Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Om vi studerar andra prostitutionsmord i Sverige vid den här tidpunkten så ger statistiken rätt stort stöd för att da Costas död hänger ihop med en kundrelation, dvs en torsk är med stor sannolikhet hennes baneman. Jag vet inte om du är hemma på statistikområdet men det finns väldigt stora luckor i ditt resonemang.
Men eftersom du tycks driva tesen om att hennes död är direkt länkad till hennes missbrukarumgänge/affärer med fultjack som egentligen inte ens är bevisade utan är mest spekulationer så borde du kunna visa upp något liknande fall där en prostituerad kvinna slaktats av knarkkunder eller av sitt umgänge i missbrukarkretsar?
Det vanliga vid prostitutionsmord i Sverige på 70 och 80-talet var faktiskt att gärningsmannen var en tidigare ostraffad torsk men undantag finns givetvis som alltid som exempelvis vid mordet i Klaratunneln då da Costas väninna blev knivmördad men GM hade trots detta inte den minsta koppling till de missbrukarkretsar som da Costa rörde sig i utan han var bara en helt vanlig strökund om än en tidigare dömd mördare.
Knarkare och folk i missbrukarkretsar har nog dessutom alltid blåst varandra eller försökt blåsa varandra eller så har det uppstått bråk och någon råkar kanske avlida men vi har gått igenom detta tidigare och när det gäller mord i såna här kretsar så är dom ofta omgärdade av kaos och rena panikåtgärder vid hanteringen av det döda offret, dessutom så syns det väldigt ofta på ett tydligt sätt att det är oerhört klantiga påverkade personer som varit inblandade i offrets död/efterhantering men om vi sedan istället jämför hanteringen av da Costas kvarlevor så uppvisade den inga som helst tecken på detta utan här präglades istället hanteringen av organisation och noggrannhet och av detta så går det att dra en fullt logisk slutsats att det var troligtvis inga galna missbrukare eller arga kriminella knarkkunder som var inblandade i da Costas död utan gärningsmannen får nog sökas i helt andra kretsar.
Ah. Nu låter du dig bedras av dina egna fördomar. Missbrukare lever ofta under kaosartade förhållanden i någon del även om de materiellt sett kan ha det tämligen välordnat kring sig. Att omständigheter kring brotten ser klantigt ut behöver inte betyda att inblandade är klantiga eller korkade. Det kan finnas visst element av likgiltighet till varför man inte fixar till brotts eller fyndplats bättre. Inte nödvändigtvis för att misdbrukaren eller den kriminella är likgiltig överlag men det kanske finns annat som prioriteras över risken att "åka dit".
Alla knarkare och kriminella håller inte på och blåser varandra, långt ifrån, även om många gör det, eller kanske är övermåttan opportunistiska (fast det är många respektabla människor som är det med).
Varför skulle jag behöva "visa upp" ett fall där en prostituerad slaktas av någon i sina egna kretsar, och vad skulle det bevisa i ett fall där det inte ens är säkert att den döde ens är "slaktad"?
Klart det finns "luckor" i mitt resonamang. Jag var inte vare sig geografiskt på plats eller involverad på något sätt med någon av aktörerna (vad jag vet men jag var inte precis någon som frågar för mycket) men man kan ju ha en uppfattning om var ett fel kan vara om något avviker från hur det rimligtvis borde vara. Dessutom verkar det av vad man läser som att TH verkar vara en något nördig typ som verkligen går in för sitt jobb och vsr bra på det. Sådant är väl nu inte alltid uppskattat av olika skäl, fast hans yrke kanske var direkt relaterat men ett indirekt problem.