2015-03-16, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaeYeonGoo
Smakar ecstasy pillret något om man bara slickar på den? Vissa säger att de ska smaka vissa säger att det bara smakar som ett pill...Testade slicka på mina som jag är osäker på vad det är men fick ingen nämnvärd smak av att bara slicka.

Det är riktigt beskt och smaken påminner helt klart om salmiak.
Det är MDMA-kristallerna som smakar, vet inte riktigt vad dem menar med att 'det smakar som ett pill'
Citera
2015-03-19, 00:01
Medlem
Jag tog mdma för ett tag sedan i kristallform, ca 125 mg första gången. Sen ett par timmar senare blev det ca 50 till. Käkspänningarna började då komma. Dagen efter så var jag inte så smart och tog jag ca 160 mg.

Till saken i alla fall så hade jag lite spänningar kvar i käkarna i en vecka, och tog lite magnesium tabletter. Detta försvann efter ett tag men sen så har det börjat komma tillbaka igen och ibland när jag vaknar kan jag känna av att jag trycker mina tänder mot varandra av ren instinkt. Samma sak när jag tar i.

I dagsläget så käkar jag den rekommenderade dosen av magnesium varje dag, men det verkar inte hjälpa. Är det någon annan som har upplevt att ha käkspänningar efter en lång period efter bara 1-2 gånger, eller har några tips?
Citera
2015-03-19, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rackarnsost
Jag tog mdma för ett tag sedan i kristallform, ca 125 mg första gången. Sen ett par timmar senare blev det ca 50 till. Käkspänningarna började då komma. Dagen efter så var jag inte så smart och tog jag ca 160 mg.

Till saken i alla fall så hade jag lite spänningar kvar i käkarna i en vecka, och tog lite magnesium tabletter. Detta försvann efter ett tag men sen så har det börjat komma tillbaka igen och ibland när jag vaknar kan jag känna av att jag trycker mina tänder mot varandra av ren instinkt. Samma sak när jag tar i.

I dagsläget så käkar jag den rekommenderade dosen av magnesium varje dag, men det verkar inte hjälpa. Är det någon annan som har upplevt att ha käkspänningar efter en lång period efter bara 1-2 gånger, eller har några tips?

Första gången jag tog i satt käkspänningarna i när jag tog i i cirka 3-4 dagar. Dock tog jag bara 1 tabelett (kanske 100mg?) under kvällen. Tror det kommer gå över om ett tag. Om inte kanske det är någon nervskada eller liknande. Skulle säga vänta en månad och ät en massa bananer
Citera
2015-03-19, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerodaank
Det är riktigt beskt och smaken påminner helt klart om salmiak.
Det är MDMA-kristallerna som smakar, vet inte riktigt vad dem menar med att 'det smakar som ett pill'

Ja, men även methylone(BK-MDMA) smakar och luktar på detta viset.
Citera
2015-03-19, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FapLars
Första gången jag tog i satt käkspänningarna i när jag tog i i cirka 3-4 dagar. Dock tog jag bara 1 tabelett (kanske 100mg?) under kvällen. Tror det kommer gå över om ett tag. Om inte kanske det är någon nervskada eller liknande. Skulle säga vänta en månad och ät en massa bananer
Det har gått ca 1-2 månader så jag tycker att det borde ha gått över. Det är ingen jättestort problem men fortfarande väldigt irriterande, och synd om det är bestående men för livet med tanke på att jag endast tog det 1-2 gånger.
Citera
2015-03-19, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drdnk
Hojt!
Igår kväll slängde jag i mig cirka 150mg MD i den mest ideal set&setting jag kan tänka mig, det var riktigt bra MD som jag sparat länge och använt förut.
är dessutom vältränad och inte tagit MD på flera månader.
Det började bra precis som vanligt, 2 timmar in däremot så vände det och jag fick ångest tankar och blev småtjurig resten av trippen.. Jag har sneat förut på för mycket MD och kräkts och så men då mår man bättre efter en stund. Denna gången bara hängde det kvar hela jävla kvällen och jag tog dessutom en ganska bra dos, det blev som en enda lång snetripp typ.. Låg och fick fajtas bort ångest tankar som under en svampsneis..asså aldrig varit med om desslike iaf inte på kära Molly!

Någon som kan relatera?

Japp. Dock var det en händelse som utlöste det hela. Samt att man kanske inte var i en så avstressad miljö. Vill väl inte kalla det för snedtripp, men det var ångest/deppighet som jag dock kunde dölja ganska bra (ganska van vid det). Känner mig inte så sugen på mdma efter det, tror inte det är min grej
Citera
2015-03-22, 10:35
Medlem
lemon99s avatar
Hej hej,

Jag undrar om det är någon som vet att dom testat MDA, MDEA och MBDB, och kan svara på skillnader i rus mot MDMA.

Tack!
Citera
2015-03-22, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemon99
Hej hej,

Jag undrar om det är någon som vet att dom testat MDA, MDEA och MBDB, och kan svara på skillnader i rus mot MDMA.

Tack!

MDA jämförelsevis MDMA varar lite längre, uppskattningsvis runt 40-50minuter utan påfyllning. Ruset är mycket likt men lite mer soffsittande och det är lättare att sväva bort på det, inte lika klart i skallen som vanligt MDMA men ändå mycket klarare än om man tittar på klassiska hallucinogener.
Citera
2015-03-23, 11:01
Medlem
Citat:
Hej hej,

Tack!

Viss del MDMA omvandlas till MDA i kroppen, kan vara bra att veta.
Citera
2015-03-23, 17:51
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Det har gått ca 1-2 månader så jag tycker att det borde ha gått över. Det är ingen jättestort problem men fortfarande väldigt irriterande, och synd om det är bestående men för livet med tanke på att jag endast tog det 1-2 gånger.

Kan ju vara så enkelt att det är tics som sitter kvar?
Citera
2015-03-23, 21:50
Medlem
Citat:

Hjärnan är plastisk så det är inte helt omöjligt att det sker permanenta förändringar i hjärnan efter en upplevelse som ecstasy medför sig.
Citera
2015-03-24, 03:01
Medlem
Citat:
Hej hej,

Tack!
MDA och MDMA är typ samma sak. Men under hela MDA-ruset så upplever man synförändringar som liknar dom som man kan få i slutet efter ett MDMA-rus. Alltså, smått mer hallucinogent. MDA varar lite längre och det verkar gå att fylla på bättre än vad det gör med MDMA. Andra skillnader är också rapporterade, men det var inget som jag direkt märke av.
Senast redigerad av Endofin 2015-03-24 kl. 03:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in