Citat:
Du har fortfarande inte fattat ett jävla dugg.. Så sen dag 1 som han föddes minns han titlar som aik tagit? Tragiskt att du måste hamstra titlar andra sektioner för att lyfta siffror. Eller vad är det för inspiration Alm måste hämta från andra delar i aik för att väga upp klubben misslyckande i svenska A-lags fotboll?
Sen Lennart kunde förstå att aik spelade fotboll (låt oss säga 10 år gammal) så har han hunnit bevittna 3 SM-guld inom A-laget i fotboll.
Att detta skulle vara någon storhet är hybris. Sen får han gärna vara er största, det bryr jag mig inte om. Men vad han vet om framgång i aik är vad vi i andra klubbar ser som mellanmjölk.
Men det är väl klart, inspirationen som Alm har tagot från Lennart är väl att snacka stort och prestera lite. När Alm lägger av så kan han också blicka tillbaka på en stolt period att mycket snack och lite titlar.
Sen Lennart kunde förstå att aik spelade fotboll (låt oss säga 10 år gammal) så har han hunnit bevittna 3 SM-guld inom A-laget i fotboll.
Att detta skulle vara någon storhet är hybris. Sen får han gärna vara er största, det bryr jag mig inte om. Men vad han vet om framgång i aik är vad vi i andra klubbar ser som mellanmjölk.
Men det är väl klart, inspirationen som Alm har tagot från Lennart är väl att snacka stort och prestera lite. När Alm lägger av så kan han också blicka tillbaka på en stolt period att mycket snack och lite titlar.
Lennart Johansson är AIK. AIK är en stor klubb i Sverige. Du hävdar att Alm inte kan inspireras av Lennart Johansson för att AIK bara vann en titel under tiden han var ordförande. Jag ifrågasätter rimligheten kring det varpå du hävdar att han pratade om AIKs storhet i kontext. Men fortfarande, vart är hybrisen? AIK fotboll har 11 SM-guld och klubben fler SM-guld än vad ni MFFare kunde prestera till premiären förra säsongen mot Sundsvall. Det är inte hybris att prata om AIK som en stor klubb i Sverige. Hybris är att köra en kampanj inför 2010 med temat "kom och ta oss". Hybris är att AIKare kallar klubben Nordens största klubb.