Citat:
Ursprungligen postat av
xxooww
Men kvinnor tenderar att slå vakt om vem det är mest synd om, oavsett vilken tråd man tittar in i, och när det gäller dessa övergrepp på små barn, så betyder kvinnans stadiga och ständiga grepp om offerkoftan att övergreppen på pojkar ej får det utrymme/uppmärksamhet/erkännande, som det förtjänar.
Tar man upp övergreppen på pojkar så menar man samtidigt - INTE - att övergreppen på pojkar är lika allvarliga som de värsta övergreppen på flickor, man menar bara att övergreppen på pojkar är mkt allvarliga och att de måste förbjudas! Man måste kunna ta upp en sak utan att "den andra sidan" reflexmässigt ska få för sig att man samtidigt menar att övergreppen på pojkar är lika allvarliga som de värsta övergreppen på flickor.
Här är du något på spåren, precis som jag var när jag var ute och cyklade och insåg att sågott som varenda faministdjävel är narccisist.
Det är därför som reaktionerna är så konsiga efter köln.
De störda feministerna gillar inte att fokus flyttas från dem som offer till andra offer, och måste hävda att - jag har också blivit taffsad på, en gång i skolan av Micke.
Att kvinnorna i Köln, på plattan och i Östersund och alla andra platser känner fara för sitt liv spelar ingen roll, för det som det tävlas om är rampljus. En våldtäkt hit eller dit skitesamma, och egentligen könsstympningen också. Det är en tävlan om vem det är mest synd om, antingen på gruppnivå män/kvinnor eller individnivå - jag finns också
Citat:
Så ja, skulle jag tvingas välja att EN av de värsta, (total stympning på flickor, och partiell stympning på pojkar) övergreppen ska vara lagliga, så är det självklart det som görs mot pojkar, (även om det känns vidrigt att ens välja att något av dessa ska vara lagligt). De värsta graderna av stympning på flickor är såklart inte att jämföra med de på pojkar, (inte ens i närheten) men det helt sjuka är att omskärelse/partiell stympning på pojkar är lagligt, trots att nämnda prickning på flickor är olaglig.
Övergreppen på pojkar är tusen resor allvarligare än en bloddroppe från kappan, men är ändå lagliga! i Sverige.
Exakt sedan skulle jag vilja påpeka att klitoris är så mycket större än det som skärs bort om man kollar wiki, men det är en parentes.
Citat:
Det gäller att kunna debattera utan att genast slå vakt om just sitt köns rättigheter. Ingen av sidorna i debatten vill att det ska vara lagligt med någon grad av omskärelse/stympning/partiell stympning på barn. Det gäller att kunna debattera och samtidigt inneha perspektiv/kunna se hela bilden. Annars blir det bara sedvanlig pajkastning av det hela, (läst hela tråden).
Det kommer aldrig gå eftersom kvinnorna här bara vill synas och höras. Offerkoftan är väl nåt man tar till när man inte har nåt annat att komma med intellektuellt.