2016-03-24, 18:23
Moderator
Rassas avatar
Två idiot-beteenden jag störde mig på idag (och alla andra dagar, för den delen): En flådig BMW som helt plötsligt stannar mitt i vägen. Jag ligger som bil nummer tre bakom och de första två bilarna tutar och klämmer sig förbi till höger. Jag kör upp bakom BMW:n och väntar, tycker inte att jag har plats till höger för att komma förbi. När mötande trafik upphör svänger fanskapet vänster. Han skiter alltså i att slå på blinkern och placerar sin bil mitt i vägen och inte ut mot mitten. Jävla dåre.

Och dessa jävla kofångar-knullare (såna som ligger för nära bakom, alltså). En lite kort stump väg mellan två rondeller, max 500 m lång, och idioten bakom ligger så jävla nära att jag nästan ser vad han åt till frukost. Vad är vinsten, 30 sekunder senare ska man ändå nästan stanna och köra in i en cirkulationsplats.
Citera
2016-03-24, 18:35
Medlem
rankovs avatar
kvinnor, av alla dess slag. dom håller sig till vänster alldeles för mycket, både på vägar och politiskt.
Citera
2016-03-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Och dessa jävla kofångar-knullare (såna som ligger för nära bakom, alltså). En lite kort stump väg mellan två rondeller, max 500 m lång, och idioten bakom ligger så jävla nära att jag nästan ser vad han åt till frukost. Vad är vinsten, 30 sekunder senare ska man ändå nästan stanna och köra in i en cirkulationsplats.

Det är det absolut mest störande; bilar som inte kan hålla avståndet. Ibland önskar man att man hade en skrotbil och inget att förlöra så man kunde tvärnita. Hittade den här videon på temat "brake check" och skrattade gott: https://www.youtube.com/watch?v=eSE3fkeHAmo
Citera
2016-03-24, 19:20
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
Det är det absolut mest störande; bilar som inte kan hålla avståndet. Ibland önskar man att man hade en skrotbil och inget att förlöra så man kunde tvärnita. Hittade den här videon på temat "brake check" och skrattade gott: https://www.youtube.com/watch?v=eSE3fkeHAmo

Rätt åt den idioten. Och visst har jag tänkt tanken många gånger att göra nåt liknande. Samtidigt är det inte ok att framkalla en olycka och tänk om andra oskyldiga blir inblandade. Nä, jag håller bra avstånd framåt, håller koll på dåren i backspegeln och sjunger med i den hårdrock som rullar ut ur högtalarna.
Citera
2016-03-24, 19:21
Medlem
Provocative2.0s avatar
Kränkta män.
Just nu är inte jag kapabel att köra bil så tanten fick köra.
Hon låg på farthållaren i 120 på 100-väg. Två personer som då var medelålders män var två av de hon körde om.
Intressant nu. Jag kör själv ofta den vägen i den hastigheten utan problem.
Det som dessa två herrar gjorde var att stampa på gaspedalen när hon kommit om o sedan försvann de i hög hastighet.
Citera
2016-03-24, 19:24
Medlem
ganglere2s avatar
De som inte använder blinkers.
Citera
2016-03-24, 20:13
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FRIMPONG
Lastbilar som tvunget ska göra omkörningar. Själviskt, förstör trafikflytet och framförallt ytterst farligt. Igår körde jag i vänsterfilen på motorväg med ett antal bilar framför när en lastbil utan släp kämpade sig förbi en annan lastbil. Allt möjligt bråte flög från lastbilen och jag är glad att jag höll avstånd då bilarna framför alla åkte på olika former av stenskott och lackskador.

Ett annat störningsmoment som ändå är aningen charmigt är ungdomar i gamla 3-serier, halvt pimpade bilar samt den obligatoriska kepsen. Inte sällan gör de försök till att provocera genom vårdslösa omkörningar och den eviga avsaknaden av förståelse för avståndssäkerhet. Jag själv med en bil som passar motorväg delar nöjet med lite fortare körning så länge det sker under förhållandevis "säkra" omständigheter, motorväg t: ex under icke-rusning.
Vems trafikflyt anser du ska gälla?
Får man bestämma själv.
Dålig lastförankring är en annan fråga och naturligtvis oförsvarligt.
Citera
2016-03-24, 23:19
Medlem
NirvanAs avatar
Folk som inte planerar sin körning... Man måste se längre än näsan räcker annars blir det så jävla hackigt och onödigt bromsande, sträck upp blicken och agera därefter, både miljövänligare och bättre flyt i trafiken.
Citera
2016-03-25, 01:54
Medlem
Jag störs av det mesta i trafiken, alla är ju idioter utom en själv... Brukar de heta.

