2016-03-31, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Oerhört svängig match mellan Nishikori & Monfils. Inte helt oväntat

Bra spänning iaf.
Monfils är helt slut.
Citera
2016-04-01, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Den stora frågan är ju hur sverige kan ha blivit så makalöst dålig plötsligt, vad har dom gjort fel som dom inte gjorde fel förr?
Men det är ju samma utveckling i alla sporter i stort sett, känns som sverige är dålig i alla sporter snart, undantag hockey kanske.
Bordtennis har vi ju också blivit helt värdelös i på tal om bollsport, där var ju sverige bra också förut.

Tror det beror på att mycket annat har kommit i vägen för barn i Sverige. Datorer och sånt, barn idrottar inte lika mycket längre, speciellt spontanidrottandet har minskat. Finns inte så stora möjligheter och datorer gör inte saken lättare. Sverige är ju ett land som haft stor tillgång till det under en mycket lång tid, mer än många andra länder.

Förövrigt riktigt grym match mellan Nishikori och Monfils. Mycket konstiga beslut från båda spelarna, men det kan man ha förståelse för, jäklar vilken holmgång det var. Blir nog tufft att ladda om till semifinalen för Nishikori.
Citera
2016-04-01, 00:15
Medlem
Inte en chans att dom hade orkat fem set, verkligen brutala spelförhållanden för mesta delen av veckan. Nishikori lite kyligare, men han var också den som inte behövde ta risker. Monfils var nära dock, flera stabila veckor i rad nu och året som helhet.
Citera
2016-04-01, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Inte en chans att dom hade orkat fem set, verkligen brutala spelförhållanden för mesta delen av veckan. Nishikori lite kyligare, men han var också den som inte behövde ta risker.

Nog borde dom väl göra det? dom spelar ju i australien och där kan det ju va uppemot 40 grader
Citera
2016-04-01, 00:19
Medlem
Citat:
Nog borde dom väl göra det? dom spelar ju i australien och där kan det ju va uppemot 40 grader

Ren hetta vs. luftfuktighet(och hetta, särskilt dagmatcherna i solen), slår lite annorlunda.
Citera
2016-04-01, 00:44
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Det är en annan nackdel ,att all tennis går på c more sport, kan ju inte ens se tennis nu för tiden

Finns på en sida som streamar den mesta sporten på nätet. Vet inte om man får länka då jag inte vet om streamen i sig är laglig.
När för övrigt slutade Eurosport sända tennis? De sänder nästan bara GS. När jag var aktiv spelare för sisådär 15 år sedan så har jag för mig att man nästan kunde kolla på tennis på Eurosport varje vecka. Någon som vet? Googlat men inte hittat något
Citera
2016-04-01, 13:08
Medlem
Citat:
Ren hetta vs. luftfuktighet(och hetta, särskilt dagmatcherna i solen), slår lite annorlunda.

Ja, Florida är verkligen ett hemskt ställe på många sätt och vis

Förr så spelade man ju faktiskt fem set i turneringen
Citera
2016-04-01, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Finns på en sida som streamar den mesta sporten på nätet. Vet inte om man får länka då jag inte vet om streamen i sig är laglig.
När för övrigt slutade Eurosport sända tennis? De sänder nästan bara GS. När jag var aktiv spelare för sisådär 15 år sedan så har jag för mig att man nästan kunde kolla på tennis på Eurosport varje vecka. Någon som vet? Googlat men inte hittat något

Det har alltid varit snålt med tennis på Eurosport. Även för 15 år sedan och innan det också. Man sänder tre grand slams, alla utom wimbledon samt några ATP- och WTA-turneringar. Men det blir inte så jättemycket över ett år. På senare år har ju SVT satsat en del på att sända finaler i grand slams, vilket är positivt.
Citera
2016-04-01, 16:53
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Inte en chans att dom hade orkat fem set, verkligen brutala spelförhållanden för mesta delen av veckan. Nishikori lite kyligare, men han var också den som inte behövde ta risker. Monfils var nära dock, flera stabila veckor i rad nu och året som helhet.

FEM matchbollar hade Monfils. När Nishikori servade vid ställningen 4-5 0-40 i tredje set då var jag helt säker på att Monfils skulle ta hem matchen....Starkt av Nishikori att rädda matchbollarna men Monfils skulle fan vunnit den där matchen. Då hade jag fått precis som jag ville - en semifinal mellan Monfils och Kyrgios. Helt säker på att Tillström har tillfört en hel del av den stabilitet vi nu har sett med Monfils det här året. Hoppas han forsätter därför Monfils är underhållande när han spelar bra.
Citera
2016-04-01, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
FEM matchbollar hade Monfils. När Nishikori servade vid ställningen 4-5 0-40 i tredje set då var jag helt säker på att Monfils skulle ta hem matchen....Starkt av Nishikori att rädda matchbollarna men Monfils skulle fan vunnit den där matchen. Då hade jag fått precis som jag ville - en semifinal mellan Monfils och Kyrgios. Helt säker på att Tillström har tillfört en hel del av den stabilitet vi nu har sett med Monfils det här året. Hoppas han forsätter därför Monfils är underhållande när han spelar bra.

När Monfils bröt tillbaka och sedan bröt igen, när han var "on fire" så trodde jag faktiskt att matchen skulle utveckla sig nästan exakt som den gjorde. Mitt tips var dock att det skulle stanna vid tre räddade matchbollar för Nishikori, vid den femte så trodde jag faktiskt att Monfils skulle fixa det, men så blev det inte. Svängig och spännande match. Båda spelarna tog många konstiga beslut men Nishikori tog också en del väldigt bra beslut på viktiga poäng, när han varierade med S&V, bra gjort av honom faktiskt.

Tycker dock inte att Monfils gör något som han inte gjort förut. Kan nog bli en bra period för honom igen till topp-10, men där stannar det.
Citera
2016-04-01, 23:59
Medlem
Elias möter Nedelko första kvalrundan, den bör han ta , sedan möter han troligen Skugor, redan där en riktigt äcklig match, han är halvhyfsad.
Skulle han ta den väntar nog Schepper i kvalfinalen.
Citera
2016-04-02, 00:39
Medlem
Citat:
Elias möter Nedelko första kvalrundan, den bör han ta , sedan möter han troligen Skugor, redan där en riktigt äcklig match, han är halvhyfsad.
Skulle han ta den väntar nog Schepper i kvalfinalen.

Skugor räcker, bara 16 i kvalet så ingen kvalfinal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in