2016-03-25, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nej långt jävla mycket mer otroligt.

Fattar du hur jävla döfött detta resonemang om att man skulle ge ut såkallade tysta avstängningar är? Nu ber jag dig tänka efter lite. Antingen så stänger man av någon eller så gör man inte det. Om man ska göra nåt tyst så räcker det med en tyst varning i så fall. Finns absolut ingen logik i att stänga av någon i det tysta, vill man att sporten ska ha kvar någon så får denne vara kvar.

Fyfan vilka pappskallar som sprider dessa teorier.

Varför ska jag tänka till? Jag skrev att det går rykten om det, inte att jag tror det.

Dock är jag beredd att tro att om Sharapova kan gå i fällan så kan vem som helst göra det.
Citera
2016-03-25, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Varför ska jag tänka till? Jag skrev att det går rykten om det, inte att jag tror det.

Dock är jag beredd att tro att om Sharapova kan gå i fällan så kan vem som helst göra det.

Okej, men det går alltid såna skumma rykten så det är inte värt att kommentera.

Att någon går i "fällan" är möjligt men nu var det inte det som var grejen, utan det stannar ju inte där utan det skulle ju handla om en mörkläggning också. Vilket inte heller skedde i Sharapovas fall, vilket också är ett tecken på att det inte förekommer sånt.

Det är verkligen totalt ologiskt att så skulle ske. Om korruption sker, för att man vill att sporten ska se bra ut så finns det ingen anledning till att stänga av någon överhuvudtaget. Då blundar man bara för regelbrott och låter förövarna fortsätta ostraffat.
Citera
2016-03-25, 22:24
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Tanken är väl ganska ologisk och en kortlivad lösning i så fall. Skulle han hålla på så här då tills det gått så lång tid att han måste lägga av? Det skulle väl bli mer förlust än vinning långsiktligt sett om det visar sig att han smygit med det för att roffa åt sig endorsement och sponsorpengar m.m.

Så det mest logiska är att han åkt dit för dopning, är det det du menar? Antingen är det hans knä som fortfarande spökar eller så är det så enkelt att det verkligen är magsjuka. Jag kan inte tänka mig något annat. Vad har du själv för teori?
Citera
2016-03-25, 22:34
Medlem
Citat:
Okej, men det går alltid såna skumma rykten så det är inte värt att kommentera.

Att någon går i "fällan" är möjligt men nu var det inte det som var grejen, utan det stannar ju inte där utan det skulle ju handla om en mörkläggning också. Vilket inte heller skedde i Sharapovas fall, vilket också är ett tecken på att det inte förekommer sånt.

Det är verkligen totalt ologiskt att så skulle ske. Om korruption sker, för att man vill att sporten ska se bra ut så finns det ingen anledning till att stänga av någon överhuvudtaget. Då blundar man bara för regelbrott och låter förövarna fortsätta ostraffat.

Jag är förvånad att ITF sänkte Sharapova, även om hon skulle dopa sig trodde jag att de skulle låta henne passera för att inte totalförstöra WTA. Trots med sina "blott" fem GS så har hon $70 Million mer i net worth än ex Nadal som vunnit mycket mer. Det säger allt om hennes stjärnstatus och vad hon tjänar på bara sitt varumärke.

Skulle ITF sänka Federer? Aldrig i helvetet, det skulle skada tennis alldeles för mycket. Skulle någon bara nypa Federer i örat och säga, -Gör aldrig om det där Fed. Nej, så att ge honom en tid att fundera och stå utan tävlan vore mer logiskt, samt eventuellt låta preparat reduceras i kroppen.

Nej jag tror inte Federer är dopad, men hans uppehåll och orsaker till det är skumt och skulle Federer vara dopad tror jag en silent ban är det enda rätta för ITF.
Senast redigerad av Brewingmob 2016-03-25 kl. 22:36.
Citera
2016-03-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Så det mest logiska är att han åkt dit för dopning, är det det du menar? Antingen är det hans knä som fortfarande spökar eller så är det så enkelt att det verkligen är magsjuka. Jag kan inte tänka mig något annat. Vad har du själv för teori?

Läs ovan.
Citera
2016-03-26, 19:35
Medlem
Alltså Stan Wawrinka måste gå till historien som den spelaren som har störst spann mellan bra och dålig någonsin. Helt obegripligt att han fortfarande inte klarar att ta på sig blåstället efter alla dessa år av framgångar. Det är inte ofta man ser honom prestera bra i halvstora turneringar med bra spelare i. Antingen så spelar han som en gud i grand slams eller så vinner han en betydelselös skitturnering med lågt rankade spelare i, eller så gör han magplask i masters. Otroligt att han trots allt lyckats vinna en masters.

