2016-03-14, 09:58
Medlem
Pep har på allvar försökt få med Alaba till City men nu verkar det som att Bayern håller på att avsluta ett nytt kontrakt fram till 2021 med honom.

http://www.transfermarkt.de/alaba-vor-verlangerung-bei-bayern-ndash-abwerbe-plane-von-guardiola/view/news/229629

Bra för Bayern om det går i hamn då han är en av världens bästa ytterbackar.

Gladbachs Nordtveit kommer att lämna frågan är bara vart men det ser ut som att West Ham blir ny klubbadress.
2016-03-15, 19:25
Medlem
regndroppens avatar
Drmic missar resten av Hamburgs säsong efter att ha skadat sig mot Leverkusen. Kommer att opereras.
2016-03-16, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Drmic missar resten av Hamburgs säsong efter att ha skadat sig mot Leverkusen. Kommer att opereras.
Riktigt trist för HSV.

Robben kommer tyvärr inte till start mot Juventus ikväll.
2016-03-16, 15:29
Medlem
Den gamle Bayernhjälten som blev utfryst av egot från Holland Luca Toni skickar idag en fin hälsning till hans gamle vän Ribéry, dessa två kom varande riktigt nära under tiden i klubben.

Luca Toni kan man annat än älska den mannen.

https://www.youtube.com/watch?v=WA2gCm38CD8
2016-03-16, 19:06
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der-stier
Den gamle Bayernhjälten som blev utfryst av egot från Holland Luca Toni skickar idag en fin hälsning till hans gamle vän Ribéry, dessa två kom varande riktigt nära under tiden i klubben.

Luca Toni kan man annat än älska den mannen.

https://www.youtube.com/watch?v=WA2gCm38CD8

Satt precis & läste i det förra numret av Illustrerad Vetenskap där Franck Ribery faktiskt var med på bild. Märkligt, för notisen handlade om att många engelska fotbollsspelare har dåliga tänder. Ribery har ju ingenting med England att göra. Redaktören måste ha letat upp en bild på den fulaste spelare han kände till & slängt dit bilden med tanken att den tidningens läsare ändå inte har koll på fotboll.

Otroligt kass musik förresten i det där klippet med Luca Toni. Visst kan man skratta & ha roligt åt gamla totalt utdaterade grejer som det där med Franz Beckenbauer, men skrattet fastnar ju i halsen när man inser vilken digital smörja som faktiskt prånglas ut idag.

Edit: Eller elektroniskt kallas det kanske förresten.
2016-03-16, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Satt precis & läste i det förra numret av Illustrerad Vetenskap där Franck Ribery faktiskt var med på bild. Märkligt, för notisen handlade om att många engelska fotbollsspelare har dåliga tänder. Ribery har ju ingenting med England att göra. Redaktören måste ha letat upp en bild på den fulaste spelare han kände till & slängt dit bilden med tanken att den tidningens läsare ändå inte har koll på fotboll.

Otroligt kass musik förresten i det där klippet med Luca Toni. Visst kan man skratta & ha roligt åt gamla totalt utdaterade grejer som det där med Franz Beckenbauer, men skrattet fastnar ju i halsen när man inser vilken digital smörja som faktiskt prånglas ut idag.

Edit: Eller elektroniskt kallas det kanske förresten.

Var inte så bitter och inåtvänd lite nymodigheter kan vara bra för gamle farbrorn.
2016-03-16, 23:24
Medlem
Steff83s avatar
Skönt att Bayern redde ut detta mot Juve. Sjukt irriterande att det satt så långt inne och att man slarvade. Man ÄR ett bättre lag än Juventus, så är det bara.
2016-03-17, 00:24
Medlem
Grus-Kalles avatar
Finns väl bara en hit om Luca Toni : https://www.youtube.com/watch?v=ko8UqPvGJAA, världens bästa spaggespelare, numero uno!

Lite skakigt för FCB ikväll, men det rätade upp sig i förlängningen, puuhhh...
2016-03-17, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Lite skakigt för FCB ikväll, men det rätade upp sig i förlängningen, puuhhh...

Hela laget var riktigt under isen större delen av matchen.
Sämst på plan var Benatia och Alaba.
Kimmich och Alonso riktigt svaga
Vidal ändå godkänd och Ribéry får godkänt efter en svag första halvlek så var han kanske den bästa sen.

Müller är Müller och ett bevis varför man aldrig ska byta ut honom så länge han vill spela.

Thiago skulle fått spela från start och Comans inhopp var riktigt bra.

Neuer varvade många amatörmisstag med minst en klassräddning.

