2016-03-17, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Der-stier
Jag blir mest irriterad över att 95% av folk som tro sig kunna fotboll alltid kläcker ur sig att Müller har inga kvaliteter och ingen bollkänsla utan bara ren och skär tur har tagit honom till toppen av fotbollsvärlden.
Jag menar inte dig nu.
Jag håller med Stivali i det han skrev, men det ska inte ses som ett förringande av Müllers kvaliteter. Han är utan tvekan en helt fantastisk fotbollsspelare, men det är alltid han som har något som i varje fall ser ut som helt utomjordisk tur. Fru Fortuna räcker inte till för att beskriva. Det är Buster-nivå.

Jag tänker på t ex målet i CL-finalen 2012. Om det var menat att han skulle nicka ned bollen i marken för att ställa Cech så är det helt genialiskt, och det är nog inte många andra - om någon - som skulle ha tänkt så. Om det inte var menat så fick han världens snedträff, och i så fall blev det mål tack vare den (Cech var annars väldigt bra placerad) snedträffen.

Visst, tränare kan göra byten som förändrar matcher. Fingerspitzengefühl och allt det där. Men Müller ska man aldrig byta ut i en match som betyder något. Aldrig.
Senast redigerad av U-Fig 2016-03-17 kl. 14:45.
2016-03-17, 21:01
Medlem
Citat:
Jo det går inte att sitta i efterhand att säga att det skulle ha stått 0-3 där, om om inte hade funnits så hade något annat hänt om dom fått 0-2 där.
Hoppas du förstår mitt lite invecklade svar.

Jag blir mest irriterad över att 95% av folk som tro sig kunna fotboll alltid kläcker ur sig att Müller har inga kvaliteter och ingen bollkänsla utan bara ren och skär tur har tagit honom till toppen av fotbollsvärlden.
Jag menar inte dig nu.

Hans bollbehandling är ytterst begränsad för att vara en toppspelare, men han löper sig till målchanser och orkar samtidigt löpa en hel del i defensiven också; Med honom i ett 4-5-1 får man ett 4-5-1½.
2016-03-17, 21:26
Medlem
Två Tyska lag vidare i CL, det är ju härligt. Hade varit kul om Wolfsburg lottades mot Benfica och fick en liten chans att spela semifinal. Det har inte gått lika bra för Tyskland i EL; men Dortmund satsar ju på turneringen och är onekligen stor favoriter. Kan vi få två tyska mästare i bägge turneringarna denna säsongen? vore onekligen kul för oss som älskar Bundesliga.

Många som kritiserat Pep men kolla hur många spelare som blomstrat under honom. Exempelvis Coman, Costa och Kimmich. Det kommer bli viktiga spelare för Bayern i framtiden. Även Robben kan ju räknas in; han har spelat sin livsfotboll under Pep. Men Götze befinner sig i frysboxen, han som skulle erövra världen tillsammans med Pep. Man minns ju hur jävla dominant han var i Dortmund. En övergång till sin gamla klubb kanske vore det bästa för honom? inte fyskam och spela i Dortmund.

Pep kommer aldrig tangera Heynckes som lyckades vinna trippeln och slå poängrekord. Men om Pep vinner trippeln är han ju onekligen topp 3 genom tiderna, kanske den bäste tränaren någonsin.
2016-03-17, 22:35
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Hans bollbehandling är ytterst begränsad för att vara en toppspelare, men han löper sig till målchanser och orkar samtidigt löpa en hel del i defensiven också; Med honom i ett 4-5-1 får man ett 4-5-1½.

Det handlar om mycket mer än bara löpningar. Han har något alldeles extra. Jag vet att det är lite löjligt att referera till sin egen "karriär" när man diskuterar spelare i världstoppen, men i Division 7 fick jag spela på topp i tre matcher minns jag, då det saknades folk. Jag hade nog bäst kondition i laget & trodde att jag på något sätt skulle lyckas löpa mig till lägen. Hade fan inte en målchans i någon av matcherna! Drog iväg något distansskott bara.

Det är mycket slumpfaktor därinne i straffområdet tycker man, med bollar som studsar hit & dit. Kan man bara kriga sig till slumpen så tycker man att det borde gå, men nej, riktigt så är det inte.
Hockey har jag aldrig blivit riktigt fan av i vuxen ålder just för att jag tycker det blir så rörigt framför mål. Känns som det handlar om väldigt mycket slump & tur när pucken studsar omkring, målvakten ligger & krälar på isen, alla bara fäktar & har ingen koll alls. Där hade Müller nog passat. Stå där precis vid målgårdens linje & styra in pucken.

