Die Mannschaft mot England (26 mars) och Italien (29 mars). Roliga matcher. Uttagningarna är knappast något uppseendeväckande, lär nog se ut såhär i sommarens EM också. Visst blir det nog sista resan för Schweini och Polski?
Neuer, Leno, Ter Stegen, Trapp
Mustafi, Hector, Rudy, Hummels, Can, Ginter, Rüdiger, Tah
Khedira, Schweinsteiger, Özil, Schürrle, Podolski, Reus, Müller, Kruse, Kroos, Götze, Kramer, Draxler, Gómez, Bellarabi, Volland
Kul med Gomez igen, spottar in mål nere i Turkiet (låt gå). Behövs en tank på topp i alla fall! Var med i höstas mot Frankrike för första gången sen mars 2014, och innan dess var senast augusti 2013 (inhopp)... Äventyret till Italien blev inte så jävla lyckat i slutändan.
Själv ställer jag mig frågande till Bellarabi då jag undrar vad fan han har uträttat för att förtjäna en plats; helvete vad jag stör mig på honom. Dags för Götze att få speltid också. Trist att det gått utför för Sané nu under vårsäsongen, hade lätt gått före ett par andra annars (Karim, Draxler, Schürrle).
Ingen aning hur det går för Rüdiger i Roma, men verkar vara ordinarie i alla fall. Känns ju bra att ytterbackspositionerna är täckta...
Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Ja..Vad säger vi om lottningar idag då?
Helt okej. Real är överkomliga. (:
Tuchel kommer utmanövrera Kloppo tämligen enkelt. Blir respass för VNLs Benfica, men det var kul så länge det varade (de får fokusera på att hålla Sporting bakom sig ty de har chans att norpa åt sig första ligatiteln sen 01/02...)
Citat:
Ursprungligen postat av
Der-stier
Nio omgångar kvar av denna säsong i BL och det är ruggigt jämt om platserna till CL och Europaspel.
Vem tar den tredje direktplatsen till finrummet och vem tar platsen till kvalet in dit?
Tror/hoppas:
3 Gladbach
4 Hertha
5 Mainz
6 Wolfsburg
7 Schalke
8 Leverkusen
En snabb titt på resterande matcher ger mig bilden att Hertha och Mainz har lättaste schemat - bara det att man inte kan spela 0-0 hemma mot Darmstadt.. funkar inte Mainz för bövelen!
Borussia har också ett rätt lätt schema kvar, bortsett från Bayern borta. Bayer är helt under isen, Schalke är skit och samtidigt verkar Hecking reda ut Wolfsburgs spel, så tror vargarna repar sig.
Vore skönt om de mindre klubbarna vaskade hem varsitt Europaäventyr. Lär ju inte räcka till något och knappast röna några större framgångar... men
fan vad skönt att slippa kusen.
Knappen - Fohlen nu!
Citat:
Ursprungligen postat av
pmatt
Tycker det är sanslöst vilka kliv Kingsley Coman har tagit iår, först undrade jag vad Bayern skulle med honom till, nu tycker att han är bättre än både Ribery och Robben och så fort han blir en bättre avslutare så har man en allvarlig utmanare i Fifa balon d'or.
Beruhige dich bitte. Jävligt mycket att fila på. Nog köper de honom men man undrar vad Sammer och Ancelotti hittar på i sommar, Robbery ett år äldre och närmre 35 än 30 tom....
Pep raus.