2013-01-27, 14:39
Medlem
ME077s avatar
Ville bara tacka er som svarat ang tennisbiljetter i 30-årspresent, håller just nu på fixa med Franska öppna!
Citera
2013-01-27, 22:23
Medlem
I skuggan av Oz open så har Heilbronn challenger spelats, 85k USD. Johan Brunström vann dubbeln och Siljeström förlorade i finalen.
Inget deltagande i singelklassen!
Citera
2013-01-28, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Nej, jag tror inte heller de kommer ändra tillbaka. Dels är det kostsamt. Sen blir det mindre långa dueller på gräs vilket arrangörerna till ha. De är skiträdda för servefester med SERVE-POÄNG. Som att utdragna defensiva maratondueller hela tiden skulle vara mer sevärt. Det är olika spelstilar man vill se mötas plus bolltrollare.

Synd att tennisens originalunderlag fått en så undanskymd roll. Många spelar bara en grästurnering om året i Wimbledon. Förturneringarna har för låg status, spelarna väljer hellre att träna.

Jänkarna brukar klaga på att det är långsamt spel. Dumt då att de inte bygger gräsbanor och arrangerar turneringar. Det skulle gynna deras spel. USA är förmodligen det land som lidit mest av förvandlingen till långsammare spel de senaste 10 åren. De skulle ALDRIG ha bytt ut gräset i USO i slutet av 70-talet. Sen var det bara en tidsfråga innan AO skulle följa efter, även om det dröjde 10 år.

Skulle vara riktigt härligt att se t.ex Indian Well på gräs, jag antar att det var det förr.

Att ha två grand slams på HC är okej men det vore roligt med i alla fall en eller två stora grästurneringar utöver Wimbledon.
Citera
2013-01-29, 11:01
Medlem
MagnusJ666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Skulle vara riktigt härligt att se t.ex Indian Well på gräs, jag antar att det var det förr.

Att ha två grand slams på HC är okej men det vore roligt med i alla fall en eller två stora grästurneringar utöver Wimbledon.

Ja, kanske. Men gräs är ett svårskött underlag och inte mest lättspelade. Lätt att det bildas ojämnheter i banan och studsen bli ojämn. Se bara i slutet av Wimbledon vilka gropar i banan det är och hur mycker felstudsar det är.
Citera
2013-01-29, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusJ666
Ja, kanske. Men gräs är ett svårskött underlag och inte mest lättspelade. Lätt att det bildas ojämnheter i banan och studsen bli ojämn. Se bara i slutet av Wimbledon vilka gropar i banan det är och hur mycker felstudsar det är.

Exakt, det är det som är bra. Det är då bollvirtuoser kommer till sin rätt istället för maratonlöpare
Citera
2013-01-29, 15:21
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusJ666

Det är också en tjusning. Se vem som bemästrar ojämnheterna och groparna bäst andra veckan. Grästennis är inte enkelt men en desto större utmaning. Synd att underlaget fått så undanskymd roll. Jag tycker den bästa tennisen spelas i Wimbledon.
Citera
2013-01-30, 10:30
Medlem
MagnusJ666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Det är också en tjusning. Se vem som bemästrar ojämnheterna och groparna bäst andra veckan. Grästennis är inte enkelt men en desto större utmaning. Synd att underlaget fått så undanskymd roll. Jag tycker den bästa tennisen spelas i Wimbledon.

Bättre tennis numera på gräs i alla fall. Minns på 90-talet, då det var essmaskinerna som dominerade i Wimbledon. Var inte så kul spel. Sällan bollen gick över när mer än 2 gånger.
Citera
2013-01-30, 16:00
Medlem
Större bollar, bättre banor, bättre racketar hjälper till så att det inte blir lika servebetonade matcher längre.

Mer grästennis på touren vill jag se. Jag gillar grustennis också men jag tycker det är sjukt dåligt att grästennis nästan inte existerar jämfört med grus.

Skulle även vilja att det finns en jättestor tennisturnering som spelas sällan, t.ex vart fjärde år. OS är fortfarande mindre än grand slam turneringarna. Skulle vara roligt med ett event som är lika stort som grand slam-turneringarna som spelas sällan. Väldigt många sporter har det, kollar man på vilka sporter som är störst (globalt sett) så har nästan alla det, om det inte är OS som är störst i den sporten så har de VM.
Citera
2013-02-03, 10:15
Medlem
Vobblers avatar
Wawrinka och Berdych är först ut i dagens singlar, undrar hur de mår idag efter sjutimmars-dubbeln igår?
Citera
2013-02-03, 16:49
Medlem
Kan bli en otroligt spännande avgörande match mellan Italien och Kroatien. Fognini mot Dodig, svårt att plocka en soklar vinnare där, kan bli riktigt jämt.

Kanada ser ut att gå emot seger såvida inte Raonic gör en dålig match.
Citera
2013-02-04, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Större bollar, bättre banor, bättre racketar hjälper till så att det inte blir lika servebetonade matcher längre.

Mer grästennis på touren vill jag se. Jag gillar grustennis också men jag tycker det är sjukt dåligt att grästennis nästan inte existerar jämfört med grus.

Skulle även vilja att det finns en jättestor tennisturnering som spelas sällan, t.ex vart fjärde år. OS är fortfarande mindre än grand slam turneringarna. Skulle vara roligt med ett event som är lika stort som grand slam-turneringarna som spelas sällan. Väldigt många sporter har det, kollar man på vilka sporter som är störst (globalt sett) så har nästan alla det, om det inte är OS som är störst i den sporten så har de VM.

Flera tävlingar funderar och har t o m ansökt om att arrangeras på gräs framöver. Stuttgarts ATP är på G att liras på gräs istället för grus. Även Gstaad och Hamburg har gräs på G framöver.
Citera
2013-02-04, 20:54
Medlem
Ska bli intressant att se Nadal nu denna vecka. Han ska lira både dubbel och singel i Chile.

Citat:
Ursprungligen postat av Grustennis
Flera tävlingar funderar och har t o m ansökt om att arrangeras på gräs framöver. Stuttgarts ATP är på G att liras på gräs istället för grus. Även Gstaad och Hamburg har gräs på G framöver.

Härligt, hoppas verkligen det blir så, då blir det mer tennistittande för mig, jag brukar inte följa dessa turneringar andå. Mycket pga det är grus där när jag personligen känner att grussäsongen ska vara över. Båstad följer jag endast för att den spelas i Sverige och sänds på TV här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in