2015-10-07, 06:32
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Bottenstriden lär inte bli lika löjligt jämn som i fjol (när de fyra sämsta lagen hade lika många poäng med bara några omgångar kvar, om jag inte minns helt fel) men den lär trots allt bli jämn. ![/i]
Ja åtminstone 4 lag som känns givna i bottenstriden som det sett ut hittills: Stuttgart, Hannover, Augsburg och Bremen. Sedan är jag tämligen säker på att Darmstadt kommer att gå allt sämre ju längre fram på säsongen vi kommer. Vad gäller HSV så har de visserligen inlett ligan helt okej men vi alla vet ju hur dåliga de kan vara när de kommer in i en negativ trend så jag skulle inte räkna bort dem heller från nedflyttningsstriden. Blir en spännande säsong som du säger.
2015-10-07, 10:46
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
I play at fc bayern. Our job is to win our games not keep the league competitive and please the neutrals... We are criticized for making the leauge boring? That's ridiculous. Should we lose on purpose to make them feel happy? Well, we won't!

- Thomas Müller

2015-10-07, 18:22
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ja åtminstone 4 lag som känns givna i bottenstriden som det sett ut hittills: Stuttgart, Hannover, Augsburg och Bremen. Sedan är jag tämligen säker på att Darmstadt kommer att gå allt sämre ju längre fram på säsongen vi kommer. Vad gäller HSV så har de visserligen inlett ligan helt okej men vi alla vet ju hur dåliga de kan vara när de kommer in i en negativ trend så jag skulle inte räkna bort dem heller från nedflyttningsstriden. Blir en spännande säsong som du säger.

Tycker det är väl tidigt på säsongen att redan nu kora kandidaterna för nedflyttningsstriden. Dessutom så kan det gå fort vid tränarbyte/nystart, se bara på M'Gladbach. Av de lag du nämner är jag bara säker på att Darmstadt återfinns i botten i maj, åtminstone två av de andra fem kommer få ordning på sitt spel tills dess.

Väljer en positiv vinkel före min betraktelse av BL så här långt. Bra att både BVB och S04 fått till spelet denna säsong på ett helt annat sätt än den förra, det behövs för ligan utan tvekan. Inte trodde jag att det nya Bayern skulle vara så här bra nu. Att en småklubb som Ingolstadt kan göra så här bra ifrån sig är inspirerande för alla de där nere. Likaså gillar jag att Hertha får känna på lite toppstrid, BL behöver ett Berlinlag med någon form av klass.
2015-10-07, 18:38
Medlem
Steff83s avatar
Undrar hur skandalerna hos Volkswagen påverkar VfL Wolfsburg på sikt? Om det blir långvariga eller t.o.m. bestående svallvågor.
2015-10-08, 03:07
Medlem
fyratretres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Undrar hur skandalerna hos Volkswagen påverkar VfL Wolfsburg på sikt? Om det blir långvariga eller t.o.m. bestående svallvågor.
Förstod det som att nya VW-chefen ifrågasatte deras investeringar i klubben kort och gott.
Och nu ikväll läste jag spekulationer om hur klubben ska skära ner på budgeten...

Kommer det bli något av Wolfsburg ärligt talat? Tar ett guld och får chans på CL-spel. Efter det ruttnar klubben bort och har nu återigen kommit tillbaks för att åka på denna smäll. Utan VW-kapital har jag svårt att se de ens utmana topplagen i ligan.

Återstår att se hur biltillverkarna agerar och hur vargarna agerar utifrån det.
2015-10-10, 20:03
Medlem
Homer96s avatar
Guten Abend,

Har inte skrivit här förut men hoppas jag är välkommen i erat Tyska forum.

Har följt Hertha några år och även varit på typ 10 matcher i Berlin.
Gläds åt att mitt favorit-lag öppna säsongen så positivt med bra spel.
Verkar som Dardai kommit in med positiv känsla i laget.

Jobbiga tider med tramsigt uppehåll för EM-kval.

