2016-03-22, 21:52
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Så sen dag 1 som han föddes minns han titlar som aik tagit? Tragiskt att du måste hamstra titlar andra sektioner för att lyfta siffror. Eller vad är det för inspiration Alm måste hämta från andra delar i aik för att väga upp klubben misslyckande i svenska A-lags fotboll?

Sen Lennart kunde förstå att aik spelade fotboll (låt oss säga 10 år gammal) så har han hunnit bevittna 3 SM-guld inom A-laget i fotboll.

Att detta skulle vara någon storhet är hybris. Sen får han gärna vara er största, det bryr jag mig inte om. Men vad han vet om framgång i aik är vad vi i andra klubbar ser som mellanmjölk.

Men det är väl klart, inspirationen som Alm har tagot från Lennart är väl att snacka stort och prestera lite. När Alm lägger av så kan han också blicka tillbaka på en stolt period att mycket snack och lite titlar.
Du har fortfarande inte fattat ett jävla dugg..

Lennart Johansson är AIK. AIK är en stor klubb i Sverige. Du hävdar att Alm inte kan inspireras av Lennart Johansson för att AIK bara vann en titel under tiden han var ordförande. Jag ifrågasätter rimligheten kring det varpå du hävdar att han pratade om AIKs storhet i kontext. Men fortfarande, vart är hybrisen? AIK fotboll har 11 SM-guld och klubben fler SM-guld än vad ni MFFare kunde prestera till premiären förra säsongen mot Sundsvall. Det är inte hybris att prata om AIK som en stor klubb i Sverige. Hybris är att köra en kampanj inför 2010 med temat "kom och ta oss". Hybris är att AIKare kallar klubben Nordens största klubb.
Citera
2016-03-23, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det finns ju en AIK hybris där en del anhängare i princip får förening att framstå som att de skulle vara i närheten av att ha MFF eller Blåvitts historia.

Ellos håller käft och vet sin plats.

För övrigt så var det ett skämt. Bank agerade modeskribent och försökte väl få till lite humor.

Snacka om att ni överdriver era meriter. Kolla bara hur det ser ut på kontinenten. Där finns det riktiga topplag som också presterar som just detta. Märks inte minst på titelskörden. Sedan 1987:

Ajax 33 titlar
PSV 30 titlar
Olympiakos 30 titlar
Panathinaikos 18 titlar
FC Porto 52 titlar
Benfica 20 titlar
Sporting Lissabon 14 titlar
Anderlecht 29 titlar
Club Brügge 26 titlar
Sparta Prag 28 titlar
Steaua Bukarest 29 titlar
FC Köpenhamn 20 titlar
Rosenborg 27 titlar
Celtic 27 titlar

IFK Göteborg har 11 titlar, AIK och MFF 8 vardera under samma period.
Citera
2016-03-23, 00:59
Bannlyst
Tråkig vändning tråden fick. Kanske kan vi börja diskutera att världens bästa liga startar snart! Är ni taggade? Är det någon som rår på ÖFK i år tror ni eller kommer dom promenera hem ligan?
Citera
2016-03-23, 01:06
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Är det någon som rår på ÖFK i år tror ni eller kommer dom promenera hem ligan?
Nej de kommer verkligen inte promenera hem ligan i år, heller. De har över hundra år utan framgång...and counting.

Edit: Ser nu att du skrev ÖFK... Jag läste ÖSK
Det är mycket möjligt att Östersund tar hem guldet redan under deras första år i Allsvenskan.
Senast redigerad av knullklasson 2016-03-23 kl. 01:10.
Citera
2016-03-23, 01:18
Medlem
ErPupones avatar
1. IFK Göteborg
2. MFF
När slutomgångarna närmar sig tror jag att det är dessa två lag som kommer ha ett litet ryck.

