2016-03-18, 21:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Har inte full koll på hur bra alla är men backlinjen känns inte jätteimponerande. Borde inte Huth vara aktuell med tanke på Leicesters framgångar? Rüdiger går ju bort sig var och varannan minut i Roma, av det jag sett.

Varför fyra målvakter?

Instämmer om Rüdiger som varit högst medelmåttig i de matcher jag sett. Det är iofs bara ca 8-10 matcher.
Är inte Fährmann en bättre målis än Trapp?
2016-03-20, 20:26
Medlem
Hertha är intresserade av att lämna olympiastadion för en ny arena utan löparbanor och med plats för ca 55 000 åskådare. Var i Berlin denna arena ska byggas och vem som ska betala vet man dock inte...
2016-03-20, 23:04
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Telefon
Hertha är intresserade av att lämna olympiastadion för en ny arena utan löparbanor och med plats för ca 55 000 åskådare. Var i Berlin denna arena ska byggas och vem som ska betala vet man dock inte...
Källa? Haha ja det där lät jäkligt oklart.
2016-03-20, 23:49
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setubal
...
Följt Leicester en del under säsongen och Huth är väl en typisk statisk och tung mb där försvaret ligger lågt.... fötterna är väl inte de bästa heller. Räcker med långa och nickstarka i försvaret som det är.
(Edit: 2004–2009 Germany 19 (2).
Visste inte att han lirat i landslaget tidigare. Absolut inget minne av det i alla fall.)

...

Huth var en av Klinsmanns sensationer inför hemma-VM 2006, vid den tiden spelade han i Chelsea, som han gjort sedan han var 18 år. Stor och tuff, inte rolig att möta. Han spelade dock bara en match i VM.

Efteråt gick han till Middlesbrough för att få mer speltid. Han var väl sedan dess varit knappt utanför landslaget, men trots allt gjort en mycket respektabel karriär i PL, framför allt i Stoke.

Huth spelade även i Tysklands U20/U21, också där knappt på gränsen till ordinarie. En tysk talang som antingen förstod eller hade tur att han nog passar engelsk fotboll bättre. Det verkar dock som om han spelar sitt livs säsong vid 31 års ålder med Leicester, lite Zlatan-stuk över den karriären.

Han har haft en del skador vid olyckliga tillfällen, när det såg ut som om han skulle ta ett steg till.

Han har även gjort en säsong för Union Berlin innan han gick till Chelsea, passar till "Eisern Union!" Intressant livsöde för en kille som föddes i DDR 1984, även om han knappast har upplevt så mycket av just DDR.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2016-03-21 kl. 00:12.
2016-03-21, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Telefon

Olympiastadion i Berlin är dock en arena med löparbanor som det brukar kunna bli bra stämning på.
Men visst en nya moderna arena kanske vore ett lyft likt Allianz där det varit fullsatt sedan dag 1 när Bayern spelar.

Bayern skulle betala av arenan fram till 2028 men den blev redan avbetald ifjol något så imponerande kanske inte Hertha mäktar med men jag hoppas att dom lyckas med ett nytt bygge.

Angående Rüdiger så är jag mycket förvånad över att han är med i Die Mannschaft.
Att Gomez är med gör mig mycket glad.
2016-03-21, 06:31
Medlem
Germanofils avatar
Max Kruse är i rejält blåsväder efter att två gånger på kort tid ha skapat tidningsrubriker. Först så tappade han 75.000 € i kontanter i en taxi (hur fan lyckas man?) och nu i lördags så firade han sin födelsedag på en klubb i Berlin. Där var det tydligen en tjej som fotograferade honom vilket gjorde Kruse arg. Han ryckte hennes mobil ur händerna för att radera bilderna, vilket inte gick den tyska skvallerpressen förbi.

Allofs är nu riktigt irriterad och hotar med att slänga ut Kruse från klubben(!).
2016-03-21, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja..Vad säger vi om lottningar idag då?
Bara Wolfsburg hade varit en bättre lottning för Bayern.

Trist men typiskt att det blev Liverpool för Dortmund.
Jag vet inte men jag tror nog att Dortmund går vidare om dom fortsätter spela som dom gjort tidigare.

Wolfsburg kommer inte ha en chans mot Real.

Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Max Kruse är i rejält blåsväder efter att två gånger på kort tid ha skapat tidningsrubriker. Först så tappade han 75.000 € i kontanter i en taxi (hur fan lyckas man?) och nu i lördags så firade han sin födelsedag på en klubb i Berlin. Där var det tydligen en tjej som fotograferade honom vilket gjorde Kruse arg. Han ryckte hennes mobil ur händerna för att radera bilderna, vilket inte gick den tyska skvallerpressen förbi.

Allofs är nu riktigt irriterad och hotar med att slänga ut Kruse från klubben(!).