Jag är glad över vinsten men på något vis så vettefan om jag unnar Pep detta.
2016-03-17, 09:48
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Hela laget var riktigt under isen större delen av matchen.
Sämst på plan var Benatia och Alaba.
Kimmich och Alonso riktigt svaga
Vidal ändå godkänd och Ribéry får godkänt efter en svag första halvlek så var han kanske den bästa sen.

Müller är Müller och ett bevis varför man aldrig ska byta ut honom så länge han vill spela.

Thiago skulle fått spela från start och Comans inhopp var riktigt bra.

Neuer varvade många amatörmisstag med minst en klassräddning.

Jag är glad över vinsten men på något vis så vettefan om jag unnar Pep detta.

Jag förstår hur du känner, men FCB har haft en hel del stolpe-ut i CL tidigare.

Oerhört tråkigt att italienares första reflex är att skylla på någon utomstående, om det nu är landslaget efter "due-due" eller Juve igår. Jonas Eriksson gjorde en helgjuten insats i en svårdömd och jobbig match, antar att linjedomaren var fel ute med offsiden, har inte sett den.

Nu kom 0-2 strax därefter så en missad offside förändrade knappast matchbilden radikalt.
2016-03-17, 09:55
Medlem
Stivalis avatar
Citat:

Jag skämtade tidigare om att han är en spelare som har ett jävla flyt. Det är något svårdefinierat som han har. Portugal-matchen i VM var helt sjuk. Ska försöka beskriva min känsla. Vissa av oss har säkert någon gång hamnat i följande situation:

Man spelar fotboll i ett sammanhang med folk man inte känner. Kan vara att man är ny i ett lag. Kan vara med polares polare. Eller korplag, skola eller att man bara stöter på något gäng. 3-4 killar i ens lag har mycket höga tankar om sig själva. De passar bara till varandra. De sköter allt anfallsspel & hur fri man än är så kommer de inte att passa bollen till någon utanför deras grupp av självutnämnda stjärnor. Det enda man kan göra är att gå ner & spela back, för det är meningslöst att springa däruppe.

Müller däremot är en spelartyp som likförbannat skulle göra rejält avtryck även i ett sådant läge. På något jävla sätt så skulle han skapa sig lägen. Sliter sig till läget, nosar upp läget, brakar in i potentiella situationer. De uppstår liksom kring honom.

Hypotetiskt såklart, eftersom han är på högsta nivån & spelar i en lagmaskin. Känslan är ändå att han hade klarat sig bra även om vi, som i mitt exempel, låtsas att det vore låg nivå & han var okänd.
2016-03-17, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Jag förstår hur du känner, men FCB har haft en hel del stolpe-ut i CL tidigare.

Oerhört tråkigt att italienares första reflex är att skylla på någon utomstående, om det nu är landslaget efter "due-due" eller Juve igår. Jonas Eriksson gjorde en helgjuten insats i en svårdömd och jobbig match, antar att linjedomaren var fel ute med offsiden, har inte sett den.

Nu kom 0-2 strax därefter så en missad offside förändrade knappast matchbilden radikalt.
Jo det går inte att sitta i efterhand att säga att det skulle ha stått 0-3 där, om om inte hade funnits så hade något annat hänt om dom fått 0-2 där.
Hoppas du förstår mitt lite invecklade svar.

Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Jag skämtade tidigare om att han är en spelare som har ett jävla flyt. Det är något svårdefinierat som han har. Portugal-matchen i VM var helt sjuk. Ska försöka beskriva min känsla. Vissa av oss har säkert någon gång hamnat i följande situation:

Man spelar fotboll i ett sammanhang med folk man inte känner. Kan vara att man är ny i ett lag. Kan vara med polares polare. Eller korplag, skola eller att man bara stöter på något gäng. 3-4 killar i ens lag har mycket höga tankar om sig själva. De passar bara till varandra. De sköter allt anfallsspel & hur fri man än är så kommer de inte att passa bollen till någon utanför deras grupp av självutnämnda stjärnor. Det enda man kan göra är att gå ner & spela back, för det är meningslöst att springa däruppe.

Müller däremot är en spelartyp som likförbannat skulle göra rejält avtryck även i ett sådant läge. På något jävla sätt så skulle han skapa sig lägen. Sliter sig till läget, nosar upp läget, brakar in i potentiella situationer. De uppstår liksom kring honom.

Hypotetiskt såklart, eftersom han är på högsta nivån & spelar i en lagmaskin. Känslan är ändå att han hade klarat sig bra även om vi, som i mitt exempel, låtsas att det vore låg nivå & han var okänd.

Jag blir mest irriterad över att 95% av folk som tro sig kunna fotboll alltid kläcker ur sig att Müller har inga kvaliteter och ingen bollkänsla utan bara ren och skär tur har tagit honom till toppen av fotbollsvärlden.
Jag menar inte dig nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in