2016-03-12, 00:55
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du skrev inte fel. Sophie säger i videon, att "sedan tryckte dom upp mig mot en vägg och slog till mig tre gånger". Man får väl utgå från vad hon säger (och inte vad journalisten skriver).

Ja, det var precis det jag hade för mig först, så då var det inte så fel. Däremot får ju artikelförfattaren vara med uppmärksam på flickans ord. Jävla journalister med sin sensationsjournalistik. Dom flesta andra som skrivit om fallet har inte ens berättat om hur många slag eller knuffar det varit tal om. Bara grov och brutal misshandel. Därför tror ju också läsaren att det handlar om en fysiskt råare misshandel än märket på kinden. Men då man vet att det är 3 slag får man ju en betydligt bättre bild.

Jag funderar på om dom här talade svenska? Dom sa ju gör inte motstånd osv. Då bör dom väl har varit här ett tag i så fall.
Citera
2016-03-12, 01:06
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braksvenne
Angående Hamntorget så är det inte en plats som man befinner sig på i Kungsbacka, man går inte heller förbi platsen om man rör sig naturligt i Kba.
Det finns ej heller några större affärer där så det är rätt folktomt efter att de få företag som finns där stängt.

Därför är det inte konstigt att ingen sett misshandeln där, men om man ser på andra sidan ån, mot Västra Villastaden så tror jag inte det går tre minuter utan att någon promenerar förbi med sin hund eller bara promenerar, så någon borde hört något.

Det där är ju en högst subjektiv beskrivning ang huruvida man rör sig runt platsen eller ej. Jag tänker inte gå in på varför, men jag själv rör mig runt platsen och gatorna runtomkring till och från, både på dagtid och kvällstid, på bägge sidor om ån. Man stöter på folk hela tiden. Det är ändå centrum i en tätort med 20 000 invånare och 80 000 kommuninvånare som vi talar om. Detta runt ca 17:30 när många är påväg hem från jobbet/skolan eller påväg in mot Stortorget eller stationen, både gående och bilister.

Citat:
Ursprungligen postat av Braksvenne
Det är väldigt tyst i det området vid den tiden så om någon skriker så hör man det.

Här håller jag med dig. Om något händer finns det gått om grannar eller förbipasserande som både bör ha sett eller hört något.
Senast redigerad av lindemann 2016-03-12 kl. 01:10.
Citera
2016-03-12, 01:17
Medlem
mot8rheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Det där är ju en högst subjektiv beskrivning ang huruvida man rör sig runt platsen eller ej. Jag tänker inte gå in på varför, men jag själv rör mig runt platsen och gatorna runtomkring till och från, både på dagtid och kvällstid, på bägge sidor om ån. Man stöter på folk hela tiden. Det är ändå centrum i en tätort med 20 000 invånare och 80 000 kommuninvånare som vi talar om. Detta runt ca 17:30 när många är påväg hem från jobbet/skolan eller påväg in mot Stortorget eller stationen, både gående och bilister.

Här håller jag med dig. Om något händer finns det gått om grannar eller förbipasserande som både bör ha sett eller hört något.

Hur är det med bilkörning där, någon med lokalkännedom som vill utveckla ämnet mer än vad som redan sagts tidigare i tråden?
Citera
2016-03-12, 01:27
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mot8rhead
Hur är det med bilkörning där, någon med lokalkännedom som vill utveckla ämnet mer än vad som redan sagts tidigare i tråden?

Har aldrig själv kört där, men åkte förbi platsen som passagerare i bil så sent som i förra veckan. Rör mig oftast till fots i området. Har för mig att gatorna är enkelriktade och det finns en parkering i anslutning till platsen. Det är inte smockat med bilar direkt, men det kommer som i vilken annan tätort som helst bilar i ett hyfsat flöde, såpass att det bör ha funnits andra bilar och fotgängare i närheten när detta sägs ha inträffat.
Senast redigerad av lindemann 2016-03-12 kl. 01:30.
Citera
2016-03-12, 02:41
Medlem
Amanites avatar
Det är nått lurt med det här..
Citera
2016-03-12, 06:14
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Det är nått lurt med det här..

Det enda som fattas innan farsen är fulländad är att det kommer fram att kompisen som väntade på Sophie vid gymmet visar sig vara samma flicka som säger sig ha blivit påhoppad vid Aranäsgymnasiet dagen efter.

Men till och med i detta fallet tror jag att det finns en gräns för tokigheterna, så det ser jag ändå inte som sannolikt.
Senast redigerad av lindemann 2016-03-12 kl. 06:24.
Citera
2016-03-12, 06:54
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanker
Kan inte undgå att dra paralleller till detta fallet för några månader sen.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2377042-gravid-kvinna-kan-ha-fejkat-brutalt-ran

Försäkringspengar, uppmärksamheten eller psykisk ohälsa...