En artikel om Kruse: http://www.sueddeutsche.de/sport/bundesliga-max-kruse-der-herzensliebe-zocker-1.2905716

Visst har det varit någon ytterligare grej med Kruse inblandad har jag för mig.
2016-03-21, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil

+++ Nach jüngsten Eskapaden - Löw schmeißt Max Kruse aus DFB-Kader +++

Hårt som fan.
2016-03-23, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Huth var en av Klinsmanns sensationer inför hemma-VM 2006, vid den tiden spelade han i Chelsea, som han gjort sedan han var 18 år. Stor och tuff, inte rolig att möta. Han spelade dock bara en match i VM.

Efteråt gick han till Middlesbrough för att få mer speltid. Han var väl sedan dess varit knappt utanför landslaget, men trots allt gjort en mycket respektabel karriär i PL, framför allt i Stoke.

Huth spelade även i Tysklands U20/U21, också där knappt på gränsen till ordinarie. En tysk talang som antingen förstod eller hade tur att han nog passar engelsk fotboll bättre. Det verkar dock som om han spelar sitt livs säsong vid 31 års ålder med Leicester, lite Zlatan-stuk över den karriären.

Han har haft en del skador vid olyckliga tillfällen, när det såg ut som om han skulle ta ett steg till.

Han har även gjort en säsong för Union Berlin innan han gick till Chelsea, passar till "Eisern Union!" Intressant livsöde för en kille som föddes i DDR 1984, även om han knappast har upplevt så mycket av just DDR.

Huths resa i England är ju smått fantastisk jag ser dock aldrig fotboll därifrån så jag kan inte bedöma om han är värdig en landslagsplats.

Union Berlin alltså, säga vad man vill om gamla lag från öst men jag har för mig att dom var en liten nagel i ögat på kommunistregimen och det hedrar dom.

Tobias Strobl ersätter Nordtveit i Gladbach efter säsongen.

Bremens grottneger Papy Djilobodji som visade att han skulle skära halsen av Mainz Pablo De Blasis får tre matchers avstängning.
2016-03-23, 06:39
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der-stier

Bremens grottneger Papy Djilobodji som visade att han skulle skära halsen av Mainz Pablo De Blasis får tre matchers avstängning.
Vidrigt beteende. Helt rätt att stänga av honom.

Nu är de sista omgångarna i Bundesliga terminerade och ger upphov till diskussion då de innehåller en del ovanliga grejer. På grund av Barack Obamas besök i Hannover lördagen den 23/4 så vill man lägga nordderbyt Werder-HSV på fredagen den veckan (antar att polisens resurser i regionen inte räcker till för både nordderby och Obama). Saken är bara den att Werder även spelar DFB-pokal mot Bayern på tisdagen den veckan och således får vila väldigt kort mellan matcherna. Inte helt rättvist tycker nog de flesta.

Matchen Werder-Stuttgart ska pga första maj spelas på måndagen den 2/5. Ovanligt men inget problem menar klubbchefen Klaus Filbry. Kanske en försmak inför nästa säsong säger elaka tungor.

Beroende på hur det går för Dortmund och Wolfsburg i Europaspelet kan dock matchen BvB-VfL läggas på måndagen istället den veckan. Bremen och VfB får i så fall spela på lördagen istället.
2016-03-23, 14:47
Medlem
Herta Berlin har det inte varit mycket snack om. Förra säsongen var de ju nära att åka ur Bundesliga men denna säsongen ser de ut som att de kniper en CL-plats, kanske utan att kvala. Vad är hemligheten bakom framgångarna? inte sett mycket av Herta dessvärre. Trevligt att det går bra för ett Berlin-lag åtminstone.

Wolfsburg har floppat i ligan. Det var ju ganska uppenbart att truppen var för tunn för att kunna spela på två fronter. Girigheten kostade Wolfsburg en CL-plats. Nästa säsong behövs en mittback, två centrala mittfältare, och en anfallare som kan göra mål. Det pinsamt att ha Bendtner som rotationsspelare när man har som ambition att komma topp 3 varje säsong. Klubben har ju gott om stålar.
2016-03-25, 21:34
Medlem
Homer96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Herta Berlin har det inte varit mycket snack om. Förra säsongen var de ju nära att åka ur Bundesliga men denna säsongen ser de ut som att de kniper en CL-plats, kanske utan att kvala. Vad är hemligheten bakom framgångarna? inte sett mycket av Herta dessvärre. Trevligt att det går bra för ett Berlin-lag åtminstone.

Wolfsburg har floppat i ligan. Det var ju ganska uppenbart att truppen var för tunn för att kunna spela på två fronter. Girigheten kostade Wolfsburg en CL-plats. Nästa säsong behövs en mittback, två centrala mittfältare, och en anfallare som kan göra mål. Det pinsamt att ha Bendtner som rotationsspelare när man har som ambition att komma topp 3 varje säsong. Klubben har ju gott om stålar.

Ingen expert men följt Hertha senaste 4-5 åren av någon anledning.
Stora anledningen till deras lyft tror jag är två saker.
Först dom har en riktigt bra nummer tio i Vladimir Darida, som även Real Madrid ryktas vara ute efter.
Sen verkar dom ha en riktigt bra tränare nu i Pal Dardai.

Var ner och kolla matchen mot Schalke på Oly.
Bra match och rättvist med 2-0

/HerthaBsc

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in