MEN, det som är det värsta, är folks besatthet av att sätta dit varandra, som om dem utkämpar ett krig mot varandra bakom ratten i sin ensamhet. För att bringa lite klarhet kan ett exempel vara till nytta;

Ponera du ska köra ut från parkeringsfickan, ser att en bil kommer bakom dig en bit bort i sidospegeln, det finns utrymme att hinna före den ankommande bilen utan problem, bara man accelererar upp till given hastighet på den givna gatan/vägen. inga problem. DEN JÄVELN KÖR FÖR SNABBT!!, FÖRHOPPNINGSVIS! tänker du istället och kör ut senare än tänkt accelererar som om det vore ett brott att ens försöka få upp någon rimlig hastighet. Ankommande bil blir väldigt irriterad, sedan dem arga inbromsningarna då man hamnat förnära? Orimligt.

Eller som folk implicerar här, som s.k straff, bromsar man, kör långsammare osv. Kommer de någon i hyfsat hög hastighet på motorvägen och bilen framför kör sina 5 km/h långsammare än vad du gör. Sväng ut, kör om, se till så denne högst kriminella brottsling i bilen bakom får lära sig en läxa genom att bromsa ner och känna på hur de är att bli straffad av dig, när du kryper om bilen i +5km/h, dock det viktigaste, ta över högerfilen så sent som möjligt så kanske du får mer chanser att bestraffa denna jävel igen, när han försöker på insidan.

Kommer de någon bakom är de väl klart som glas att man flyttar på sig? Bättre att bli av med problemet än att skapa nya?

Detta är ju nästan värre än alla iPhone-zombies i Stockholms innerstad, delad 1:a
Citera
2016-03-25, 02:02
Medlem
Psyko Dads avatar
Folk som parkerar mitt på en smal gata och lämnar dörrarna öppna för att ev bära in ngt i huset. Då är det omöjigt att köra förbi.
Folk som går på körbanan ist för på trottoaren vilket är fascinerande vanligt i mitt område.
Alla som inte behärskar rondellkörning.

Höll på att få total Falling down känsla på en gubbe som kör ut från en utfart och lägger sig i den högra körbanan direkt där jag kom körande när han hade kunnat glida in i den vänstra utan att störa trafiken.
Han fick både tuta och finger den jävlen för jag fick ju tvärbromsa över hans idiotiska val.

Folk som bara travar ut i mörkret på övergångsställen i mörka kläder och tror att man ser dem. Men de kanskke har en dröm att uppleva känslan av roadkill.
Citera
2016-03-25, 03:40
Medlem
Dieseltratts avatar
Mest störande är utan tvekan de som skall envisas med att köra in i fickan jag lämnar till framförvarande fordon på landsväg när man kan se att tåget med husvagnsekipage sträcker sig flera kilometer framåt. De tjänar nada på att köra om, för jag kommer att se hans fula bakstycke oräkneliga mil framöver, för det är ofta lika mycket mötande trafik. Sedan slackar jag av lite för att lämna avstånd åt honom, men då kommer det en ny idiot och skall tränga sig in och så återupprepas problemet i en oändlig cirkel av irritation. Till slut tröttnar man ju och orkar inte stänga av den så bekväma farthållaren länge, så blir det ett avstånd på bara ett par meter, totalt idiotiskt beteende från min sida, men de har faktiskt satt sig i den sitsen själva.

En annan dryg typ är cyklister som skall envisas med att köra på bilväg, när det finns cykelbana, vilket dessutom är olagligt. Om de nu håller på med att träna, kan de gott hålla sig till övergivna vägar ute i skogen. Det finns gott om dem.

En annan dryg typ är de som skall köra om på motorväg och har påbörjat sin omkörning, men sedan klarar deras skitbilar inte av att hålla farten upp när det blir uppförsbacke, så man kör om dem på högersidan med sin konstanta hastighet.
Citera
2016-03-25, 14:14
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dieseltratt

En annan dryg typ är cyklister som skall envisas med att köra på bilväg, när det finns cykelbana, vilket dessutom är olagligt. Om de nu håller på med att träna, kan de gott hålla sig till övergivna vägar ute i skogen. Det finns gott om dem.

Innan du avslöjar dina kunskapsluckor och berättar vad som är lagligt eller inte så borde du ta en titt regelverket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in