Ha det gött vänner av den bästa ligan i världen...BL
2015-10-11, 12:20
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homer96
Guten Abend,

Så välkommen så Så jäkla trist med landslagsuppehåll bara.
2015-10-11, 13:24
Medlem
Lekmands avatar
Har under en längre tid försökt läsa igenom hela förslaget för den nya stadion i Freiburg, och har kommit typ halvvägs nu. Den klart intressantaste biten hittills är att man istället för en stor ståplatsläktare ska ha ståplats hela vägen kortsida-långsida-kortsida på det undre segmentet, och ha sittplatser överallt på det övre samt en av långsidorna. Huvudskälet säger man är att det ska bli en bättre stämning i hela stadion (hur fan ska hela stadion kunna sjunga när det blir osynkat på sånna avstånd?).

Man kommer iallafall fortfarande ha lägst pris på ståplats på den kortsida där hemmaklacken står på, så att Ultras alltid kommer att kunna sjunga där, och det ger också möjlighet för de som inte gillar att få öl kastade på sig att helt enkelt stå lite längre bort. Om jag förstår det rätt kommer ståsektionen mellan långsidan och hemmafansens/ultras kortsida vara till för barn, får se hur det går

Kommer ta ett tag för mig att läsa klart förslaget, men kände att jag behövde skriva om det jag läst, för det är många intressanta idéer de har! Placering på utgångar och färg på stolar, om man ska dela av området för hemma-/bortafans eller inte osv osv osv

Edit: Länk om nån undra är http://stadion-in-freiburg.de
Senast redigerad av Lekmand 2015-10-11 kl. 14:00.
2015-10-11, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Homer96
Guten Abend,

Alltid trevligt med nytt folk i tråden så du är välkommen. Dessutom roligt med folk som varit på plats och sett matcher.

Förrövrigt tog sig tyskland till EM planenligt även om spelet väl inte imponerat i kvalet..

Konstaterar även att tyska U21 landslaget vann sin första kvalmatch häromdagen med 4-0 mot finland... Efter 2 mål av Sané och Goretzka fick vara kapten. Meyer kom också in i andra halvlek så inte mindre än tre spelare från S04 på plan, som de flesta här vet är die koningsblau (schalke04) mitt lag i bundesliga.
2015-10-12, 19:16
Medlem
Germanofils avatar
Lite nytt kring H96:

Den arbetslöse och tidigare långtidsskadade nigerianske forwarden Chinedu Obasi, före detta Hoffenheim och Schalke, ska provträna för Hannover. Egentligen en bra spelare, men frågan är ju hur formen är efter nästan ett års skadefrånvaro. RB Salzburg vill i alla fall skriva kontrakt med honom men Obasi vill av förståeliga skäl hellre lira i tyska Bundesliga.

Högerbacken Sakai och forwarden Benschop är nu tillbaka från skador och tränar för fullt med laget under landslagsuppehållet.

Tidigare H96-profilen Jan Schlaudraff har avslutat sin karriär som spelare och har nu påbörjat en tränarutbildning. Kanske får vi se honom leda Hannover i Bundesliga från bänken i framtiden. Skulle faktiskt kännas rätt kul.
2015-10-14, 17:16
Medlem
Germanofils avatar
Det går inte så bra för gamle storspelaren Stefan Effenberg numera. Efter en hård natt på Mallorcas bargator vaknade han upp i Paderborn där han tydligen under rusets inverkan låtit sig övertalas att ta över tränarposten.
Citat:
Jag minns bara en gammal man, och att han berättade någonting om ett möbelvaruhus, och att han frågade mig om jag ville träna hans fotbollslag.
http://www.der-postillon.com/2015/10/filmriss-stefan-effenberg-nach.html
2015-10-14, 21:26
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Det går inte så bra för gamle storspelaren Stefan Effenberg numera. Efter en hård natt på Mallorcas bargator vaknade han upp i Paderborn där han tydligen under rusets inverkan låtit sig övertalas att ta över tränarposten.

http://www.der-postillon.com/2015/10/filmriss-stefan-effenberg-nach.html

Haha, tysk humor. "Warum sagt denn keiner was?". Han hade kanske druckit för mycket "Paderborner Pilsener". Finns ju gott om Tyska Kneipen på Mallis. "Nyheten" till höger "AUS DEM ARCHIV" var ju rätt kul också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in