Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-03-19, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Tror de var till Amigan

1 man typ byggde öar man kunde höja en fyrkant av land och motståndaren gjorde sammalunda, man kunde sänka motståndarens fyrkanter också, sen fanns det nog invånare också...

2 man gick omkring på ett stort landskap och slåss mot tex riddare och bågskyttar sen kunde man ta deras vapen, nånstans kunde man flyga på en svan över vattnet, har för mig att landskapet rörde sig diagonalt över skärmen.

2: the faery tale?

https://www.youtube.com/watch?v=E5_4DhXWdwo
Citera
2016-03-19, 18:33
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Tror de var till Amigan

1 man typ byggde öar man kunde höja en fyrkant av land och motståndaren gjorde sammalunda, man kunde sänka motståndarens fyrkanter också, sen fanns det nog invånare också...

2 man gick omkring på ett stort landskap och slåss mot tex riddare och bågskyttar sen kunde man ta deras vapen, nånstans kunde man flyga på en svan över vattnet, har för mig att landskapet rörde sig diagonalt över skärmen.

Svaret ovan på nummer 2 är rätt.
På nummer 1, populus ?
Citera
2016-03-19, 18:34
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
2: the faery tale?

https://www.youtube.com/watch?v=E5_4DhXWdwo

Stämmer, det var en bugg i min kopia, så landskapet hade typ kuggat över... Så jag gav upp...

Var nåt bilspel också man körde nån sorts buggy på typ en berg och dalbana bana i ring, man kunde spela även mot atari med nollmodem var rätt stora höjdskillnader, kunde tävla två samtidigt

Edit bildspelet är detta https://www.youtube.com/watch?v=zjuVBnvA1EI

Stunt Car Racer - The Roller Coaster
Senast redigerad av Enydrion 2016-03-19 kl. 19:16.
Citera
2016-03-19, 18:36
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Svaret ovan på nummer 2 är rätt.
På nummer 1, populus ?

Ja populus, bilderna stämmer och namnet minns jag...
Citera
2016-03-21, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Lemmings?

Citat:
Ursprungligen postat av giss
skulle kunna vara TIM (The Incredible Machine)

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Incredible_Machine_(series)

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
1: Låter definitivt som lemmings.
Tackar så mycket, helt korrekt!
Citera
2016-03-25, 10:50
Medlem
Har försökt komma på vilket spel jag spelade när jag var ungefär 5 år gammal.

Det liknar Flying Tigers men efter ha sett ett youtube klipp så stämmer det inte riktigt överens vad jag minns hur det såg ut.

Jag minns spelet att det hade ett tiger eller lejon huvud som man flög med och skulle bomba olika saker på marken.

En bekant till mig hade det spelet på sin Windows 3.1 dator och det måste vara ett MS-DOS spel som nästan alla spel var under den tiden.

Hoppas ni känner till vilket spel jag menar.
Citera
2016-03-27, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zastroznjemje
Hahaha, ja.. Det har ju hänt mer än en gång att man minns något spel som så jäääävla bra, men när man sedan efter många år lyckas hitta det igen så visar det sig att det inte åldrats särskilt väl. Mitt praktexempel är att jag och polaren när vi var små (på 80-talet) faktiskt ganska ofta spelade Ikari Warriors till NES och tyckte det var OK. Det är ju för fan trasigt! Primitivt är en sak, men Ikari Warriors är fan trasigt inser man när man testar det idag.
för att inte tala om att det är helt omöjligt att spela ut utan ABBA koden. kul spel dock, många timmar har slösats på det
Citera
2016-03-30, 00:39
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Söker ett spel Playstation som jag hade en demo på för länge sen.

Det var en top-down shooter där man bara mejade ner alla man såg med olika vapen. Man skulle hitta olika "nycklar" i olika färger som låste upp dörrar i respektive färg. Minns tyvärr inte mer än så, förutom att det var ganska rockig musik.
Citera
2016-03-30, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist

Det var en top-down shooter där man bara mejade ner alla man såg med olika vapen. Man skulle hitta olika "nycklar" i olika färger som låste upp dörrar i respektive färg. Minns tyvärr inte mer än så, förutom att det var ganska rockig musik.
https://www.youtube.com/watch?v=tjRiuPaTRio Doom ?
Citera
2016-03-30, 01:19
Medlem
Citat:

Loaded
Citera
2016-03-30, 12:47
Medlem
chilli88s avatar
Hej!

Jag har under många år letat efter ett spel, Strategy Tactik genre. Där du kontrollerar olika typer av "cola" (som i läsken) gubbar, när man började i spelet så hade man vapen som ett sugrör eller en klubba. Man skulle även bygga en bas eller förstärka sin bas som var då gjorda av choklad om jag minns rätt. Med sugröret kunde man även suga upp sin motståndare när han var död så att man kunde själv satsa på att bygga mer gubbar om man ville de eller kanske satsa på något annat vapen. Ibland kunde gubbarna dra olika quotes eller bara dansa. Det fanns även möjlighet till att sätta en hjälm på dom..

Snälla hjälp.. jag blir galen!
Citera
2016-03-30, 13:38
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Håller med om att det låter som Loaded. Lagom vrickat spel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in