2016-03-31, 13:51
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Just så men enligt kvinnohatargänget på FB är ju alla kvinnor horor så din logik lär inte nå fram till tomtar som Chirho, babianen mfl.

ja det är ju lite svårt få till det om man ena sidan är frigid å andra sidan hora beroende på vem man frågar.

Det handlar ju som ett tidigare inlägg om hur pass rak man kan vara, det funkar ju sällan särskilt bra vid en första kontakt, sen om man är etablerad kk:s så är det ju ofta lättare att uttrycka precis vad man önskar, och då kan jag tycka det är hett att få ett meddelande om vad killen vill göra med mig/tänker på.
Citera
2016-03-31, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Nu var ju TS ute efter att få sex...inte efter att ha en relation.

Men, likväl....inledde du långvariga relationer med att direkt fråga om sex? I f s varför? Var du på fyllan?
nej jag va inte på fyllan någon av gångerna , många tjejer gillar raka killar som vågar fråga hur de vill ha det helt enkelt och ja det va öga mot öga och inte över någon site i ett PM , sms eller annat
Citera
2016-03-31, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
ja det är ju lite svårt få till det om man ena sidan är frigid å andra sidan hora beroende på vem man frågar.

Det handlar ju som ett tidigare inlägg om hur pass rak man kan vara, det funkar ju sällan särskilt bra vid en första kontakt, sen om man är etablerad kk:s så är det ju ofta lättare att uttrycka precis vad man önskar, och då kan jag tycka det är hett att få ett meddelande om vad killen vill göra med mig/tänker på.

Fast...är det bara tradition som gör att sådan rakhet inte funkar? Skulle man kunna tänka sig en kultur där sådan rakhet är legio? Eller är det teoretiskt otänkbart, och i s f varför. Detta uppfattar jag som en central frågeställning i denna tråd.
Citera
2016-03-31, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frifart
nej jag va inte på fyllan någon av gångerna , många tjejer gillar raka killar som vågar fråga hur de vill ha det helt enkelt och ja det va öga mot öga och inte över någon site i ett PM , sms eller annat

OK...men du måste väl ha talat med tjejerna litet innan...och etablerat en relation eller i a f litet tillit? Jag har svårt att tänka mig att tjejer följer med random snubbe som kommer fram och frågar om de vill ha sex.
Citera
2016-03-31, 14:01
Bannlyst
Citat:
Fast...är det bara tradition som gör att sådan rakhet inte funkar? Skulle man kunna tänka sig en kultur där sådan rakhet är legio? Eller är det teoretiskt otänkbart, och i s f varför. Detta uppfattar jag som en central frågeställning i denna tråd.
det fungerar oftare än du tror med rakhet mot tjejer frågar du så sår du ett frö garanterat hos de , du väcker deras nyfikenhet , även om du inte får ligga just då så ökar dina chanser att ändå få göra det framöver med de
Citera
2016-03-31, 14:03
Bannlyst
Citat:
nej det är inte fel, men om man nu vill nå målet så att säga kan det ligga killar i fatet att dra upp det tidigt, det handlar ju om att vara lite taktisk. Det finns gott om tjejer på tinder som har som huvudsyfte att hitta ett härligt ligg, men alla tjejer är inte vana att take the lead. Det handlar inte om att skriva skitlänge men det finns olika sätt att säga ungefär samma sak (och jag tror att jag har lite bättre koll på hur tjejer fungerar i det avseendet än dig)

tillexempel:

kille på tinder; "tjena. Vad het du är tjejen. Jag ligger här och är lite bakissugen...vill du se en bild på min kuk? "

kille nummer 2-"Hej, du verkar intressant, vilken blick! ser att du gillar att spela brädspel och laga mat. Jag tycker att det är kul att stå i köket och dra ihop en riktig söndagsmiddag, men det är ju tråkigt att äta den ensam, lust att göra mig sällskap?"

vilken tror du lyckas bäst? att svänga ihop en jäkla risotto är ju inte direkt att försörja någon men det visar lite mer respekt på det sättet.
Nej, jag vet. Kvinnor är alldeles för tafatta för att ta ledarpinnen.

Kille nummer 1 existerar knappt och om han finns så förstår alla att han driver. Ingen skriver så. Kille nummer 2 är normal men han kommer uppfattas som desperat med tanke på hans långa inledning. Förresten spelar det ingen roll hur inledningen ser ut om den inte bekräftar kvinnans syn på hans utseende.

Det där med försörjning är ju något som du och många andra inte fattar. Du tror att betalningen måste ske i form av pengar. Tänk dig ett samboförhållande, man ska resa nånstans och kvinnan bestämmer vad resmålet ska vara, hon betalar taxi till Arlanda men får sin resa till resmålet betald. Man sitter på restaurang och killen tar notan, oavsett hur mycket den är på. Man handlar möbler till hemmet och killen står för kostnaden. Killen har ofta ett välbetalt jobb och därmed högre levnadsstandard som hon får ta del av, utan att hon har gjort sig förtjänt av det.

