2016-01-30, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag kan utan problem dricka tre öl och röka men det innebär inte att du kan det. Egentligen omöjligt att svara på.
Okej, all erfarenhet är bra erfarenhet gillar jag att tro

Kul att få svar från självaste BigFatCone medan man lyssnar på din intervju från FlashBang.
Citera
2016-01-30, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Druckit 1x3.5% 2x4.5% öl. Tänkte röka lite innan jag lägger mig. Bra idé?

Ta en liten rök, somnar som en liten bebis och sover som en stock
Citera
2016-01-31, 10:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Okej, all erfarenhet är bra erfarenhet gillar jag att tro

Kul att få svar från självaste BigFatCone medan man lyssnar på din intervju från FlashBang.
Alltså, det är ju inget man dör av men att vara lite för full och sen röka är klart okul. Men det är ju som du säger ändå bra att ha varit med om det. Om inte annat för att veta att det suger så mycket att man gärna undviker det i all framtid.
Citera
2016-01-31, 20:13
Medlem
En person rökte cannabis på balkongen och ganska snabbt kändes lukten av gräs i hela huset, enda ner till källaren, vet inte om balkongdörren var stängd... blåser ju endel. Jag har inget emot lukten eller att någon röker normalt sett men är själv ren just nu efter ett långt benzobruk(långt uppehåll) så vill hålla mig ifrån ALLA droger. Nojjade igår över att om jag fick in cannabislukt i mig så kan jag bli lite hög eller att det påverkar tolerans eller signalsubstanserna i hjärnan typ GABA och sånt. Vet inte om det är korstolerant med andra droger typ benz o opiater.

Nojjar fortfarande, tycker fan allt luktar cannabis nu går typ och känner efter. Det är benzo-AT jag vet. Vet i fan vad jag nojjar över. Kan man påverkas själv om någon annan röker gräs alltså inte en meter ifrån, röken har jag inte ens sett, men lukten kände jag.
Citera
2016-01-31, 20:46
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guest02
En person rökte cannabis på balkongen och ganska snabbt kändes lukten av gräs i hela huset, enda ner till källaren, vet inte om balkongdörren var stängd... blåser ju endel. Jag har inget emot lukten eller att någon röker normalt sett men är själv ren just nu efter ett långt benzobruk(långt uppehåll) så vill hålla mig ifrån ALLA droger. Nojjade igår över att om jag fick in cannabislukt i mig så kan jag bli lite hög eller att det påverkar tolerans eller signalsubstanserna i hjärnan typ GABA och sånt. Vet inte om det är korstolerant med andra droger typ benz o opiater.

Nojjar fortfarande, tycker fan allt luktar cannabis nu går typ och känner efter. Det är benzo-AT jag vet. Vet i fan vad jag nojjar över. Kan man påverkas själv om någon annan röker gräs alltså inte en meter ifrån, röken har jag inte ens sett, men lukten kände jag.

Nej. Det kan du inte i det fallet
Citera
2016-02-02, 13:25
Medlem
Citat:
Druckit 1x3.5% 2x4.5% öl. Tänkte röka lite innan jag lägger mig. Bra idé?

Beror på din tolerans.
Det är enkelt att bli för faded om man inte har så hög tolerans.
Citera
2016-02-03, 16:02
Medlem
Kafes avatar
Kanske fel tråd men jag söker en seriös och trolig källa där man kan läsa om de negativa effekerna av långtidsbruk av cannabis.

Har rökt ganska mycket i perioder och känner definitivt att något inte är rätt i min skalle. Känner mig mycket mer "autistisk" på något märkligt sätt, depressioner/ångest som kommer och går och en periodvis social fobi. Platsar inte in grupper med människor då de oftast tycker att jag beter mig allmänt märkligt, men så var det i och för sig även innan jag började röka.

