Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-21, 20:06
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Svarar här med då, Djuphavsjakten.

Finns även två andra spel i serien, rymdjakten och sverigejakten.

Tack som faan! Kyss på dig!
Citera
2016-11-21, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastmountainH
Klassiskt TANK spel där man spelar multiplayrr och siktar in och skjuter på sin tur sen blir det nästas, typiskt Windows xp

Skulle tippa på Pocket Tanks.
Fan vilken nostalgi, har nog spenderat hundratals timmar på det spelet med mina bröder när vi var yngre.
Citera
2016-11-23, 12:01
Medlem
Sightnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joe82
Jag söker ett gammalt spel.
PC eller Amiga 500, förmodligen 90-tal.
Side scrolling, du spakar ett rymdskepp vars jobb är att flyga in i en labyrint och hitta en bomb.
Bomben kopplas på ditt rymdskepp och du bogserar ut den innan tiden tar slut.
Jag kommer starkt ihåg den här bomben, gul & rund med en roterande kärnkraftsymbol.

Charmen med spelet är olika gravitation på olika banor samt pendeleffekten som uppstår när du ska baxa ut bomben.

Man skulle även skjuta lite saker, men det va sekundärt. Bränslet kunde också ta slut kommer jag ihåg.
Vad fan är det för spel?

Det låter verkligen som något Jetman-spel, Solar Jetman?
https://youtu.be/rgx9lXZfXjY?t=957
Citera
2016-11-23, 14:37
Medlem
Scaevolas avatar
Hjälp mig nu för i helvete!

Jag letar efter ett spel som utspelade sig på Stockholms slott, alla kronjuvelerna var försvunna och man skulle leta rätt på dom med hjälp av slottspökena. Har fan letat mig harmynt efter detta men hittar fan inget!
Citera
2016-11-24, 15:59
Medlem
marcmarocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machom
Piccolo?

Haha just det

https://www.youtube.com/watch?v=n_N-10ahe9E
Senast redigerad av marcmaroc 2016-11-24 kl. 16:01.
Citera
2016-12-22, 11:58
Medlem
Har starka bilder av ett nes spel, men det är omöjligt att hitta för jag kommer ihåg en "skärm" bara.

Tror man var knight med utrustning, skärmen jag kommer ihåg var i skogen med mörk bakgrund och många träd, träden hade platformar man kunde hoppa på. När knighten hoppade så hade han raka ben, ett speciellt sätt att hoppa, som om benen var utsträckta.

Det var i sideled, och lite mörkare.

Dåligt beskrivning men någon kanske vet, han hoppade på ett speciellt sätt så det kanske nån kan luska fram.
Citera
2016-12-22, 16:06
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engenberg
Har starka bilder av ett nes spel, men det är omöjligt att hitta för jag kommer ihåg en "skärm" bara.

Tror man var knight med utrustning, skärmen jag kommer ihåg var i skogen med mörk bakgrund och många träd, träden hade platformar man kunde hoppa på. När knighten hoppade så hade han raka ben, ett speciellt sätt att hoppa, som om benen var utsträckta.

Det var i sideled, och lite mörkare.

Dåligt beskrivning men någon kanske vet, han hoppade på ett speciellt sätt så det kanske nån kan luska fram.

Någon av Wizard and warriors spelen,kom 3 st till NES
Citera
2016-12-22, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Någon av Wizard and warriors spelen,kom 3 st till NES

Shit där har vi det!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=L5uZk5qwgjI vilka minnen..eller ja, bara ett

fan tack!
Citera
2017-01-02, 10:34
Medlem
Jag söker ett spel som jag har för mig fanns på en konsol så som Amiga, Atari, Commodore eller dyl. spelet hade en kasett (inte kassettband) och kasetten hade grafik på sig, likt Atari. Jag tror även att det var en "top loader". Lånade spelet från en kompis granne, detta var kanske i början/mitten på 90-talet.

Själva spelet såg man från sidan och du kunde gå åt alla fyra håll vill jag minnas. Grafiken är dylik den som jag länkat till, http://1.bp.blogspot.com/-Wyfh0Ky0B5k/VYNCDUA0OKI/AAAAAAAAEwU/_4fTwJZvkmA/s1600/c16%2B-%2Brobo_knight.png. Du var en riddare, det fanns fladdermöss och du hämtade nycklar och klättrade på stegar bl.a. och jag har för mig att vissa stegar inte var hela utan "dead ends". Det är ungefär det jag kommer ihåg. Saken är den att jag kan ha blandat ihop saker men jag är övertygad om jag får se en bild eller klipp från spelet så kommer jag veta vad det är.

Har någon något förslag hade jag varit väldigt tacksa!
Citera
2017-01-02, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomten0
Jag söker ett spel som jag har för mig fanns på en konsol så som Amiga, Atari, Commodore eller dyl. spelet hade en kasett (inte kassettband) och kasetten hade grafik på sig, likt Atari. Jag tror även att det var en "top loader". Lånade spelet från en kompis granne, detta var kanske i början/mitten på 90-talet.

Själva spelet såg man från sidan och du kunde gå åt alla fyra håll vill jag minnas. Grafiken är dylik den som jag länkat till, http://1.bp.blogspot.com/-Wyfh0Ky0B5k/VYNCDUA0OKI/AAAAAAAAEwU/_4fTwJZvkmA/s1600/c16%2B-%2Brobo_knight.png. Du var en riddare, det fanns fladdermöss och du hämtade nycklar och klättrade på stegar bl.a. och jag har för mig att vissa stegar inte var hela utan "dead ends". Det är ungefär det jag kommer ihåg. Saken är den att jag kan ha blandat ihop saker men jag är övertygad om jag får se en bild eller klipp från spelet så kommer jag veta vad det är.

Har någon något förslag hade jag varit väldigt tacksa!
Dark Castle?
Citera
2017-01-03, 10:02
Medlem
Jag letar efter namnet på ett spel, har försökt söka tematiskt på Google men jag minns tyvärr för lite för att ha tillräckligt att gå på.

Plattformen jag spelade på var PC och detta måste ha varit någon gång under 90-talet, sannolikt i mitten. Spelet är inom kategorin fantasy och innehåller RPG-inslag. Jag har för mig man levlade. Man såg gubben ovanifrån och (förutsatt att jag minns rätt) kan man väl likna själva mekaniken kring hur man såg och förflyttade sig med spel som LoL/DOTA. Med detta menas enbart själva spelvyn och är ingen jämförelse mellan hur spelmekaniken fungerade.

Jag kommer inte riktigt ihåg vilka klasser man kunde spela men jag minns åtminstone att man kunde vara någon form av spellcaster/wizard. Dessa kunde ha vapen och då i synnerhet stavar som jag vet sköt ut olika typer av strålar som då gjorde skada på motståndarna. Har för mig att man kunde vara flera spelare i samma omgång. Jag kan inte minnas att det skulle finnas något särskilt Single Player-läge med ngn vidare story men det får jag låta vara lite osäkert.

När vi spelade gick vi mest runt och dödade monster och samlade vapen och pengar. Jag kan inte begripa att jag inte kan minnas vad det heter då vi spelade detta rätt mycket, ändå har jag en känsla av att detta inte var något av de stora spelen som släpptes vid den tiden men jag var inte särskilt insatt i vad som var populärt eller inte och spelade det mesta som man kom över.
Citera
2017-01-03, 12:12
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullobill
Text

Nox? Det kom förvisso 2000, men har likheter med det du beskriver.

https://www.youtube.com/watch?v=0OXvIj8l5Sk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in