Att du skulle veta hur kvinnor fungerar är lögn. Det närmaste man kan komma är att kvinnor inte fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Just så men enligt kvinnohatargänget på FB är ju alla kvinnor horor så din logik lär inte nå fram till tomtar som Chirho, babianen mfl.
Att vara hora innebär att man jobbar som säljare. Skillnaden är att det man säljer är ens egen kropp. Man sminkar och snyltar på andra och på andras idoga arbete och det enda som man bidrar med är sin egen kropp.
Citat:
Fast detta är ju en del av spelet.
Förvisso kan vi uppmärksamma spelet, men vi ska inte inbilla oss att vi kan förändra särdeles mycket. Vi människor är inte enbart sexuella varelser, vi är också sociala och emotionella varelser.

Men , har du etablerat en KK-relation kan du säkert vara tämligen rak. Men inte inledningsvis innan relationen är etablerad.
Precis, vi kan inte förändra någonting. Men, betalar man inte så får man inget. Man måste låtsas enligt dem, man måste spela svår. Du kan svara på ett SMS inom 5 minuter men om du gör det så uppfattas du som desperat och hennes intresse för dig kommer sjunka. Man ska låtsas ha ett liv och svara på SMS helst efter 5 timmar. Då går hon runt och undrar varför han inte svarar och att han säkert är upptagen och har många som drar i honom. Trots att han kanske sitter med tummen i röven och gurglar sitt bajs, men skillnaden är att nu är han intressant.
Senast redigerad av chirho 2016-03-31 kl. 14:06.
Citera
2016-03-31, 14:04
Bannlyst
Citat:
OK...men du måste väl ha talat med tjejerna litet innan...och etablerat en relation eller i a f litet tillit? Jag har svårt att tänka mig att tjejer följer med random snubbe som kommer fram och frågar om de vill ha sex.
tex träffade på en tjej i parken när jag mådde dåligt vid ett staket , hon kom dit och mådde lika dåligt hon med , hade aldrig sätt människan förut och vi klickade direkt med varandra från första sekund , hade ingen sex denna kväll med henne men vi sov tillsammans efter att vi känt varandra 2-3 timmar enbart dagen efter när vi mådde lite bättre blev det bra sex , vi va förlovade i 5,5 år efter det
Senast redigerad av frifart 2016-03-31 kl. 14:07.
Citera
2016-03-31, 14:05
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:

svår fråga, det är nog en kombination av samhällets oskrivna regler. Sen har ju inte internet så många år på tanken att det finns en helt etablerad kultur kring det. Om man tex träffar en person på en fest skulle man väl sällan kunna komma med en rak fråga direkt på en gång "vill du knulla, ja eller nej?", utan man närmar sig varandra trevande även om man är medvetna mer eller mindre att det handlar om någon slags parningslek.
Människan är ju en lyckad art för att vi lärde oss kommunicera och interagera och jag tror att det spiller över i hur vi hittar partners/sex Jag tror att det är sociobiologiskt.
Citera
2016-03-31, 14:14
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Nej, jag vet. Kvinnor är alldeles för tafatta för att ta ledarpinnen.

Kille nummer 1 existerar knappt och om han finns så förstår alla att han driver. Ingen skriver så. Kille nummer 2 är normal men han kommer uppfattas som desperat med tanke på hans långa inledning. Förresten spelar det ingen roll hur inledningen ser ut om den inte bekräftar kvinnans syn på hans utseende.

Det där med försörjning är ju något som du och många andra inte fattar. Du tror att betalningen måste ske i form av pengar. Tänk dig ett samboförhållande, man ska resa nånstans och kvinnan bestämmer vad resmålet ska vara, hon betalar taxi till Arlanda men får sin resa till resmålet betald. Man sitter på restaurang och killen tar notan, oavsett hur mycket den är på. Man handlar möbler till hemmet och killen står för kostnaden. Killen har ofta ett välbetalt jobb och därmed högre levnadsstandard som hon får ta del av, utan att hon har gjort sig förtjänt av det.

Att du skulle veta hur kvinnor fungerar är lögn. Det närmaste man kan komma är att kvinnor inte fungerar.

Att vara hora innebär att man jobbar som säljare. Skillnaden är att det man säljer är ens egen kropp. Man sminkar och snyltar på andra och på andras idoga arbete och det enda som man bidrar med är sin egen kropp.

