2016-03-12, 10:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Jag skulle ju eventuellt återkomma skrev jag ju. Tills dess kan du ju googla själv, eller hur? Eller läs några böcker som behandlar ämnet. Leta även fram de starkaste bevisen för att Iran (!) skulle ha något att göra med 9/11 när du ändå håller på. Visa nu att du är motsatsen till en 'foliehatt'.

Jag har aldrig påstått att Iran är skyldiga, eller att domen är rätt - hur kom du till den slutsatsen? "forskning"?
Och ja, jag har läst om både Saud och 11 september så det har jag nog hyfsad koll på.
Citera
2016-03-12, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och ja, jag har läst om både Saud och 11 september så det har jag nog hyfsad koll på.

Låter ju utmärkt att du påstår dig ha "hyfsad koll" (trodde inte du hade det av din tidigare kommentar att döma). Därmed torde det vara ganska onödigt att återkomma just till dig vad gäller kopplingen Huset Saudi och 9/11.
Citera
2016-03-12, 13:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Låter ju utmärkt att du påstår dig ha "hyfsad koll" (trodde inte du hade det av din tidigare kommentar att döma). Därmed torde det vara ganska onödigt att återkomma just till dig vad gäller kopplingen Huset Saudi och 9/11.

Nej det är fullt nödvändigt att du återkommer med bevis för dina påståenden eftersom inga sådana bevis finns. Det närmaste vi har är väl ryktena om de 28 borttagna sidorna ur the Joint Congressional Inquiry, men innan vi vet vad de innehåller så har vi förstås inga som helst bevis. Även Saudi själva har ju begärt att sidorna ska offentliggöras, och de som läst dem rapporterar om allt från direkta bevis för Saudis inblandning till att det handlar om en massa ogranskade anklagelser och rykten - ungefär som dina slutsatser, och för all del nästan hela denna tråd, verkar göra..
Själv hoppas jag innerligt att dessa 28 sidor snarast offentliggörs - men innan det sker kommer jag inte sitta här och dra förhastade slutsatser om vad det står i dem..
Citera
2016-03-12, 14:34
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Nej det är fullt nödvändigt att du återkommer med bevis för dina påståenden eftersom inga sådana bevis finns. Det närmaste vi har är väl ryktena om de 28 borttagna sidorna ur the Joint Congressional Inquiry, men innan vi vet vad de innehåller så har vi förstås inga som helst bevis. Även Saudi själva har ju begärt att sidorna ska offentliggöras, och de som läst dem rapporterar om allt från direkta bevis för Saudis inblandning till att det handlar om en massa ogranskade anklagelser och rykten - ungefär som dina slutsatser, och för all del nästan hela denna tråd, verkar göra..
Själv hoppas jag innerligt att dessa 28 sidor snarast offentliggörs - men innan det sker kommer jag inte sitta här och dra förhastade slutsatser om vad det står i dem..

felpost
Senast redigerad av FreedomDeep 2016-03-12 kl. 14:36.
Citera
2016-03-17, 21:04
Medlem
MentosFruitcores avatar
https://www.youtube.com/watch?v=z8W-t57xnZg

En relativt kort(6 minuter lång video) som ska "debunka" den officiella versionen av 9/11. Tankar kring videon? Han tar upp många, för den opåläste, interessanta poänger och implikationer.
Citera
2016-03-21, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.giroux
Angående själva släckningsarbetet så var det ett stort problem. Fokus riktade sig på att utrymma alla under kraschzonen och sedan attackera elden.

Det brann knappt, de som inte låstes in på översta våningarna kunde ta sig ner för trappor. Brandmän kunde ta sig upp och rapporterade om "pockets of fire" vilket innebär liten brand
Citera
2016-03-21, 21:27
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Det brann knappt, de som inte låstes in på översta våningarna kunde ta sig ner för trappor. Brandmän kunde ta sig upp och rapporterade om "pockets of fire" vilket innebär liten brand
Det brann knappt... Det är ungefär som att påstå att du skulle vara lite korkad, vilket också strider mot all tillgänglig evidens.
Citera
2016-03-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Det brann knappt... Det är ungefär som att påstå att du skulle vara lite korkad, vilket också strider mot all tillgänglig evidens.

