Citat:
Ursprungligen postat av
terribilis
Okej, men det går alltid såna skumma rykten så det är inte värt att kommentera.
Att någon går i "fällan" är möjligt men nu var det inte det som var grejen, utan det stannar ju inte där utan det skulle ju handla om en mörkläggning också. Vilket inte heller skedde i Sharapovas fall, vilket också är ett tecken på att det inte förekommer sånt.
Det är verkligen totalt ologiskt att så skulle ske. Om korruption sker, för att man vill att sporten ska se bra ut så finns det ingen anledning till att stänga av någon överhuvudtaget. Då blundar man bara för regelbrott och låter förövarna fortsätta ostraffat.
Jag är förvånad att ITF sänkte Sharapova, även om hon skulle dopa sig trodde jag att de skulle låta henne passera för att inte totalförstöra WTA. Trots med sina "blott" fem GS så har hon $70 Million mer i net worth än ex Nadal som vunnit mycket mer. Det säger allt om hennes stjärnstatus och vad hon tjänar på bara sitt varumärke.
Skulle ITF sänka Federer? Aldrig i helvetet, det skulle skada tennis alldeles för mycket. Skulle någon bara nypa Federer i örat och säga, -Gör aldrig om det där Fed. Nej, så att ge honom en tid att fundera och stå utan tävlan vore mer logiskt, samt eventuellt låta preparat reduceras i kroppen.
Nej jag tror inte Federer är dopad, men hans uppehåll och orsaker till det är skumt och skulle Federer vara dopad tror jag en silent ban är det enda rätta för ITF.