Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat:
0%
röster
2016-03-17, 12:21
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Hej alla glad,

Min fråga är mer inriktad på kosttillskott kontra om jag tar något som blir to much?

De dagar jag tränar (ca 5 gånger per vecka) så ser oftast mitt kosttillskott intag ut enligt följande:

Till frukost: en Kasin shake
Innan/under passet: Dricker BCAA blandat med PWO
Efter Pass: Vassle +kreatin

Utöver detta så äter jag fyra mål per dag.

Är det pengar i sjön att dricka sina aminosyror så nära inpå intaget av vassle?

Mvh,
Citera
2016-03-17, 13:30
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Hej alla glad,

Min fråga är mer inriktad på kosttillskott kontra om jag tar något som blir to much?

De dagar jag tränar (ca 5 gånger per vecka) så ser oftast mitt kosttillskott intag ut enligt följande:

Till frukost: en Kasin shake
Innan/under passet: Dricker BCAA blandat med PWO
Efter Pass: Vassle +kreatin

Utöver detta så äter jag fyra mål per dag.

Är det pengar i sjön att dricka sina aminosyror så nära inpå intaget av vassle?

Mvh,

Ja det är pengar i sjön.
Citera
2016-03-17, 13:54
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Ja det är pengar i sjön.
Vore en bättre fördelning vara att dricka sina aminosyror tidigare på dagen? (säg förmiddag alt 2-3 timmar innan träningen) Eller hur borde man alt fördela upp det?
Senast redigerad av Glenn-Matthews 2016-03-17 kl. 13:57.
Citera
2016-03-17, 17:59
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Vore en bättre fördelning vara att dricka sina aminosyror tidigare på dagen? (säg förmiddag alt 2-3 timmar innan träningen) Eller hur borde man alt fördela upp det?

Är inte något större fan av aminosyror i pulverformat, i synnerhet inte BCAA. Personligen tror jag inte på att proteinpulser om man inte ligger på ett kraftigt kaloriunderskott. Äter du vanligt överlag tycker jag du kan skippa aminosyrorna helt.
Citera
2016-03-19, 09:15
Medlem
rymdsols avatar
Är det omega 6 i fiskolja?
Citera
2016-03-19, 23:49
Medlem
Tjena!

Har alltid haft problem med kosten när jag kört och gjort att jag stannat av lite i min utveckling.

Har iaf räknat ut att jag ska äta ungefär 3100 kalorier om dagen utan jobbet inräknat. Om jag vill då närmast möjligt ligga på kaloribalans ( lite över går också bra) hur mycket ska man plussa på om man har ett aktivt jobb som lagerarbetare. Lyfter normalt några ton om dagen.fem dagar i veckan.
Citera
2016-03-20, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Tjena!

Har alltid haft problem med kosten när jag kört och gjort att jag stannat av lite i min utveckling.

Har iaf räknat ut att jag ska äta ungefär 3100 kalorier om dagen utan jobbet inräknat. Om jag vill då närmast möjligt ligga på kaloribalans ( lite över går också bra) hur mycket ska man plussa på om man har ett aktivt jobb som lagerarbetare. Lyfter normalt några ton om dagen.fem dagar i veckan.

Testa 3400 kalorier i 2 månader och se vad som händer på vågen och i vikterna på gymmet på de passen där du kör 1-5 reps. Om du inte märker att du går upp i fett under denna tiden men att vikterna ökar något hela tiden så har du hittat rätt. Men är du inte van vid 1-5 reps så blir det lite missvisande och då får du kanske gå mer på spegeln än på vikterna då man tenderar att öka snabbt i styrka vid sådan träning. Du får PMA mig om du inte förstår och vill veta mer.
Citera
2016-03-20, 21:01
Medlem
Hej mina vänner.

Jag är i mitten av 20åren och har tränat stenhårt på gymmet sedan 13 månader. Har bakgrund som fotbollspelare och hade innan jag började gymma en "helt ok" fysik.
Jag vägde då 64.5kg och nu lite över ett år senare ligger jag på cirkus 85kg, varav en del är fett som jag nu vill bränna bort.
Tränar i genomsnitt 5x per vecka.

Nu till mina frågor;
Laddade hem "myfitnesspal" från Google Play och ämnar att följa mina kcal nivåer för att nå en så låg fett procent jag kan. Enligt denna appen ligger mina dagsmacron på 50/30/20 kolhydrater/protein/fett.
Mitt kcal mål per dag för att ha en viktnedgång på 0.5kg/vecka är 2730kcal.

Jag är duktig på träningsbiten men nutrionen och så är jag novis inom. Hade varit guld värt ifall ni ville ge några synpunkter.

Tack!
Citera
2016-03-21, 20:24
Medlem
Känt mig svag på gymmet efter ett tag med LCHF diet

Betyder det att jag inte får i mig tillräckligt med kolhydrater?

Kan det bero på att glykosdepåerna inte fylls ut?

Jag börjat äta kolhydrater dagligen med lite i taget, är det bra?

Försöker att få i mig så ''snygga'' kolhydrater som möjligt

Fullkornsbröd, potatis, pasta

att ligga på 100 g kolhydrater dagligen är det bra?

Vad är era rekommendationer?

Ligger för övrigt runt 1300 kalorier dagligen

Jag har svårt att gå ner i vikt
Citera
2016-03-22, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Express777
Känt mig svag på gymmet efter ett tag med LCHF diet

Betyder det att jag inte får i mig tillräckligt med kolhydrater?

Kan det bero på att glykosdepåerna inte fylls ut?

Jag börjat äta kolhydrater dagligen med lite i taget, är det bra?

Försöker att få i mig så ''snygga'' kolhydrater som möjligt

Fullkornsbröd, potatis, pasta

att ligga på 100 g kolhydrater dagligen är det bra?

Vad är era rekommendationer?

Ligger för övrigt runt 1300 kalorier dagligen

Jag har svårt att gå ner i vikt

Läs på du verkar inte kunna något tyvärr...
1300 kalorier? Det är svält, barnen i biafra äter mer...
Snygga kolhydrater?
LCHF = low carb high fat, så självklart får du i dig för lite kolhydrater vad trodde du?

Börja med dieter när du har fått hår på ballen
Citera
2016-03-22, 13:14
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9999999991
Läs på du verkar inte kunna något tyvärr...
1300 kalorier? Det är svält, barnen i biafra äter mer...
Snygga kolhydrater?
LCHF = low carb high fat, så självklart får du i dig för lite kolhydrater vad trodde du?

Börja med dieter när du har fått hår på ballen

1300 kalorier är inte svält.
Citera
2016-03-23, 11:03
Medlem
eshkoshkas avatar
Någon med bra tips på mättande men kalorisnålt käk? Jag försöker tappa vikt men har lite problem med att jag ofta är hungrig. Får käka 1444 kalorier.

Vad rekommenderas till frukost? Idag käkar jag ju vanlig frukost fortfarande. Dagens blev t.ex. Två skivor skogaholms lantbröd med skinka och gurka, 231 kalorier. Tycker själv det är okej kalorinivå, men man är ju hungrig igen väldigt snart. Brukar även göra havregrynsgröt ibland och tycker inte det mättar något speciellt.

Sen till lunch/middag. Är det egentligen bara köra protein+sallad här? Här är jag väl lite på det klara ändå. Käkade kycklingfile, sallad och en sås på kvarg i förra veckan. En stadig middag landa på 270 kalorier, typ. Kanske så man borde attackera varje dag?
Senast redigerad av eshkoshka 2016-03-23 kl. 11:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in