varierade med S&V, bra gjort av honom faktiskt.
Tycker dock inte att Monfils gör något som han inte gjort förut. Kan nog bli en bra period för honom igen till topp-10, men där stannar det.