Citat:
Det vore även intressant om vi kunde få en källa på påståendet att "en MLA kräver att den misstänkte samtycker".
Om det hade legat någon som helst sanning bakom påståendet att det är brist på samtycke från Assange som uteslutit MLA så hade vi nog kunnat förvänta oss att bli upplysta om det utav Marianne Ny istället för att den informationen skulle behöva komma via en av trådens kroniska lögnare.
Om det hade legat någon som helst sanning bakom påståendet att det är brist på samtycke från Assange som uteslutit MLA så hade vi nog kunnat förvänta oss att bli upplysta om det utav Marianne Ny istället för att den informationen skulle behöva komma via en av trådens kroniska lögnare.
Citat:
Nu pratar du specifikt om förhör via MLA, intressant att du alltså skall ge källa på något annat än det jag citerade.
Det första jag gör när jag får en källa till uppgiften är att kontrollera om den verkar korrekt. Din trovärdighet är som bekant väldigt låg.
Nästa sak jag gör är en egen bedömning av vilken betydelse uppgiften har i sammanhanget. (Vilket the saint, med flera, redan gjort genom att ifrågasätta ditt andra påstående om att samtycke skulle ha saknats, vi får väl se om du gör lika stor sak av att presentera källa på det...)
Till skillnad från dig så har jag inga problem alls att erkänna att jag har fel när så sker. Att jag skulle ha fel i ALLT som har med Assange och förhör att göra verkar dock väldigt osannolikt. Jag får nog ta ställning till det om det händer helt enkelt.
Men visst om du slutar ljuga och vilseleda i största allmänhet och sedan ber om ursäkt för den saken så lovar jag att också be om ursäkt i efterhand om jag skulle råka bete mig på det viset i framtiden.
Det första jag gör när jag får en källa till uppgiften är att kontrollera om den verkar korrekt. Din trovärdighet är som bekant väldigt låg.
Nästa sak jag gör är en egen bedömning av vilken betydelse uppgiften har i sammanhanget. (Vilket the saint, med flera, redan gjort genom att ifrågasätta ditt andra påstående om att samtycke skulle ha saknats, vi får väl se om du gör lika stor sak av att presentera källa på det...)
Till skillnad från dig så har jag inga problem alls att erkänna att jag har fel när så sker. Att jag skulle ha fel i ALLT som har med Assange och förhör att göra verkar dock väldigt osannolikt. Jag får nog ta ställning till det om det händer helt enkelt.
Men visst om du slutar ljuga och vilseleda i största allmänhet och sedan ber om ursäkt för den saken så lovar jag att också be om ursäkt i efterhand om jag skulle råka bete mig på det viset i framtiden.
Citat:
Du anser att åklagaren varit passiv i fallet Assange. Som bevis för detta påstår du att förhör med hjälp av MLA inte genomförts. Ditt resonemang bygger på att åklagaren hur enkelt som helst kan kalla en misstänkt till förhör med MLA och du menar att i ett sådant förhör kan den misstänkte vägra uttala sig.När jag påstår att du har fel för att det krävs samtycke för att genomföra förhör med en misstänkt kallar du mig lögnare och påstår att jag har låg trovärdighet. Du har ju minsann gjort dina egna bedömningar. Istället för att du aktivt söker kunskap om vad som gäller ber du mig om en källa på påståendet att det krävs samtycker för att genomföra förhör med MLA. Varför du gör det beror på att du tydligen är ur stånd att inhämta kunskap på egen hand.
När jag ber dig tala om vad du tänker göra om det visar sig att det finns en källa till påstående och att du har fel ger du inget tydligt svar. Istället för att säga ”Om jag har fel då måste jag ompröva min teori gällande åklagarens passivitet och medge att jag har fel” så fortsätter du med dina meningslösheter. Om du ändå var rolig.
Då jag förstår att du saknar intellektuell hederlighet kommer jag inte ställa fler frågor till dig. Finns heller ingen kunskap hos dig så det är fullständigt meningslöst att diskutera frågan med dig.
Här är källan.
Vill du nu att jag också ska tala om exakt var det står att samtycke krävs och hur den engelska meningen ska översättas till svenska kan du ju be mig.
Enklare vore att du ber mig om hur man ska se på affären Assange. Du har uppenbarligen missat väldigt mycket och saknar många källor.