2016-03-26, 02:37
Medlem
flaouapaouas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theloveforthemusic
Men jag tycker du ska äta så du är mätt. Enligt mig är det helt onödigt att fasta bara för mig ska ta droger. Bättre att vara mätt, glad och full av energi istället för hungrig och energilös.

Och om det nu skulle vara så att du börjar må illa och så en stund efter intag (30-60 min) eller under ruset så gå bara och spy. Mår du dåligt så kommer allt ändras när du har spytt.

Jag resonerar på precis samma sätt, gällande i princip alla andra droger rekommenderas det att inte göra det på tom mage. I och med att vi ska svälja piller kommer väl allt gå förlorat vid en eventuell kräkincident, förutsatt att det sker tidigt under ruset, innan kroppen hunnit ta upp majoritet av substanserna?
Citera
2016-03-26, 02:40
Medlem
Theloveforthemusics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaouapaoua
Jag resonerar på precis samma sätt, gällande i princip alla andra droger rekommenderas det att inte göra det på tom mage. I och med att vi ska svälja piller kommer väl allt gå förlorat vid en eventuell kräkincident, förutsatt att det sker tidigt under ruset, innan kroppen hunnit ta upp majoritet av substanserna?

Ja, det är klart. Spyr du 5 minuter efter du har svalt den så åker ju pillret antagligen med upp.

Men om det jag pratar om uppstår så betyder det att pillret redan har börjat göra sitt.

Lovar inte att det är så men jag har aldrig varit med om att det inte är så och jag har tagit en hel del ecstasy med en hel del olika människor i mina dagar.

Alltså, har aldrig varit med om att någon som har spytt inte har fått uteblivna effekter efter att ha spytt på MDMA. Däremot har jag vid ett (av väldigt många) tillfälle varit med om att en spya inte hjälpte och personen fortsatte spy hela kvällen.
Senast redigerad av Theloveforthemusic 2016-03-26 kl. 02:42.
Citera
2016-03-26, 03:01
Medlem
flaouapaouas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theloveforthemusic
Ja, det är klart. Spyr du 5 minuter efter du har svalt den så åker ju pillret antagligen med upp.

Men om det jag pratar om uppstår så betyder det att pillret redan har börjat göra sitt.

Lovar inte att det är så men jag har aldrig varit med om att det inte är så och jag har tagit en hel del ecstasy med en hel del olika människor i mina dagar.

Okejokej, tack så mycket! Kommer äta mig mätt, inleda med 2-3 öl för att lätta på stämningen och gå in med ett gott humör i morgon. Tack för svaren!
Citera
2016-03-26, 05:13
Medlem
weedpoppass avatar
Tjenare! För att göra en lång historia kort skall jag ta mdma men några polare ikväll. Vilken benzo skulle ni rekommendera till avtändningen? testade valium för ett tag sen men det tyckte jag inte funkade något vidare..

Skulle det vara okej att ta kodein för att handskas med avtändningen?

Take care!
Citera
2016-03-26, 23:31
Medlem
Mileys avatar
Hej.

Jag och en polare skall droppa rosa (?) Superman om en vecka ungefär. Jag har kollat runt lte men kan inte hitta något om tabletterna i fråga utöver pillreports. Någon som har kört dom?

Sen så undrar jag lite över cannabis + ecstasy kombon. Jag röker alltid gräs när jag droppar, speciellt då på den så kallade comedown:en.

Jag gillar det där stadiet där man trippar ur ganska så hårt. Men jag vill gärna maximera med effekten. Bör man vänta tills peaken har kommit eller bör man röka från start?
Citera
2016-03-27, 00:02
Medlem
MrPokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miley
Hej.

Jag och en polare skall droppa rosa (?) Superman om en vecka ungefär. Jag har kollat runt lte men kan inte hitta något om tabletterna i fråga utöver pillreports. Någon som har kört dom?

Sen så undrar jag lite över cannabis + ecstasy kombon. Jag röker alltid gräs när jag droppar, speciellt då på den så kallade comedown:en.

