2016-03-27, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Vad är det som säger att just ditt urval är representativt för allakvinnor?
Ingenting.
Det enda du bevisar med din "undersökning" är att du inte vet nånting om vetenskaplig metodik.

Om kvinnor inte hade gillat sex hade mänskligheten redan dött ut.

Det är som att säga att asbest skulle slutats använts helt och hållit. Visst asbest är jävligt filthy och farligt men det är jävligt bra material vid tex brandskydd

Ni ser verkligen inte att det är en nyttokalkyl som sker vid sex och då betylidgt oftare av kvinnor än män.
Vill man ha barn är man så illa tvungen att knulla (oftast*autism*)
Vill man ha the perfect match så är man oftast tvungen att låta den slinka in, även om kvinnor nog oftast bara skulle mysit lite. Men mannen vill sticka in den.
Citera
2016-03-27, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Vilket vi redan tragglat igenom men chirho, zulujerker, babianen mfl vägrar ta in det argumentet.

Fast du presenterar inga bra argument, du bara personangreppar
Citera
2016-03-27, 19:04
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Vilket vi redan tragglat igenom men chirho, zulujerker, babianen mfl vägrar ta in det argumentet.
Naturligtvis är det redan tragglat. I likhet med allt annat i tråden. Det är en evig rundgång här.

Citat:
Ursprungligen postat av FlygandeRosaGris
Det är som att säga att asbest skulle slutats använts helt och hållit. Visst asbest är jävligt filthy och farligt men det är jävligt bra material vid tex brandskydd

Ni ser verkligen inte att det är en nyttokalkyl som sker vid sex och då betylidgt oftare av kvinnor än män.
Vill man ha barn är man så illa tvungen att knulla (oftast*autism*)
Vill man ha the perfect match så är man oftast tvungen att låta den slinka in, även om kvinnor nog oftast bara skulle mysit lite. Men mannen vill sticka in den.

För att få barn måste alltså män begå brott. Det är vad du påstår.
Citera
2016-03-27, 19:06
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Du kanske läste slarvigt. Jag erkänner att det är inte en undersökning som jag har hittat på själv. Jag har tagit frågan ur en större undersökning som gjordes vetenskapligt och jag visste deras svar. Jag trodde inte på svaret, därför har jag provat denna fråga på kvinnor i min bekantskapskrets i olika åldrar (med barn, utan, unga studenter etc.).

Resultatet är alltid lika.

Observera igen att jag skriver inte att kvinnor ogillar sex, jag skriver att en stor del tycker "shopping" är bättre.

Så artens fortlevnad är nog inte i farozonen när sex ligger på andra plats....

Jaha, länka studien då.
Citera
2016-03-27, 19:09
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Vad är det som är vedervärdigt med att en 54-årig kvinna har sitt livs bästa sex tillsammans med en tio år äldre man?
Det ter sig tämligen värdelöst och meningslöst, därför väcks min avsky. Vad är syftet med aktionen?
Citera
2016-03-27, 19:12
Bannlyst
Citat:
Naturligtvis är det redan tragglat. I likhet med allt annat i tråden. Det är en evig rundgång här.

För att få barn måste alltså män begå brott. Det är vad du påstår.

Fan yrar du om?

Ett samlag kan vara helt godkänt av kvinnan för att det krävs, hon säger okej till det. Men hon skulle hellre sluppit
Citera
2016-03-27, 19:20
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Det ter sig tämligen värdelöst och meningslöst, därför väcks min avsky. Vad är syftet med aktionen?

Antagligen för njutningens skull, inte direkt raketforskning.
Citera
2016-03-27, 19:23
Medlem
DoraFs avatar
Citat:

I så fall är sex med preventivmedel är också värdelöst och meningslöst.
Citera
2016-03-27, 19:24
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Antagligen för njutningens skull, inte direkt raketforskning.
Each to their own, antar jag.

Citat:
I så fall är sex med preventivmedel är också värdelöst och meningslöst.
Givetvis.
Citera
2016-03-27, 19:27
Medlem
Citat:
Vad är det som säger att just ditt urval är representativt för allakvinnor?
Ingenting.
Det enda du bevisar med din "undersökning" är att du inte vet nånting om vetenskaplig metodik.

Om kvinnor inte hade gillat sex hade mänskligheten redan dött ut.

Dessvärre så är kvinnor i stora delar av världen inte i den situationen att de kan ha sex frivilligt. I t ex traditionella muslimska samhällen är det en gift kvinnas skyldighet att ställa upp. I andra samhällen kan kvinnan bli dumpad om hon inte ställer upp till mannens behag. Det är väldigt lätt för oss att se detta utifrån ett västerländsk perspektiv.

Där ser vi också skillnaden i reproduktion.....i länder där kvinnan är skyldig att ställa upp på sex får kvinnor sitt första barn tidigare och föder betydligt fler barn. Det är lätt att inse vilka demografiska konsekvenser detta får.
Citera
2016-03-27, 19:31
Medlem
Citat:
Each to their own, antar jag.

Givetvis.

Om bara ena könet gillar sex är preventivmedel också ganska onödiga.......det vore bättre att satsa uppblåsbara Barbara.....
Citera
2016-03-27, 19:33
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlygandeRosaGris
Fan yrar du om?

Ett samlag kan vara helt godkänt av kvinnan för att det krävs, hon säger okej till det. Men hon skulle hellre sluppit
Í call bullshit.
Men som Moon skrev tidigare, så prioriterar väl de flesta inte sex vid varje givet tillfälle. Sexlusten är väl ytterst varierad. Det finns personer som behöver mycket sex för att känna sig tillfreds, och andra finner ingen mening i det som asexuella. Däremellan är skalan tämligen bred. Haft pojkvänner som skedat mig lite ömt och fint och det har varit jag som legat och bara velat bli tagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in