Men det är klart att grand slams är viktigast men det är lite trist att se en världsfyra som i stort sett är oförmögen att klara sig ur svåra situationer i tresetsmatcher mot sämre spelare. Otroligt märkligt faktiskt i år har han ändå vunnit i Dubai, som var en hyfsat bra turnering ändå så klarar han inte av att hålla nivån uppe. Nej han blir nog aldrig bättre än trea på rankingen, kanske tvåa om Murray slutar.
Citera
2016-03-26, 19:38
Medlem
Citat:
Jag är förvånad att ITF sänkte Sharapova, även om hon skulle dopa sig trodde jag att de skulle låta henne passera för att inte totalförstöra WTA. Trots med sina "blott" fem GS så har hon $70 Million mer i net worth än ex Nadal som vunnit mycket mer. Det säger allt om hennes stjärnstatus och vad hon tjänar på bara sitt varumärke.

Skulle ITF sänka Federer? Aldrig i helvetet, det skulle skada tennis alldeles för mycket. Skulle någon bara nypa Federer i örat och säga, -Gör aldrig om det där Fed. Nej, så att ge honom en tid att fundera och stå utan tävlan vore mer logiskt, samt eventuellt låta preparat reduceras i kroppen.

Nej jag tror inte Federer är dopad, men hans uppehåll och orsaker till det är skumt och skulle Federer vara dopad tror jag en silent ban är det enda rätta för ITF.

Hahaha silent ban, fyfan vad efterblivet. Nej skulle de vara korruption så skulle han fått spela vidare. Är det så jävla svårt att förstå. Vad fan i hela helvete skulle syftet vara att stänga av någon utan att någon annan vet om det.

"Hörru, nu jävlar stänger vi av dig, men bara lite grand, ingen kommer veta att du är avstängd, åk runt till lite turneringar och låtsas vara skadad du"

Senast redigerad av terribilis 2016-03-26 kl. 19:41.
Citera
2016-03-26, 20:52
Medlem
Citat:
Hahaha silent ban, fyfan vad efterblivet. Nej skulle de vara korruption så skulle han fått spela vidare. Är det så jävla svårt att förstå. Vad fan i hela helvete skulle syftet vara att stänga av någon utan att någon annan vet om det.

"Hörru, nu jävlar stänger vi av dig, men bara lite grand, ingen kommer veta att du är avstängd, åk runt till lite turneringar och låtsas vara skadad du"

Det var en mening utan svorord i alla fall, bra!

Jadu, syftet med att stänga av någon i smyg kan vara för att rädda sporten kanske?

Syftet med att stänga av en spelare en viss tid i smyg istället för att ge en varning kan vara som tidigare nämnt, låta preparatets verkan försvinna ur kroppen, med marginal. ´

Det är snarare du som är synnerligen efterbliven som inte kan tänka dig att världen kan vara annorlunda innan det är bevisat.
Citera
2016-03-26, 21:37
Medlem
barnets avatar
Dzumhur(!) i 3-0-ledning mot Nadal i avgörande set. Herregud Nadal så lågt....
Och strax innan detta skickade Kutznetsov hem Wawrinka.
Citera
2016-03-26, 21:39
Medlem
barnets avatar
Jahapp där la Nadal ner. Tydligen någon skada (?)

Andra gången i karriären Nadal ger upp en match mitt i.
Citera
2016-03-26, 21:58
Medlem
barnets avatar
Citat:
Alltså Stan Wawrinka måste gå till historien som den spelaren som har störst spann mellan bra och dålig någonsin. Helt obegripligt att han fortfarande inte klarar att ta på sig blåstället efter alla dessa år av framgångar. Det är inte ofta man ser honom prestera bra i halvstora turneringar med bra spelare i. Antingen så spelar han som en gud i grand slams eller så vinner han en betydelselös skitturnering med lågt rankade spelare i, eller så gör han magplask i masters. Otroligt att han trots allt lyckats vinna en masters.

Men det är klart att grand slams är viktigast men det är lite trist att se en världsfyra som i stort sett är oförmögen att klara sig ur svåra situationer i tresetsmatcher mot sämre spelare. Otroligt märkligt faktiskt i år har han ändå vunnit i Dubai, som var en hyfsat bra turnering ändå så klarar han inte av att hålla nivån uppe. Nej han blir nog aldrig bättre än trea på rankingen, kanske tvåa om Murray slutar.

Jag håller helt med dig om detta...sjukt irriterande tycker jag.
Citera
2016-03-26, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Jahapp där la Nadal ner. Tydligen någon skada (?)

Andra gången i karriären Nadal ger upp en match mitt i.

På ATP's hemsida stod det att det var pga "Heat illness". Nadal som i hela sin karriär har vunnit på sin overkligt starka fysik ger alltså upp en match pga värme. Nej fysiken finns inte där längre, han är slut. Detta skulle varit helt otänkbart att han skulle brutit en match på detta sättet för 3-4 år sedan. Likaså skulle det varit otänkbart att han tappar en 2-0 ledning mot sämre rankade spelare förr i tiden. Han har inte varit som han brukar fysiskt sett efter blindtarmsproblemet som han hade. Lägg där till att han tappat nästan allt som var så bra i spelet också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in