Citat:
Klädseln stämmer fortfarande inte, JE nämner ett unikt plagg, en mörklila blus och även en huvudscarf, väninnan nämner att C hade gråa slingor, men ingen scarf. C såg sannolikt ut som Theresa Trygger, här finns en rättegångsbild: https://dacostarkivet.files.wordpress.com/2016/01/trygger-helin.jpg?w=780
JE borde kanske också nämna träskor, knulps, som väninnan och TÅ noterade den 8:e.
Tyvärr slutar TÅs förhör precis när han ska nämna vad som händer efter inlämningen i det förhör som Agell lade som bilaga i resningsansökan, men C försvinner iväg och syns sedan runt kl 22.00 av folk runt TÅ. C som egentligen skulle sova hos Saba över natten har någon incident med polisen eller liknande, och dyker upp hos Korsvall den 9:e om jag minns rätt.
JE borde kanske också nämna träskor, knulps, som väninnan och TÅ noterade den 8:e.
Tyvärr slutar TÅs förhör precis när han ska nämna vad som händer efter inlämningen i det förhör som Agell lade som bilaga i resningsansökan, men C försvinner iväg och syns sedan runt kl 22.00 av folk runt TÅ. C som egentligen skulle sova hos Saba över natten har någon incident med polisen eller liknande, och dyker upp hos Korsvall den 9:e om jag minns rätt.
Det var ett lite rörigt inlägg ...
Träskorna köptes nog av TÅ - vid Hötorget ligger en gammal klassisk skoaffär, som heter KNULP, om jag minns rätt ...
Det är på kvällen den 8/6 som da Costa iakttas av vittnen, när hon vill sälja "fultjack" till två unga män, och den ene har dåligt rykte, är "obehaglig", och da Costa känner tydligen till att han är problematisk ...
Ett av vittnena hette Ulf, som jag minns rätt.
De vill köpa hasch för 1000 kr, samma summa som nändes i NK:s förhör dagen innan - han träffade "norrlänningar" som ville köpa droger och växla 1000 kr (mynt) i city, och NK lämnade slutligen en av norrlänningarna i Högalidaparken, där da Costa några timmar senare köpslog och sålde hasch den 8/6.
Det var länge sen jag läste om allt detta, så jag reserverar mig för sakfel ...
Alla relevanta tungviktare du kan hitta anser idag att det begick ett justitiemord på 80-talet, och dessa tungviktare omfattar bla tiotals rättsläkare, som sågade Rajs jäms med fotknölarna, vilket även expertis gjorde på 80-talet