Enda evidensen som finns för att det brann var eld ur några få våningar och massor av rök. De som hoppade ovan hålen planen gjort, borde ha varit så brännskadade att de varit näst intill helstekta om man skall hoppa därifrån för att komma från eld. Döden är liksom supersäker... Hur brännskadade var de?
Citera
2016-03-21, 22:54
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Enda evidensen som finns för att det brann var eld ur några få våningar och massor av rök. De som hoppade ovan hålen planen gjort, borde ha varit så brännskadade att de varit näst intill helstekta om man skall hoppa därifrån för att komma från eld. Döden är liksom supersäker... Hur brännskadade var de?
Jag tror inte riktigt du förstår hur stor varje våning var och hur många våningar det fanns.

Att det kommer "eld ur några få våningar och massor av rök" tyder inte på någon liten brand, det tyder på en jävligt omfattande brand.

Sen att du har Aspergers syndrom och inte förstår att en ficka eld är lite större än sidofickan på dina mysbyxor är väldigt tragiskt men det har ingenting med 11 september att göra.
Citera
2016-03-21, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Att det kommer "eld ur några få våningar och massor av rök" tyder inte på någon liten brand, det tyder på en jävligt omfattande brand.
Rök tyder på eld som inte får syre, då brinner det dåligt. Våningarna var konstruerade för att hålla elden en timme, även om planet gjort hål i golven så var det svårt för elden att sprida sig. Möbler mm som använts görs också av material som brinner dålig om det brinner alls.
Citera
2016-03-21, 23:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Rök tyder på eld som inte får syre, då brinner det dåligt. Våningarna var konstruerade för att hålla elden en timme, även om planet gjort hål i golven så var det svårt för elden att sprida sig. Möbler mm som använts görs också av material som brinner dålig om det brinner alls.

Hur brinner exempelvis hissmaskineri, oljor, väggar, mattor, gaser, flygbränsle, delar av själva flygplanet, etc etc och vad har du för källor på att möblerna var gjorda av extra brandsäkra material? Du sitter väl inte bara och gissar som du brukar hoppas jag?

Vad händer när aluminium (som flygplan är byggda av till stor del) hettas upp så det smälter och kommer i kontakt med andra ämnen som vatten eller gips (i väggar)? https://www.youtube.com/watch?v=osy2cGfmEAQ&ebc=ANyPxKquvPAT1u4asBbvFsVjDR oHYcawFhLaWPnk5XrAsCR2HyIeffqcefQnlKv15owUoK_qKTQI i34BpGVikKPxhxw_RDj9 _A

https://www.youtube.com/watch?v=hdtZVgOIPC0
Skulle du stanna där?

Kraftig rökutveckling kan precis lika väl tyda på att exempelvis plaster eller oljor brinner.

Våningarna var konstruerade för att hålla en timme? Vad menar du med det - var det tänkt att wtc skulle rasa sen eller vad menar du? Dessutom slets ju brandskyddet bort vid impact och sprinkleranläggningen sattes ur funktion vid krascherna...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-03-21 kl. 23:30.
Citera
2016-03-22, 00:11
Medlem
Citat:
Hur brinner exempelvis hissmaskineri, oljor, väggar, mattor, gaser, flygbränsle, delar av själva flygplanet, etc etc och vad har du för källor på att möblerna var gjorda av extra brandsäkra material? Du sitter väl inte bara och gissar som du brukar hoppas jag?

Det var ett kontor som brann, inget industrilokal med ovanligt mycket olja. När de bygger skyskrapor så byggs de så att elden inte skall sprida sig. Kommer inte ihåg den exakta tiden men WTC var byggt för att klara av att hålla en kraftig brand på en våning i minst en timme. Det innebär alltså att man kunde vara på våningen under eller över samtidigt som det brann kraftigt i våningen näst intill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in