2016-03-18, 14:46
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
1. Ja jag tror Stockholm stad hade tittat på en ny arena oavsett. Detta på grund av behovet att tillgodose Stockholmstrakten med en morden arena när alla andra städer har fixat nya.

2. Ja jag tror att utan bajen hade dif ändå troligen fått vänja sig med globenområdet. Detta av den naturliga anledningen att en ny modern arena kräver modern infrastruktur vilket redan finns i globenområdet. Andra platser hade blivit för dyrt sett till alla investeringar runt om.

1. Det där är hypotetiskt och går inte att säga varken till eller från om. Det vi får gå på är vad som faktiskt hänt och det är, som andra påpekat, att Bajen varit en viktig part i att Tele2 byggdes och sannolikt att den byggdes i samma område som Söderstadion.

2. Det verkar inte ha stoppat Friends arena dock :-/
Citera
2016-03-18, 16:30
Medlem
TimTebows avatar
Finns det inte en arenatråd för det här tramset? Kunde inte bry mig mindre vad folk har för åsikt om vems arena det är hit och dit. Faktum är väl att det är Stockholm som äger arenan och inte något av lagen, men visst låt bajen kalla det "Nya Söderstadion" om det känns bra för dem att göra det.
Citera
2016-03-18, 22:40
Medlem
csts avatar
Eller så hade Stockholms stad bara sagt upp hyresavtalen på de gamla arenorna och tvingat klubbarna till det nya skrytbygget för att finansiera det på sikt. Stockholms stad är ju den enskilt mest drivande parten i den här frågan eftersom att det fanns behov av en modern multievenemangsarena i Stockholm.
Citera
2016-03-19, 16:37
Medlem
15Februaris avatar
Herregud vilka trötta resonemang.

Hade Hammarby inte velat flytta från Söderstadion så hade man förmodligen tvingats förr eller sannare. Ni skulle hamna i samma situation som vi gjorde i egenskap av hyresgäst på Råsunda.

Det är nödvändigt ur ett politiskt perspektiv att ha ett hemmalag som spelar sina matcher på arenan, men det hade lika gärna kunnat vara Dif eller AIK.
Citera
2016-03-19, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
1. Det där är hypotetiskt och går inte att säga varken till eller från om. Det vi får gå på är vad som faktiskt hänt och det är, som andra påpekat, att Bajen varit en viktig part i att Tele2 byggdes och sannolikt att den byggdes i samma område som Söderstadion.

2. Det verkar inte ha stoppat Friends arena dock :-/

Nu är inte jag expert men stockholm stad äger väl inte friends? Så vad det har med Stockholm stads byggen att göra vet jag inte riktigt.
Citera
2016-03-19, 18:45
Avslutad
Hur såg blåvitts form ut idag mot gårdarna? Hade dessvärre inte möjligheten att bevittna dagens match.
Citera
2016-03-19, 19:45
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Hur såg blåvitts form ut idag mot gårdarna? Hade dessvärre inte möjligheten att bevittna dagens match.

Helt ok även om hela matchen var på gränsen till sömnpiller. Blåvitt blixtrade till då och då i första halvlek, Hysén brände två jättelägen och i små perioder såg spelet ut som det gjort tidigare under försäsongen med bra och finurligt spel. Men mest var det lågt tempo och händelsefattigt. Sen gick Hysén och Engvall (grym i dag) ut och då föll väl det mesta. Djurgården skapade inte mer än några halvchanser, och jätteskottet av Idol-Kevin.

/feldgrau
Citera
2016-03-19, 23:25
Medlem
Mycket tjafs och lite ull... storstadsproblem. Ni kommer att få än mer problem när Östersunds FK kommer in och stjäl poäng kommande säsong. Storstadsklubbarna har aldrig sett laget spela och vet inte vad som driver dem, ni är lost.
Citera
2016-03-19, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blizzardofausan
Mycket tjafs och lite ull... storstadsproblem. Ni kommer att få än mer problem när Östersunds FK kommer in och stjäl poäng kommande säsong. Storstadsklubbarna har aldrig sett laget spela och vet inte vad som driver dem, ni är lost.
Dom blev våldtagna mot Norrköping.
Citera
2016-03-19, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Dom blev våldtagna mot Norrköping.

Det var en match där ÖFK blev varse om att man måste vara på tårna i 90 minuter, helt klart en ögonöppnare men det var ju svenska mästarna man mötte Dessutom var tre av förra årets tongivand spelare borta då de rehabiliterar sig efter skador och operationern.

Vi är nu inne i en period av träningsmatcher där spel och resultat går upp och ner. ÖFK har en klar spelidé som man tränat på sedan 2012 och det kommer att ge resultat. Det jag försökte säga i mitt förra inlägg var att människor söder om Svenstavik inte har en aning om vad ÖFK gör, vad det är som driver spelar och ledare och det kommer att drabba etablerade fotbollsverige med en liten överraskning. See you by the end of the season!
Citera
2016-03-19, 23:44
Bannlyst
I dom 3 senaste matcherna för MFF så har motståndaren spelat bra och täppt till ytor och kämpat på bra i 50-55 minuter, sen har dom tröttnat och MFF har tagit över. Samma visa varje gång. Började mot Ängelholm när man låg under med 0-1 för att sen krossa, Sundsvall var för dåliga så där tog orken slut redan efter 5 minuter men samma tendens igen mot Norrköping där blev de dock bara 1 mål och idag mot Kalmar. Kalmar hade första halvlek för dom orkade och kämpa på bra sen tog de slut precis som de andra lagen och de blev tyvärr 3 mål i baken för Romario och co.

Jag tycker redan nu att vi spelar mycket bättre än under Hareide. Kanske kan man även klippa Häcken i år, även om de inte är troligt men man får hoppas.
Citera
2016-03-19, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blizzardofausan
Det var en match där ÖFK blev varse om att man måste vara på tårna i 90 minuter, helt klart en ögonöppnare men det var ju svenska mästarna man mötte Dessutom var tre av förra årets tongivand spelare borta då de rehabiliterar sig efter skador och operationern.

Vi är nu inne i en period av träningsmatcher där spel och resultat går upp och ner. ÖFK har en klar spelidé som man tränat på sedan 2012 och det kommer att ge resultat. Det jag försökte säga i mitt förra inlägg var att människor söder om Svenstavik inte har en aning om vad ÖFK gör, vad det är som driver spelar och ledare och det kommer att drabba etablerade fotbollsverige med en liten överraskning. See you by the end of the season!

ÖFK är bra de är inget snack om saken vilket man även visade förra säsongen. Skillnaden nu är att de kunde spela sitt spel och få de fungera för att motståndarna i superettan håller lägre tempo och klass än de Allsvenska lagen. Är man inte på tårna redan från början så kommer man få ett taskigt uppvaknande några matcher in på säsongen. Max mittenlag säger jag. Kommer inte äta upp mina kulor om jag har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in