3. AIK
4. Elfsborg
5. Norrköping
Dessa tre lag ser jag som de närmsta utmanarna. AIK satta som trea men hjärnan säger att de snarare ska sättas som femma. Svårt andra år för Peking.
6. Häcken
7. Djurgården
8. Kalmar FF
Kan störa alla lagen. Gillar det jag sett av KFF, framförallt mot MFF där man i första halvlek visar upp en hög nivå. Häcken alltid svårtippade.
9. Helsingborg
10. Hammarby
11. Örebro
Svider att sätta Örebro härnere men går mycket på svaga starten förra året. Eftersom den verkar vars bestående för AIK ska den fan vara det för Örebro också.
12. GIF Sundsvall
13. Gefle
14. Östersund
15. Jönköpings södra
16. Falkenberg
Tror ÖFK kommer få det tufft. Det här med att revolutionera och ta Allsvenskan med storm slutar sällan bra. Södra och Falkenberg hopplöst sist.
Senast redigerad av ErPupone 2016-03-23 kl. 01:20.
Citera
2016-03-23, 07:57
Avslutad
MFF skall vara så överlägsna att diskussionen borde handla om vad som händer bakom dem.

Av förra årets utmanare så är det väl Elfsborg och Norrköping som inte försvagats iaf?
Citera
2016-03-23, 08:38
Medlem
Är själv ÖFK:are och blir lite oroad när jag läser alla andra ÖFK-fans om är STENSÄKRA på att man ska vara i mitten/toppen och utmana. Tror de har underskattat steget och tempohöjningen som spel i allsvenskan är gentemot att spela i superettan.

Jag är dock visserligen relativt säker på att laget kommer klara sig kvar, men att det kommer att vara väldigt varierande resultat. På hemmaplan kommer man säkerligen kunna störa vissa topplag och även vinna. Vissa matcher kommer de kunna skrälla, men andra kommer man bli redigt straffade i defensiven där motståndarna utnyttjar ÖFK:s svaga defensiv.

Jag skulle inte bli förvånad om det blir 3-4 storförluster med 3-4-5 mål.

Å andra sidan ska det bli riktigt kul att få se Jamie Hopcutt och Fouad Bachirou i allsvenskan. Där tror jag övriga lags supportrar kommer bli riktigt imponerade. Bachirou kan vara underbar att se ibland, gör jobb för två defensiva mittfältare samtidigt som han är en riktigt duktig fotbollsspelare. Saman Ghoddos har också varit riktigt trevlig under försäsongen.

Får jag gissa på slutplacering så tror jag på 12-10 plats. Allt över det är bara en bonus.
Citera
2016-03-23, 09:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
MFF skall vara så överlägsna att diskussionen borde handla om vad som händer bakom dem.

Av förra årets utmanare så är det väl Elfsborg och Norrköping som inte försvagats iaf?

Du ser kanske MFF som överlägsna men det gör inte jag, trots att jag är MFF:are sedan 55 år tillbaka. Favoriter, ja. Det kommer ett sommarfönster som kan kullkasta alla tips.

Det blir förhoppningsvis europaspel för MFF. Norrköping är ovana vid det så det kan ställa till det en aning även om det bara blir kval och inte gruppspel.
Göteborg, Elfsborg och AIK är vana vid detta. Årets segrare är bland dessa fem, med Häcken (MFF B) som outsider.
Citera
2016-03-23, 16:10
Medlem
Gulligt när AIK-supportrar och Norrköpingssupportrar bråkar om vilka som är Sverige tredje största klubb
Citera
2016-03-23, 16:13
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Gulligt när AIK-supportrar och Norrköpingssupportrar bråkar om vilka som är Sverige tredje största klubb

Det är lite som tävla om Kalle Anka-bälten i boxning. När MFF och Göteborg bråkar om vilka som är störst historiskt är det tungviktstiteln som det kämpas om.
Citera
2016-03-23, 16:44
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Nu är inte jag expert men stockholm stad äger väl inte friends? Så vad det har med Stockholm stads byggen att göra vet jag inte riktigt.

Så Solna bryr sig inte om den "naturliga anledningen att en ny modern arena kräver modern infrastruktur" men Stockholm gör det? Klart det går att jämföra trots att det inte är samma område.
Citera
2016-03-23, 16:50
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Vem är Norrköpingssupportern du syftar på? Jag hittar ingen i just den diskussionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in