2016-09-17, 13:54
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Han verkar ju inte lära sig av tidigare erfarenheter, det var ju samma historia förra året typ.

Jo, lite så var det. I år justerade han dock brutalt mycket, och det är verkligen sinnebilden av brunkarfotboll vi har spelat. Inte fan spelade väl ens KFF sån här fotboll när de var som värst/bäst?
Citera
2016-09-17, 13:56
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Jo, lite så var det. I år justerade han dock brutalt mycket, och det är verkligen sinnebilden av brunkarfotboll vi har spelat. Inte fan spelade väl ens KFF sån här fotboll när de var som värst/bäst?

Var väl stort fokus på fasta situationer i form av hörnor och frisparkar, bra försvarsspel samt individuell briljans från Elmx2 samt ett par brassar.

Så jo, väldigt likt det Hammarby har nu väl. Men det är ju inget fel med det, det som genererar poäng bör ju premieras framför framtidens fotboll om man är på väg att åka ur.

Men det verkar Nanne inte riktigt hålla med om. Han verkar om han inte hade media och fansens press föredra att spela manualfotbollen och åka ur framför den här tråkiga fotbollen han spelar nu. Synd på ett sätt att han inte fortsatte med det så hans ego kunde få sig en rejäl törn.
Citera
2016-09-17, 13:59
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Jag tycker inte Nannens manualspel känns så eftersträvansvärt. Jag tror personligen inte Nanne är speciellt revolutionerande/överlägsen taktisk gentemot andra tränare så jag tvivlar på att den här mytomspunna manualen innehåller något helt sjukt som tar svensk fotboll framåt.

Tror Hammarby gör betydligt bättre i att fortsätta på inslagen väg samtidigt som man försöker sakta men säkert addera ett par spelare som besitter större kvaliteter i det spelstyrande och spelskickliga, utan att för den sakens skull förlora eller göra avkall på organisation och disciplin bakåt.

Extremt tröttsamt med den här anti-inställningen till resultatinriktad fotboll där man bygger ett försvarsspel först. Finns liksom ingen inneboende charm i att spela vacker fotboll men släppa in 5 mål per match även om media och fans runtomkring gör så gällande. Det är väldigt mycket Lex Hamrén på hela den här soppan. Hamrén dansade in med sin scarf och skulle spela frejdig fotboll, för det ville media och fansen. Vips så var svensk fotbolls adelsmärke i försvarsspel och lagspel ett minne blott och kvar var ett spelsystem som alla andra lag i världen behärskade bättre då de hade bättre spelare offensivt.

Med begränsat spelarmaterial är det alltid enklare att sätta ett försvarsspel och minimera mål insläppta framför att göra 4 framåt.

Han ska dock ha lite respekt Nanne för att han har visioner med sin tränargärning, och att han var stor nog att skrota dessa när det blev kris big time. Men för oss fans är det väldigt frustrerande att han ska hålla på och experimentera med vår klubb och sätta oss i knepiga sitsar. Känns som det hade varit smartare att börja vår allsvenska sejour med att sätta defensiven till fullo för att sedan utveckla offensiven.
Citera
2016-09-17, 14:03
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Han ska dock ha lite respekt Nanne för att han har visioner med sin tränargärning, och att han var stor nog att skrota dessa när det blev kris big time. Men för oss fans är det väldigt frustrerande att han ska hålla på och experimentera med vår klubb och sätta oss i knepiga sitsar. Känns som det hade varit smartare att börja vår allsvenska sejour med att sätta defensiven till fullo för att sedan utveckla offensiven.

Det hade ju varit att föredra ja.
Absolut ska han ha en eloge och respekt för att han har ambition. Men har man den svansföringen får man inte gränslöst med mandat och chanser såvida man inte visar resultat relativt snabbt

Ta Pep t.ex, han har en extremt hög svansföring och rör om i sina lag direkt där han säljer publikfavoriter och klubbikoner. Han lyckas å andra sidan typ direkt vinna tid och mark genom att faktiskt nå resultat.

Nanne har ju inte nått ett dyft sen han började svamla om sin manual. Då ska han inte heller fortsätta hålla på och vara nedvärderande mot sina egna fans, sin sportchef, ledning samt sina spelare.

Rent klubbpolitiskt borde ju Nanne få sparken för alla hans jävla uttalanden och knivar i ryggen åt egentligen alla håll förutom sitt egna när han fått allt han pekat på från sin sportchef då han själv suttit i snart 4 år och valt ut spelarna, samt handplockat ett halvt lag från KFF. Varav typ hälften är bottenlöst dåliga värvningar som nu är borta från startelvan/klubben.

Han har egentligen haft alla förutsättningar men misslyckats, då väljer han att skylla på alla förutom sig själv. Min syn på Hammarby och Nanne går egentligen lite isär just nu. Efter hur Nanne betett sig önskar jag honom personligen all olycka samt att han får rejält med kritik samt sparken. Hammarby däremot vill jag ju ändå ha kvar i allsvenskan samt att de får hämnd på gubbjäveln.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-09-17 kl. 14:06.
Citera
2016-09-17, 14:08
Medlem
Kung_Ingentings avatar
När Kalmar var som bäst så var det definitivt inte någon brunkarfotboll dom spelade. I början när dom gick upp så var det det men när dom fick ihop ett bättre lag och Elmarna kom fram så övergick det till nåt helt annat. Snabb, vacker och effektiv fotboll, rätt lik den fotboll som Tyskland har haft framgångar med dom senaste åren. Och om jag har uppfattat manualen rätt så är det väl det som han vill göra med Haif också? Dock med spelare som inte verkar passa alls för det.
Citera
2016-09-17, 14:24
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Det hade ju varit att föredra ja.
Absolut ska han ha en eloge och respekt för att han har ambition. Men har man den svansföringen får man inte gränslöst med mandat och chanser såvida man inte visar resultat relativt snabbt

Ta Pep t.ex, han har en extremt hög svansföring och rör om i sina lag direkt där han säljer publikfavoriter och klubbikoner. Han lyckas å andra sidan typ direkt vinna tid och mark genom att faktiskt nå resultat.