Det är det som gör honom. Att han både har slitvargens egenskaper men också är spelintelligent samt, som krydda på verket, har måltjuvens förmåga.
2016-03-17, 22:51
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Men Götze befinner sig i frysboxen, han som skulle erövra världen tillsammans med Pep. Man minns ju hur jävla dominant han var i Dortmund. En övergång till sin gamla klubb kanske vore det bästa för honom? inte fyskam och spela i Dortmund.

Kan man inte tycka att det tåget faktiskt har gått egentligen? Man kan inte hålla på & ändra sig om vilket av de två dominerande lagen man vill spela för.
2016-03-18, 05:18
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Men Götze befinner sig i frysboxen, han som skulle erövra världen tillsammans med Pep. Man minns ju hur jävla dominant han var i Dortmund. En övergång till sin gamla klubb kanske vore det bästa för honom? inte fyskam och spela i Dortmund.

Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Kan man inte tycka att det tåget faktiskt har gått egentligen? Man kan inte hålla på & ändra sig om vilket av de två dominerande lagen man vill spela för.
Tror knappast att en återkomst till BvB vore välkommen hos fansen. Skulle i så fall bli visselkoncert varje hemmamatch för Götzes del. Klubbledningen lär ju också ha någon form av stolthet.
2016-03-18, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Tror knappast att en återkomst till BvB vore välkommen hos fansen. Skulle i så fall bli visselkoncert varje hemmamatch för Götzes del. Klubbledningen lär ju också ha någon form av stolthet.

Nä någon återkomst till Dortmund lär aldrig ske.
Det blir spännande att se vilka planer som Ancelotti har med laget och jag hoppas då inte att han säljs om han inte passar in just nu så kanske ett utlånande inte vore så dumt.

Nu är det officiellt att Alaba förlänger till 2021 kanske var det detta som malde på i huvudet i matchen mot Juventus när han verkligen underpresterade.
2016-03-18, 13:33
Medlem
Steff83s avatar
Ja..Vad säger vi om lottningar idag då?
2016-03-18, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Skönt att Real fick Wolfsburg, även om Real kan förlora mot alla lag just nu så var det den bästa lottningen. Men det är starkt av Wolfsburg att vinna gruppen och ta sig till kvartsfinal trots att man sålde sin största stjärna. Bayern kommer leka med Benfica däremot. Det kan bli femte säsongen i rad Bayern och Real spelar semifinal i CL. Ett tag åkte de ur åttondelen ur CL varje säsong.

Klopp kommer få komma tillbaka till Dortmund, igen.
2016-03-18, 20:31
Medlem
setubals avatar
Die Mannschaft mot England (26 mars) och Italien (29 mars). Roliga matcher. Uttagningarna är knappast något uppseendeväckande, lär nog se ut såhär i sommarens EM också. Visst blir det nog sista resan för Schweini och Polski?

Neuer, Leno, Ter Stegen, Trapp
Mustafi, Hector, Rudy, Hummels, Can, Ginter, Rüdiger, Tah
Khedira, Schweinsteiger, Özil, Schürrle, Podolski, Reus, Müller, Kruse, Kroos, Götze, Kramer, Draxler, Gómez, Bellarabi, Volland

Kul med Gomez igen, spottar in mål nere i Turkiet (låt gå). Behövs en tank på topp i alla fall! Var med i höstas mot Frankrike för första gången sen mars 2014, och innan dess var senast augusti 2013 (inhopp)... Äventyret till Italien blev inte så jävla lyckat i slutändan.

Själv ställer jag mig frågande till Bellarabi då jag undrar vad fan han har uträttat för att förtjäna en plats; helvete vad jag stör mig på honom. Dags för Götze att få speltid också. Trist att det gått utför för Sané nu under vårsäsongen, hade lätt gått före ett par andra annars (Karim, Draxler, Schürrle).

Ingen aning hur det går för Rüdiger i Roma, men verkar vara ordinarie i alla fall. Känns ju bra att ytterbackspositionerna är täckta...

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Helt okej. Real är överkomliga. (:
Tuchel kommer utmanövrera Kloppo tämligen enkelt. Blir respass för VNLs Benfica, men det var kul så länge det varade (de får fokusera på att hålla Sporting bakom sig ty de har chans att norpa åt sig första ligatiteln sen 01/02...)