Jag gillar det där stadiet där man trippar ur ganska så hårt. Men jag vill gärna maximera med effekten. Bör man vänta tills peaken har kommit eller bör man röka från start?

Under en MDMA-session så började vi röka kring peaken. Kände inte av så mycket av gräset. Dock var det så jävla gött att röka den att vi slutade upp med att kanske röka en i kvarten bara för att det var så härligt att samlas kring den och snacka, innan alla åter igen splittrades på diverse upptåg.

Skulle säga att det är framförallt MDMA som tar udden av cannabis och inte tvärt om.
Citera
2016-03-27, 00:12
Medlem
Citat:
Hej.

Rosa superman var väl farliga har jag för mig. PMMA/PMA
Hade inte tagit dom utan att ez-testa dom först.

Inte säkert de är ens i närheten av samma batch men better safe than sorry.
Citera
2016-03-27, 00:55
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Hej.

Citat:
Ursprungligen postat av Huntelaar
Rosa superman var väl farliga har jag för mig. PMMA/PMA
Hade inte tagit dom utan att ez-testa dom först.

Inte säkert de är ens i närheten av samma batch men better safe than sorry.
Det finns en hel tråd dedikerad till farligheten i röda och rosa Superman-knappar som cirkulerat i Sverige. Detta inlägg sammanfattar saken: (FB) Varning för olika "Superman/Stålmannen"-ecstasy som innehåller PMMA (uppdaterad 25/1)

Jag instämmer i Huntelaars råd - EZTest:a dem innan du droppar, då beskrivningen stämmer in på en ökänd, livsfarlig batch.
Citera
2016-03-27, 09:23
Medlem
el-bobo-esponjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedpoppas
Tjenare! För att göra en lång historia kort skall jag ta mdma men några polare ikväll. Vilken benzo skulle ni rekommendera till avtändningen? testade valium för ett tag sen men det tyckte jag inte funkade något vidare..

Skulle det vara okej att ta kodein för att handskas med avtändningen?

Take care!

Jag har tagit en hel del mdma genom åren, dock aldrig knapprat E. Är det ett måste för er som att få i er benzo eller liknande när det går utför?
Vad händer annars? Jag kan nämligen tycka att det tillhör att må lite skit efteråt, att det är en del av processen...
Citera
2016-03-27, 13:51
Medlem
MDMA var en av dem finaste upplevelserna jag haft riktigt bra för själen, om allt är på sin plats. rätt dosering rätt produkt och rätt omgivning.
Citera
2016-03-27, 14:53
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av el-bobo-esponja
Jag har tagit en hel del mdma genom åren, dock aldrig knapprat E. Är det ett måste för er som att få i er benzo eller liknande när det går utför?
Vad händer annars? Jag kan nämligen tycka att det tillhör att må lite skit efteråt, att det är en del av processen...
Jag har heller aldrig ens övervägt benzo efter MDMA. De enda jag känt som brukade göra detta var just folk som led av allvarligt MDMA-missbruk.

Själv brukar jag för övrigt aldrig uppleva något problem efteråt. Jag upplever snarare livsglädje och klarhet efter en MDMA-session än nedstämdhet och depp, men då brukar jag ej dra några monsterdoser heller.
Citera
2016-03-27, 18:25
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Jag har heller aldrig ens övervägt benzo efter MDMA. De enda jag känt som brukade göra detta var just folk som led av allvarligt MDMA-missbruk.

Själv brukar jag för övrigt aldrig uppleva något problem efteråt. Jag upplever snarare livsglädje och klarhet efter en MDMA-session än nedstämdhet och depp, men då brukar jag ej dra några monsterdoser heller.
Det är som med en del andra substanser tyvärr som så att de som missbrukar det är ganska högljudda och gärna skryter om hur jävla "tung AT" de fick i tisdags. Käkar man MD under kontrollerade former så kraschar man helt enkelt inte. Då går man runt och småmyser nån vecka istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in