2016-03-18, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Är det bara jag som kan märka att benzo inte får någon bra effekt när jag tar 8mg Buprenorfin på morgonen och sen stavar på kvällen. Hade inte hög tolerans idag när jag tog dom. I alla fall vad jag trodde.

Konstigt. Tycker dom fungerar fint tillsammans. Testat högre dos?
Citera
2016-03-19, 03:54
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpets
Konstigt. Tycker dom fungerar fint tillsammans. Testat högre dos?

10mg alprazolam var rätt hög dos för mig.
Däckade av och missa Game of Thrones och minns det inte ens. Är dock lite efterflöddrad nu.
Citera
2016-03-19, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
10mg alprazolam var rätt hög dos för mig.
Däckade av och missa Game of Thrones och minns det inte ens. Är dock lite efterflöddrad nu.

Alprazolam kanske är fel benso för dig helt enkelt. Testat någon annan tillsammans med Buprenorfin? Själv tycker jag att Iktorivil passar skitbra tillsammans med Bup.
Citera
2016-03-19, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverDinosaur.
Har införskaffat mig några B8or, det som fångade min uppmärksamhet var dock att dom inte hade svärdmärket på baksidan utan var helt blanka, är detta något nytt eller? Eller kan det vara så illa så man blivit blåst? för köpte dom oblistrade denna gång...
Mvh

Annat märke bara sandoz tror ja dom heter samma man får på programmet
Citera
2016-03-19, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOOSEMAN
Annat märke bara sandoz tror ja dom heter samma man får på programmet

Annars så har vanliga Subutex tagit bort svärdet och har bara B8 som märkning numera
Citera
2016-03-19, 12:45
Medlem
fredus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpets
Annars så har vanliga Subutex tagit bort svärdet och har bara B8 som märkning numera
Temgesic har också tagit bort svärdet.
Citera
2016-03-19, 20:44
Medlem
Buprenorfin sublingualt, olika smak?

Har använt Norspan plåster mot värk en tid nu men pga att jag får sånna otroliga utslag och klåda av plåstret så har jag nu fått buprenorfin i tablettform som ska smälta under tungan. Problemet är bara att de smakar SKIT!! Alltså verkligen totalt vidervärdigt. Hade väntat mig någon form av halvkemisk dålig smaksättning av frukt el liknande men det var ingen smaksättning alls! Bara rena kemikalier. Undrar därför om någon har erfarenhet av dessa tabletter o vet om något märke är bättre än andra? Jag fick Buprenorfin Teva nu men det finns ju från flera olika tillverkare, så någon kanske är mindre hemsk? Tacksam för svar!
Citera
2016-03-19, 20:54
Medlem
TrampLOLs avatar
Passande att jag såg tråden nu. Sitter just nu med en Actavis buprenorfin under tungan. Det är väl apelsinsmak. smakar inte alls speciellt illa, inte direkt gott men inte så farligt heller. smaken försvinner ganska snabbt.
Citera
2016-03-19, 22:00
Medlem
Hysteria90s avatar
Nu var det väldigt länge sedan jag tog subutex och har bara gjort det ett dussintal gånger - men är 100% säker på att de tabletter jag provat varit i 8mg och smakat citron.
Citera
2016-03-20, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrampLOL
Passande att jag såg tråden nu. Sitter just nu med en Actavis buprenorfin under tungan. Det är väl apelsinsmak. smakar inte alls speciellt illa, inte direkt gott men inte så farligt heller. smaken försvinner ganska snabbt.

Men själva satan då att jag skulle få några äckliga jäklar..! Fanns bara dessa och några med märket "Bluefish" så då tog jag Teva för jag vet att jag haft det på andra läkemedel utan problem medan jag dock reagerat på ngt bindmedel i en medicin fr Bluefish.. Ska be läkaren att specifikt skriva Actavis på receptet, tack för tipset :-) kan man gå till apoteket och lacka för att medicinen man fick var så vidrig att den inte gick att ta förresten? Eller är det läkaren som måste skriva ut ett nytt recept då?
Vet att det kanske är fjantigt av mig men eftersom jag tar substansen pga värk och inte för "skojs skull" som andra kanske gör(?) så tycker jag inte att man ska behöva lida i onödan..
Citera
2016-03-20, 07:28
Medlem
Har haft det sen 1999. Visst ... man slutar med horse men sub går aldrig. Hur lång avis får man efter 17 år ? Jag tror jag avstår från att prova.
Citera
2016-03-20, 07:48
Medlem
gonzorockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Nu var det väldigt länge sedan jag tog subutex och har bara gjort det ett dussintal gånger - men är 100% säker på att de tabletter jag provat varit i 8mg och smakat citron.
Suboxone har citronsmak annars, inte jätte smaskig.. Subutex är har inte någon smak jag kan referera till, men nånting smakar dom ju när man kör sublingualt iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in