Nanne har ju inte nått ett dyft sen han började svamla om sin manual. Då ska han inte heller fortsätta hålla på och vara nedvärderande mot sina egna fans, sin sportchef, ledning samt sina spelare.

Rent klubbpolitiskt borde ju Nanne få sparken för alla hans jävla uttalanden och knivar i ryggen åt egentligen alla håll förutom sitt egna när han fått allt han pekat på från sin sportchef då han själv suttit i snart 4 år och valt ut spelarna, samt handplockat ett halvt lag från KFF. Varav typ hälften är bottenlöst dåliga värvningar som nu är borta från startelvan/klubben.

Han har egentligen haft alla förutsättningar men misslyckats, då väljer han att skylla på alla förutom sig själv. Min syn på Hammarby och Nanne går egentligen lite isär just nu. Efter hur Nanne betett sig önskar jag honom personligen all olycka samt att han får rejält med kritik samt sparken. Hammarby däremot vill jag ju ändå ha kvar i allsvenskan samt att de får hämnd på gubbjäveln.

Det som räddar Nanne är att han till slut ändå har levererat resultat när säsongerna är över. Vi gick upp första året och klarade oss kvar med lagom marginal ifjol, och om vi hamnar i mitten i år så har vi ju blivit bättre och bättre med honom för varje år. Och SÅ jävla illa har han inte betett sig heller, även om många av hans uttalanden känns som att man hade kunnat vara utan. Karjäveln har dock alltid levererat så fort kniven har varit mot strupen. Förstår verkligen de som ogillar Nanne, men att hata honom är lite väl extremt kan jag tycka.
Citera
2016-09-17, 15:01
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
När Kalmar var som bäst så var det definitivt inte någon brunkarfotboll dom spelade. I början när dom gick upp så var det det men när dom fick ihop ett bättre lag och Elmarna kom fram så övergick det till nåt helt annat. Snabb, vacker och effektiv fotboll, rätt lik den fotboll som Tyskland har haft framgångar med dom senaste åren. Och om jag har uppfattat manualen rätt så är det väl det som han vill göra med Haif också? Dock med spelare som inte verkar passa alls för det.

Vi ska inte glömma bort att Kalmar hade en riktigt bra trupp det året de vann. Inte bara bröderna Elm utan Rosengren, Rydström och Ingelsten i toppslag. Hur mycket var det Nannes förtjänst att de vann? Han kommer inte att ha en sådan bra trupp till förfogande igen.
Citera
2016-09-17, 15:26
Medlem
Vi är så jäkla tråkiga att kolla på just nu och herregud vad underbart skönt det är.
Två insläppta på sju matcher där målen varit en jättetavla från Haglund och ett långskott från Besara på stopptid.

Varför behöll inte Norrköping Boo Wiklander?
Citera
2016-09-17, 15:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Man måste ju undra lite vad som far genom Nannes skalle nu, blir det att falla tillbaka på att spela "utvecklande" fotboll nästa säsong(om han stannar), eller vill han få bra resultat.

Han får väl säga som Laban Arnesson sa efter 1-5 mot Sovjet. "Det är inget fel på systemet, bara det att vi inte har spelare till att spela så".
Citera
2016-09-17, 15:38
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Annars är det väl mest anfallet som oroar efter sommarens försäljningar. Vi har nämnda Sebbe och sen Kalle Holmberg. Tredjeanfallare antar jag att Adin Bukva är? A-lagsdebuterade i 79:e minuten mot J-Södra i förra omgången...
Se där ja, nu är även Kalle Holmberg borta. Sjuk och missar därmed matchen mot HIF i morgon

Det är dags för Janne Hellström att snöra på sig skorna igen och hjälpa en klubb i nöd.

Nu väntar jag spänt på att Bärkroth drar en baksida!
Citera
2016-09-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vi är så jäkla tråkiga att kolla på just nu och herregud vad underbart skönt det är.
Två insläppta på sju matcher där målen varit en jättetavla från Haglund och ett långskott från Besara på stopptid.

Varför behöll inte Norrköping Boo Wiklander?

Tror man baserade det beslutet på att man tycker att Fjulasson är bättre och Dagerståhl kommer bli bättre och att dessa har fler dimensioner i sitt backspel, därmed inte sagt att inte Boo är bra på just försvarspel.

I övrigt kan mitt Peking snart byta den blå stjärnan mot ett rött kors
Senast redigerad av Largeone 2016-09-17 kl. 16:00.
Citera
2016-09-17, 15:39
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Det som räddar Nanne är att han till slut ändå har levererat resultat när säsongerna är över. Vi gick upp första året och klarade oss kvar med lagom marginal ifjol, och om vi hamnar i mitten i år så har vi ju blivit bättre och bättre med honom för varje år. Och SÅ jävla illa har han inte betett sig heller, även om många av hans uttalanden känns som att man hade kunnat vara utan. Karjäveln har dock alltid levererat så fort kniven har varit mot strupen. Förstår verkligen de som ogillar Nanne, men att hata honom är lite väl extremt kan jag tycka.
Problemet är att vi inte har spelarmaterialet för den fotboll som Nanne vill spela, däremot har vi det för den enkla fotbollen vi spelar nu.

Vem som är ansvarig vet jag inte, men om vi kan börja att bygga från ett stabilt och snabbt försvar och byta ut det stabbiga mittfältet så kan Nannes vision kanske förverkligas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in