2016-03-15, 10:07
  #11653
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johan
Vad finns det för roliga IPAs på systembolagets hemsida egentligen? Tänkte beställa hem några stycken men att sitta och bläddra igenom alla tar lite tid så tänkte man kanske kunde få lite tips här?

Ballast Point - Grapefruit Sculpin (kollikrav 6 stycken) går numera att beställa direkt via bolagets hemsida, utan att behöva lägga en privatimport. Det är mitt hetaste tips.
Citera
2016-03-15, 11:05
  #11654
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johan
Vad finns det för roliga IPAs på systembolagets hemsida egentligen? Tänkte beställa hem några stycken men att sitta och bläddra igenom alla tar lite tid så tänkte man kanske kunde få lite tips här?

Mina favorit-IPA i bolagets sortiment är

Nebuchadnezzar (Omnipollo)
Modus Hoperandi (Ska Brewing)
Building Bridges (Amager, tar slut på ett ögonblick när ny batch kommer)
Indian Tribute (Oppigårds)
Everyday IPA (Oppigårds, session)
Citera
2016-03-15, 13:02
  #11655
Medlem
RedXs avatar
Allting med Amager är mitt IPA-tips. Spelar absolut ingen roll vilken utav dem du väljer då det förmodligen är samma öl oavsett.
Citera
2016-03-15, 17:37
  #11656
Medlem
The-Johans avatar
Tack för tipsen!
Citera
2016-03-16, 16:50
  #11657
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johan
Tack för tipsen!


Testa även Pilot IPA om det är något du kan få tag på genom ditt lokala bolaget! Mycket trevlig faktiskt
Citera
2016-03-19, 18:27
  #11658
Medlem
Ålens avatar
Klämde en Thornbridge Bracia precis. Ser ni en sån nånstans, drick!
Citera
2016-03-20, 18:56
  #11659
Medlem
Ålens avatar
Funderar på att börja prenumerera på tidningen C/O Hops. Är den något att ha?
Citera
2016-03-22, 07:13
  #11660
Medlem
Feadogs avatar
Nu kanske jag är alltför OT, men jag behöver lite inspo. Letar efter en 40-årspresent till en svåger som är ölintresserad och hemmabryggare. Vore kul att ge något ölrelaterat, men jag kommer fan inte på något bra. Ölkorgar med en massa udda öl kommer han redan få, och ölglas tror jag han har i massor. Har varit inne på att ge en humleplanta eller något sådant, men det känns som en väldigt obekväm present och jag tror dessutom inte att han har speciellt gröna fingrar. För att addera till problemet så brinner det lite i knutarna eftersom det måste vara inhandlat, inslaget och klart innan påsk. Därför är det knappast nån idé att beställa något från Tyskland eller Belgien. Några förslag, eller är det dags att överge ölfunderingarna?
Citera
2016-03-22, 07:52
  #11661
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Funderar på att börja prenumerera på tidningen C/O Hops. Är den något att ha?
jag tycker det är en bra tidning. kör på.
Citera
2016-03-22, 08:58
  #11662
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Nu kanske jag är alltför OT, men jag behöver lite inspo. Letar efter en 40-årspresent till en svåger som är ölintresserad och hemmabryggare. Vore kul att ge något ölrelaterat, men jag kommer fan inte på något bra. Ölkorgar med en massa udda öl kommer han redan få, och ölglas tror jag han har i massor. Har varit inne på att ge en humleplanta eller något sådant, men det känns som en väldigt obekväm present och jag tror dessutom inte att han har speciellt gröna fingrar. För att addera till problemet så brinner det lite i knutarna eftersom det måste vara inhandlat, inslaget och klart innan påsk. Därför är det knappast nån idé att beställa något från Tyskland eller Belgien. Några förslag, eller är det dags att överge ölfunderingarna?

Ge han en helkväll ute på ett bra ställe med mat och öl på din nota. Låt han välja kväll sen tar du med han ut bra present även till dig själv. Allt du behöver fixa som paket är ett hemmagjort presentkort.
Citera
2016-03-22, 09:14
  #11663
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Nu kanske jag är alltför OT, men jag behöver lite inspo. Letar efter en 40-årspresent till en svåger som är ölintresserad och hemmabryggare. Vore kul att ge något ölrelaterat, men jag kommer fan inte på något bra. Ölkorgar med en massa udda öl kommer han redan få, och ölglas tror jag han har i massor. Har varit inne på att ge en humleplanta eller något sådant, men det känns som en väldigt obekväm present och jag tror dessutom inte att han har speciellt gröna fingrar. För att addera till problemet så brinner det lite i knutarna eftersom det måste vara inhandlat, inslaget och klart innan påsk. Därför är det knappast nån idé att beställa något från Tyskland eller Belgien. Några förslag, eller är det dags att överge ölfunderingarna?
nu vill inte jag låta som någon buzzkill här. men är det inte uppenbart att alla ska försöka trumfa med bästa ölgåvan? jag skulle faktiskt försöka hitta på något helt annat.
Citera
2016-03-22, 10:39
  #11664
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
nu vill inte jag låta som någon buzzkill här. men är det inte uppenbart att alla ska försöka trumfa med bästa ölgåvan? jag skulle faktiskt försöka hitta på något helt annat.

Instämmer, Feadog är ju mycket kunnig på annat än bara öl (t o m bättre?), varför inte ge honom t ex en whiskeyprovning i egen regi (givet att han gillar whiskey)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in