2016-03-13, 10:16
Medlem
berrateddys avatar
Mycket bra skrivet. Är Bupren patient med recept sedan 14 år och börjar tänka på långvariga skador av Bupren. Sökt runt men inte hittat något särskilt förutom som leverskador som även du tog upp. Förmodligen så ligger det väl till så att det finns ingen forskning (långvarigt bruk) ännu då medicinen är relativt ny. Bara att hålla tummarna. Angående Amfetamin+Bupren så är det en skön blandning. Buprenet funkar kanon som en bas .
Citera
2016-03-14, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnowInformer
http://depression.se/nyhetsinlagg/tung-drog-kan-radda-liv/
Narkotikaklassad drog har visat effekt på självmordsbenägna.

Intressant. Är redan känt att Tramadol har bra antidepressiva effekter.

Bra läsning. Buprenorfin och Tramadol fungerar väldigt bra som antidepp! Och dom börjar verka efter 1-3 timmar, inte efter 1-3 veckor som äckliga SSRI/SNRI
Citera
2016-03-15, 00:04
Medlem
Punklivs avatar
Någon mer som blir ljudkänslig? Skvätter till utav bara fan vid plötsliga ljud. Är ganska ljudkänslig även nykter men blir mer känslig på opioider och då särskilt på sub, som jag tagit för första gången i kväll.

Riktigt skön drog dock!
Citera
2016-03-15, 22:08
Medlem
Hur skulle min AT se ut om jag tog 1-2mg sub om dagen i en vecka?
Citera
2016-03-15, 23:56
Medlem
Punklivs avatar
Tog någonstans runt 0.5 mg i går och fick bra effekt, lär jag få lika bra effekt på den dosen om jag tar i morgon bitti?
Citera
2016-03-16, 06:11
Medlem
gonzorockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonshine88
Hur skulle min AT se ut om jag tog 1-2mg sub om dagen i en vecka?
Ingen AT, men se till att det inte blir mer än en vecka

Citat:
Tog någonstans runt 0.5 mg i går och fick bra effekt, lär jag få lika bra effekt på den dosen om jag tar i morgon bitti?
Ja, håller mej runt 1-2mg på vardagar, funkar bra, gjort så i en månad typ..
Citera
2016-03-16, 16:09
Medlem
fredus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Om man håller en jämn och ganska låg dos så tycker jag att det tar länge före toleransen ökar på sub.
Citera
2016-03-16, 16:16
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonzorocker
Ja, håller mej runt 1-2mg på vardagar, funkar bra, gjort så i en månad typ..

Citat:
Ursprungligen postat av fredu
Om man håller en jämn och ganska låg dos så tycker jag att det tar länge före toleransen ökar på sub.

Kan meddela att det gick hur bra som helst, tog lite mindre - 0.2-0.4 kanske, är så dålig på att ögonmåtta så svårt att uppskatta - eftersom jag får besök av mindre liberala vänner men sitter här i soffan och är mysig och varm som fan.
Citera
2016-03-17, 00:29
Medlem
FatFreddysCats avatar
Nyfiken bara. Är Bupren/Temgesic likvärdigt med Metadon eller svagare/starkare? Vilken är mest effektiv vid smärta eller beror det på vilket tillstånd/smärta det kanske gäller?
Citera
2016-03-17, 15:14
Medlem
Ca 36 timmar sedan jag senast tog jonk, åt 500 mg tram igår och ätit 300 mg idag, kan jag ta subutex nu eller riskerar jag att få kraftig abstinens med tanke på heroinet? Tram ska vara lugnt med subutex om jag inte minns fel..
Citera
2016-03-18, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatFreddysCat
Nyfiken bara. Är Bupren/Temgesic likvärdigt med Metadon eller svagare/starkare? Vilken är mest effektiv vid smärta eller beror det på vilket tillstånd/smärta det kanske gäller?

Buprenorfin är mer dospotent än Metadon. Båda är starkt smärtstillande men vilken av dom som är bättre är en smakfråga.
Själv tycker jag att Buprenorfin suger som smärtlindrare, men trevligt rusmedel
Citera
2016-03-18, 22:10
Medlem
eddiepeddies avatar
Är det bara jag som kan märka att benzo inte får någon bra effekt när jag tar 8mg Buprenorfin på morgonen och sen stavar på kvällen. Hade inte hög tolerans idag när jag tog dom. I alla fall vad jag trodde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in