Finns det några källor på att cannabismissbruk framkallar hjärnskador?
Citera
2016-02-03, 20:35
Medlem
Kan husdjur bli höga av cannabis? Märkt att min katt gillar o sitta hos mig som fan när jag puffar, den spinner utav bara helvete om rökat mitt är bra kvalité. Har inte märkt något negativt på katten iaf så det lär ju inte skada den hoppas jag
Citera
2016-02-03, 21:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Kan husdjur bli höga av cannabis? Märkt att min katt gillar o sitta hos mig som fan när jag puffar, den spinner utav bara helvete om rökat mitt är bra kvalité. Har inte märkt något negativt på katten iaf så det lär ju inte skada den hoppas jag
Min erfarenhet säger att när det gäller däggdjur så är det så att vissa gillar det och dom dom är mer än gärna med men dom som inte gillar det håller sig borta. Jag hade turen att studera ett par katter där ena hatade lukten av allt vad cannabis hette medans den andra gärna gillade att chilla.
Citera
2016-02-04, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Kanske fel tråd men jag söker en seriös och trolig källa där man kan läsa om de negativa effekerna av långtidsbruk av cannabis.

Har rökt ganska mycket i perioder och känner definitivt att något inte är rätt i min skalle. Känner mig mycket mer "autistisk" på något märkligt sätt, depressioner/ångest som kommer och går och en periodvis social fobi. Platsar inte in grupper med människor då de oftast tycker att jag beter mig allmänt märkligt, men så var det i och för sig även innan jag började röka.

Finns det några källor på att cannabismissbruk framkallar hjärnskador?

Det råder ingen konsensus i den frågan. Det kom nyligen en studie som konstaterade skillnader i hjärnan hos vissa som rökt högpotent cannabis under lång tid. Dock är studien, vilket forskaren som utfört studien påpekade, inte helt trovärdig då det inte gjorts några kontroller på dessa brukare före de inlett sitt bruk. Således skulle det kunna vara så att de hade avvikelsen i hjärnan redan från början. En teori var också att människor med denna typs av avvikelse skulle vara mer dragna till den typen av cannabis.

De symptom du beskriver är troligen inte ett resultat av ditt cannabisrökande. Kanske har ditt rökande snarare varit symptomlindrande, vilket skulle förklara att du upplever symptomen starkare nu när du inte längre röker. Tala med en läkare om dina upplevelser så kan du säkert få hjälp med det.
Citera
2016-02-05, 09:07
Medlem
Har rökt cannabis i närmare 15år, varav nära halva tiden i princip dagligen med korta uppehåll här och där. Har rökt bong större delen av tiden men gick över på spliff i nåt år nu men saknade bongen så gick tillbaka till den innan jul. Funkade bra tills för typ 1-2v sedan, då jag börjat klöka efter varje röksession. Det smakar och känns så vidrigt i halsen så jag blir helt stel av fasa, minsta rörelse i halsen eller harkling så klöker jag HÅRT, så hårt att jag ibland får bråckkramp under pungen. Vadfan är det frågan om, nån som känner igen sej?
Citera
2016-02-05, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlime
Har rökt cannabis i närmare 15år, varav nära halva tiden i princip dagligen med korta uppehåll här och där. Har rökt bong större delen av tiden men gick över på spliff i nåt år nu men saknade bongen så gick tillbaka till den innan jul. Funkade bra tills för typ 1-2v sedan, då jag börjat klöka efter varje röksession. Det smakar och känns så vidrigt i halsen så jag blir helt stel av fasa, minsta rörelse i halsen eller harkling så klöker jag HÅRT, så hårt att jag ibland får bråckkramp under pungen. Vadfan är det frågan om, nån som känner igen sej?

Jag kanske löste mitt problem, det smakade inte apa idag och inducerade ingen mellangårdspräckande klökning. Kom på att filtret, som är en cirkelformad metallplåt med hål utslagna, har varit igentjärat så enbart 3-4 av hålen hade fritt blås. Fixade till filtret och det smakade mkt bättre. Jag flummar om att förbränningen blir annorlunda eller att det blir så varmt att allt skrap i röret och under chillen släpper ifrån sej massa cancer eller nåt sånt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in