Citat:
Nio omgångar kvar av denna säsong i BL och det är ruggigt jämt om platserna till CL och Europaspel.
Vem tar den tredje direktplatsen till finrummet och vem tar platsen till kvalet in dit?
Tror/hoppas:
3 Gladbach
4 Hertha
5 Mainz
6 Wolfsburg
7 Schalke
8 Leverkusen

En snabb titt på resterande matcher ger mig bilden att Hertha och Mainz har lättaste schemat - bara det att man inte kan spela 0-0 hemma mot Darmstadt.. funkar inte Mainz för bövelen!
Borussia har också ett rätt lätt schema kvar, bortsett från Bayern borta. Bayer är helt under isen, Schalke är skit och samtidigt verkar Hecking reda ut Wolfsburgs spel, så tror vargarna repar sig.

Vore skönt om de mindre klubbarna vaskade hem varsitt Europaäventyr. Lär ju inte räcka till något och knappast röna några större framgångar... men fan vad skönt att slippa kusen.

Knappen - Fohlen nu!

Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Tycker det är sanslöst vilka kliv Kingsley Coman har tagit iår, först undrade jag vad Bayern skulle med honom till, nu tycker att han är bättre än både Ribery och Robben och så fort han blir en bättre avslutare så har man en allvarlig utmanare i Fifa balon d'or.
Beruhige dich bitte. Jävligt mycket att fila på. Nog köper de honom men man undrar vad Sammer och Ancelotti hittar på i sommar, Robbery ett år äldre och närmre 35 än 30 tom....

Pep raus.
2016-03-18, 20:36
Avslutad
Har inte full koll på hur bra alla är men backlinjen känns inte jätteimponerande. Borde inte Huth vara aktuell med tanke på Leicesters framgångar? Rüdiger går ju bort sig var och varannan minut i Roma, av det jag sett.

Varför fyra målvakter?
2016-03-18, 20:46
Medlem
setubals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Har inte full koll på hur bra alla är men backlinjen känns inte jätteimponerande. Borde inte Huth vara aktuell med tanke på Leicesters framgångar? Rüdiger går ju bort sig var och varannan minut i Roma, av det jag sett.
Boateng kommer tillbaks i slutet av april så han är given om det vill sig väl. Tah kallades upp återigen och är väl snäppet bättre än Rüdiger (som har "fungerat" i landslaget). Mustafi går ju före båda annars, dessutom brukar väl Can lira mb... Ginter har fått sparsamt med speltid i Dortmund sen runt nyår.
Alltså... Löw har ju såklart experimenterat med trebackslinje sen Pep införde det i Bayern.

Följt Leicester en del under säsongen och Huth är väl en typisk statisk och tung mb där försvaret ligger lågt.... fötterna är väl inte de bästa heller. Räcker med långa och nickstarka i försvaret som det är.
(Edit: 2004–2009 Germany 19 (2).
Visste inte att han lirat i landslaget tidigare. Absolut inget minne av det i alla fall.)

Ytterbackarna som sagt - Rudy och Hector. Vad fan. Mustafi har väl lirat en del på högern men det är lååångt ifrån något exceptionellt.

Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Varför fyra målvakter?
Ingen aning. Om inte annat borde Horn tom peta Leno...

Citat:
Många som kritiserat Pep men kolla hur många spelare som blomstrat under honom. Exempelvis Coman, Costa och Kimmich. Det kommer bli viktiga spelare för Bayern i framtiden. Även Robben kan ju räknas in; han har spelat sin livsfotboll under Pep. Men Götze befinner sig i frysboxen, han som skulle erövra världen tillsammans med Pep. Man minns ju hur jävla dominant han var i Dortmund. En övergång till sin gamla klubb kanske vore det bästa för honom? inte fyskam och spela i Dortmund.
Peps älsklings"genidrag" - flytta ner defensiva mittfältare till mittbacksposition. Eller flytta in ytterbackar som han mer eller mindre tvingats till nu (Alt ytterback till mittfält - Lahm - och så självfallet skulle Löw göra det i landslaget också ).
Hade Boa, Badstuber och Javi varit utan skadebekymmer hade definitivt Alaba inte spelat centralt och Kimmich hade med all säkerhet inte haft den utvecklingskurva han fått - nu pga tillfälligheter. Ett tillfälligt mittlås som snittar 1,70-1,75~ ?

Costa har ju samma grundspel sen i Shakhtar bara det att det är två olika lag och han nu mer kommer till sin rätt och utnyttjas extremt i ett offensivt Bayern. Trots att Pep fortsätter ha han på högerkanten, och dessutom spela Coman på vänstern, emellanåt.

Inte en chans att Götze sticker tillbaks till Dortmund. Pep får se till att peta överskattade Alonso till att börja med. Men Thiago går före för dagen.
Senast redigerad av setubal 2016-03-18 kl. 21:34.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in