Precis, vi kan inte förändra någonting. Men, betalar man inte så får man inget. Man måste låtsas enligt dem, man måste spela svår. Du kan svara på ett SMS inom 5 minuter men om du gör det så uppfattas du som desperat och hennes intresse för dig kommer sjunka. Man ska låtsas ha ett liv och svara på SMS helst efter 5 timmar. Då går Rhen runt och undrar varför han inte svarar och att han säkert är upptagen och har många som drar i honom. Trots att han kanske sitter med tummen i röven och gurglar sitt bajs, men skillnaden är att nu är han intressant.

har du testat vara kvinna på tinder någon gång? för jo de existerar, inte alltid i första men kanske tredje meddelandet. Och det finns betydligt värre.

nu svarade jag på ett inlägg som handlade främst om en kort sexuell relation, du pratar om något annat.

det är väl något slags spel som pågår ka. Men man kan ju försöka berätta innan hur man funkar på den fronten, tex "jag brukar inte svara på meddelanden så snabbt men det betyder inte att jag är ointresserad", det är ett annat sätt att vara rak på som funkar.

som sagt så är det tydligt att du hatar på kvinnor för att du skyller allt möjligt på dem, den inställningen gör det på intet sätt enklare, så du kanske ska lyssna.
Citera
2016-03-31, 14:17
Medlem
Citat:
svår fråga, det är nog en kombination av samhällets oskrivna regler. Sen har ju inte internet så många år på tanken att det finns en helt etablerad kultur kring det. Om man tex träffar en person på en fest skulle man väl sällan kunna komma med en rak fråga direkt på en gång "vill du knulla, ja eller nej?", utan man närmar sig varandra trevande även om man är medvetna mer eller mindre att det handlar om någon slags parningslek.
Människan är ju en lyckad art för att vi lärde oss kommunicera och interagera och jag tror att det spiller över i hur vi hittar partners/sex Jag tror att det är sociobiologiskt.

Jag är också inne på den linjen. Många djur har komplicerade parningsritualer...om än inte vår nära släktingar bonoboerna.

Många motiverade förbudet mot preventivmedel med att det skulle bli ett hejdlöst knullande i vårt avlånga land om man tillät p-medel. Andra menade på att kyrkans minskande makt skulle leda till detsamma. Som synes var deras oro tämligen obefogad.
Citera
2016-03-31, 14:38
Bannlyst
Citat:
har du testat vara kvinna på tinder någon gång? för jo de existerar, inte alltid i första men kanske tredje meddelandet. Och det finns betydligt värre.

nu svarade jag på ett inlägg som handlade främst om en kort sexuell relation, du pratar om något annat.

det är väl något slags spel som pågår ka. Men man kan ju försöka berätta innan hur man funkar på den fronten, tex "jag brukar inte svara på meddelanden så snabbt men det betyder inte att jag är ointresserad", det är ett annat sätt att vara rak på som funkar.

som sagt så är det tydligt att du hatar på kvinnor för att du skyller allt möjligt på dem, den inställningen gör det på intet sätt enklare, så du kanske ska lyssna.
Nej inte på tinder men jag har varit kvinna på HP och Bodycontact och har inte alls varit med om det. Det kanske har hänt några enstaka gånger men fortfarande sällsynt och inget som du borde ta upp som ett problem. Det är väl bara att undvika de få som skriver så.

Jag hatar kvinnor för att ni är parasiter. En sak är dock väldigt intressant som förekommer i alla inlägga som på något sätt ska hjälpa kvinnohatare att "komma på fötter". Ta Cineast-bögen som exempel. Han har väl en ganska sund syn på kvinnor. Om vi jämför han med mig, hur bra tror du att det går för honom? Som det låter på er så verkar han knappt kunna öppna ytterdörren utan att svämmas över av alla nyrakade och varma fittor. Och man kan tro att det handlar om åsikterna jag har, om det var så enkelt hade jag talat gott om alla kvinnor och också fått ligga i massor.

Dock är det som jag har sagt, kvinnor är den enda flaskhalsen.
Citera
2016-03-31, 14:44
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Nej inte på tinder men jag har varit kvinna på HP och Bodycontact och har inte alls varit med om det. Det kanske har hänt några enstaka gånger men fortfarande sällsynt och inget som du borde ta upp som ett problem. Det är väl bara att undvika de få som skriver så.

Jag hatar kvinnor för att ni är parasiter. En sak är dock väldigt intressant som förekommer i alla inlägga som på något sätt ska hjälpa kvinnohatare att "komma på fötter". Ta Cineast-bögen som exempel. Han har väl en ganska sund syn på kvinnor. Om vi jämför han med mig, hur bra tror du att det går för honom? Som det låter på er så verkar han knappt kunna öppna ytterdörren utan att svämmas över av alla nyrakade och varma fittor. Och man kan tro att det handlar om åsikterna jag har, om det var så enkelt hade jag talat gott om alla kvinnor och också fått ligga i massor.

Dock är det som jag har sagt, kvinnor är den enda flaskhalsen.
Tja, jag har varit med om det i övermått, och du kan ju ta en titt på IG-kontot byefelipe också, möns reaktioner när kvinnor nekar dem.

Jag har aldrig parasiterat på någon. Jag har alltid jobbat och skött mig.

Kvinnor är inga robotar man kan stoppa ett "snällmynt" och förvänta sig ligg, cineasten verkar vara en smart person och tror knappast han resonerar så. Jag har träffat män som är bestämda, manliga och nog säkra på sig själva för att inte skylla kvinnor för allt i världen. Jag är undergiven, det Är inte samma sak som att vilja ha en man som beter sig totalt respektlöst som arga små pojkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in