2016-03-25, 14:38
  #11677
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fLrt
Testa även Pilot IPA om det är något du kan få tag på genom ditt lokala bolaget! Mycket trevlig faktiskt

Kan instämma i detta. Provade den för ett par dagar sen och blev impad.
Citera
2016-03-25, 17:31
  #11678
Medlem
RedXs avatar
Sitter och smuttar på Cafe Racer från senaste släppet. Riktigt bra DIPA!
Citera
2016-03-25, 17:35
  #11679
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Ja, nej, informationen på hemsidan är ju ganska knapphändig. Det står att de har två tyska kopparpannor som de använder på ön, men sedan är ju frågan om all deras öl bryggs där ...

Om jag inte minns helt fel så ska de även utöka med en ny lokal i hamnområdet.
När detta ska ske är jag dock osäker på.

Provade Mega Fortunate Islands från det amerikanska bryggeriet Modern Times beer.Den var riktigt trevlig om än något dyr, tror den gick på 96 kronor på bolaget. Storleken var 650 ml.

Edit: Vill även passa på att tipsa om en app som heter untappd. Med denna kan man betygsätta de öl man dricker och följa upp så man kan hålla koll på vad man har provat, många öl är det även skillnad på ifall den serveras på tap eller flaska/burk.
__________________
Senast redigerad av Neroxx 2016-03-25 kl. 17:41.
Citera
2016-03-25, 19:24
  #11680
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Om jag inte minns helt fel så ska de även utöka med en ny lokal i hamnområdet.
När detta ska ske är jag dock osäker på.

Provade Mega Fortunate Islands från det amerikanska bryggeriet Modern Times beer.Den var riktigt trevlig om än något dyr, tror den gick på 96 kronor på bolaget. Storleken var 650 ml.

Edit: Vill även passa på att tipsa om en app som heter untappd. Med denna kan man betygsätta de öl man dricker och följa upp så man kan hålla koll på vad man har provat, många öl är det även skillnad på ifall den serveras på tap eller flaska/burk.

Den är skoj, tog öl nummer 200 där förförra helgen ^^
Citera
2016-03-25, 19:27
  #11681
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Den är skoj, tog öl nummer 200 där förförra helgen ^^

1100 unika öl sen jag började med Untappd i april 2012 :-)

La förresten en spontanorder på Beergium igår när jag såg att de hade fri frakt över påsk. Jag hade dessutom lite reward points som jag ju bar tvungen att använda. Han hade Westbrook Ipa hemma så det blev ett gäng såna. Mest blev det Imperial stouts men några westvleteren VII slank med också.
__________________
Senast redigerad av Beaver14 2016-03-25 kl. 19:31.
Citera
2016-03-25, 19:28
  #11682
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
1100 unika öl sen jag började med Untappd i april 2012

Då har du några år före mig ^^
Citera
2016-03-25, 19:33
  #11683
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Då har du några år före mig ^^

Ett tag var jag en riktigt "ticks" nerd och provade all skit jag kom över. Men nu för tiden satsar jag på kvalitet istället.
Citera
2016-03-25, 19:34
  #11684
Medlem
ungluckselgeratlass avatar
Med tanke på dagen så dricker jag just nu en Mohawk Dolorosa. Rekommenderas om man gillar lite Nyzeeländsk humle.
Citera
2016-03-26, 05:56
  #11685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ett tag var jag en riktigt "ticks" nerd och provade all skit jag kom över. Men nu för tiden satsar jag på kvalitet istället.

Och du kommer väl ihåg att om man inte har druckit minst 33 cl så har man inte druckit en öl.
Citera
2016-03-26, 09:00
  #11686
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Och du kommer väl ihåg att om man inte har druckit minst 33 cl så har man inte druckit en öl.

Jag har några nära vänner som håller på med ticks. Har aldrig fattat vitsen alls. Jag är med på Ratebeer och skriver recensioner på många nya öl jag testar, dels för att komma ihåg vad jag själv tyckte om dem och dels för att bidra lite till den allmänna opinionen om en viss öl. Ticks däremot är för mig helt värdelöst. Vem bryr sig enbart om hur många olika öl någon druckit? Det är lite som fågelskådarna som har som hobby att bara "ticka" så många fåglar som möjligt utan att egentligen ha något intresse av att studera dem eller förstå deras beteende alls, eller amatörradionördarna som enbart är intresserade av att etablera kontakt och genomföra sambandsprov med så många olika människor som möjligt utan att någonsin prata med dem alls. Det är mer som något obskyrt samlingsalbum. Kan någon förklara vad poängen är?

Det här är inte meningen som någon ticks-bashing. Jag är genuint intresserad av att förstå beteendet. Jag lämnar er med detta lustiga klipp på ämnet fågelskådning:
http://youtu.be/iJOUNqBuLr8
Citera
2016-03-26, 10:21
  #11687
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Jag har några nära vänner som håller på med ticks. Har aldrig fattat vitsen alls. Jag är med på Ratebeer och skriver recensioner på många nya öl jag testar, dels för att komma ihåg vad jag själv tyckte om dem och dels för att bidra lite till den allmänna opinionen om en viss öl. Ticks däremot är för mig helt värdelöst. Vem bryr sig enbart om hur många olika öl någon druckit? Det är lite som fågelskådarna som har som hobby att bara "ticka" så många fåglar som möjligt utan att egentligen ha något intresse av att studera dem eller förstå deras beteende alls, eller amatörradionördarna som enbart är intresserade av att etablera kontakt och genomföra sambandsprov med så många olika människor som möjligt utan att någonsin prata med dem alls. Det är mer som något obskyrt samlingsalbum. Kan någon förklara vad poängen är?

Det här är inte meningen som någon ticks-bashing. Jag är genuint intresserad av att förstå beteendet. Jag lämnar er med detta lustiga klipp på ämnet fågelskådning:
http://youtu.be/iJOUNqBuLr8
jag tickar på ratebeer, alltså där man ger dom betyget 1-5 stjärnor.
fast det är bara för att jag själv ska komma ihåg vad jag har druckit. att ticka för sakens skull är väl onödigt, främst mot en själv.
Citera
2016-03-26, 11:58
  #11688
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Och du kommer väl ihåg att om man inte har druckit minst 33 cl så har man inte druckit en öl.

Haha du kan ju glömma att hardcore-tickers dricker 33cl, på sin höjd 1-2 klunkar, andra spottar. Fascinerande hobby helt klart. Intressant intervju på ämnet här http://mankerbeer.com/2015/11/29/mankerbeer-talk-olticking-bra-redskap-eller-sallskapsdodare-del-2-en-tickers-syn-pa-det/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in