Sanningen kommer komma fram och den kommer vara tråkig för de som köpte storyn rakt av

Ett annat alternativ kan vara politiskt. Tidigt gick man ut med att det var personer med "utländsk härkomst"

Någon som vet om denna person har kopplingar till SD?
Citera
2016-03-12, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Det skulle ju kunna förklara varför hon inte fick fler blåmärken i ansiktet, de flesta slagen kanske tog bakom/över hårfästet? Nackskador kan väl också ha en logisk koppling till att hon tappade känseln i benen om hon blev slagen i bakhuvudet.

Därmed inte sagt att jag heller är bortom tvivel övertygad att skadorna inte skulle kunna vara självförvållade, för det är jag inte. Fick lite underliga vibbar av sättet hon uttryckte sig på, det är ju inte tillräckligt att döma ut nån för men det skulle inte komma som en total överraskning om det visade sig vara så.

Hennes skador är helt kompatibla med någon som trillat efter att ha klivit av bussen och slagit bakhuvudet. Men varför denna intrikata historia om hon bara fallit ikull.
Citera
2016-03-12, 07:38
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
För ett par dagar sedan skrev jag att jag trodde att vi snart kommer att få mer klarhet om vad som faktiskt har hänt. Det har jag ändrat uppfattning om nu. Varken polis eller media kommer vara intresserade av att hänga ut en 16-åring som gått ut med namn och bild på alla stora nyhetsmedier som lögnare genom att förklara vad som egentligen har hänt. Jag tror det blir locket på inom ett par dagar och sen hör vi aldrig något mer om detta i media.

Befarar det samma. Aftonbladet och Expressen skrev väl ingenting igår och normalt är det här en sån historia som garanterat skulle ha gått som följetong mycket längre i kvällspressen.
Hoppas vi har fel och att det blir klargjort vad som skett.
Citera
2016-03-12, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anzleon
Det är värt att notera att polisen helt öppet skriver ut "utländsk härkomst" som en del av signalementet. Samma sak gjorde polisen i Östersund som skrev ut att gärningsmän pratade svenska med brytning. Uppenbarligen finns det poliser som inte står bakom linjen att detta inte ska nämnas.

Det är även värt att notera följande:

Linda Bergh, Gustav Sandström och Anette Fredriksson som skrivit artikeln för GT/Expressen väljer att utelämna denna del av signalementet!
Dom anser alltså att denna detalj är oviktigt för att identifiera brottslingarna (så korkade att dom inte förstår vikten av denna del av signalementet är dom knappast), mao. så önskar dom ej hjälpa polisen att få fast dessa illgärningsmän.

http://www.expressen.se/gt/flicka-misshandlad-av-tre-man/

Niklas Svahn på Aftonbladet gör även han samma bedömning.
Det är viktigare att skydda den multikulturella idén än att gripa grova brottslingar!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22399421.ab

Om polisen officiellt går ut med ett signalement och media vars jobb är att trumpeta ut detta till "detektiven den stora allmänheten", väljer att medvetet ta bort delar av detta signalementet, så går det ju faktiskt ej att se detta på annat sätt än att de aktuella journalisterna och deras chefredaktörer/ansvarig utgivare gör sig skyldiga till: skyddande av brottsling alt. försvårande av polisutredning.

Detta helt oberoende av vad som senare framkommer i fallet!
Om media väljer att tabort delar av ett signalement som polisen går ut med tidigt i en utredning, så gör dom det medvetet under den vid tiden tillgängliga informationen om gärningsmännen.
Det absolut ej medias uppgift att göra polisiära bedömningar om vad som skall stå i en efterlysning.

Personligen vill jag se dessa fyra journalister plus deras chefer åtalade för ovan nämnda brottsrubriceringar!
Senast redigerad av CaptainMagenta 2016-03-12 kl. 08:00.
Citera
2016-03-12, 08:11
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Det är även värt att notera följande:

Linda Bergh, Gustav Sandström och Anette Fredriksson som skrivit artikeln för GT/Expressen väljer att utelämna denna del av signalementet!
Dom anser alltså att denna detalj är oviktigt för att identifiera brottslingarna (så korkade att dom inte förstår vikten av denna del av signalementet är dom knappast), mao. så önskar dom ej hjälpa polisen att få fast dessa illgärningsmän.

http://www.expressen.se/gt/flicka-misshandlad-av-tre-man/

Niklas Svahn på Aftonbladet gör även han samma bedömning.
Det är viktigare att skydda den multikulturella idén än att gripa grova brottslingar!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22399421.ab

Om polisen officiellt går ut med ett signalement och media vars jobb är att trumpeta ut detta till "detektiven den stora allmänheten", väljer att medvetet ta bort delar av detta signalementet, så går det ju faktiskt ej att se detta på annat sätt än att de aktuella journalisterna och deras chefredaktörer/ansvarig utgivare gör sig skyldiga till: skyddande av brottsling alt. försvårande av polisutredning.

Detta helt oberoende av vad som senare framkommer i fallet!
Om media väljer att tabort delar av ett signalement som polisen går ut med tidigt i en utredning, så gör dom det medvetet under den vid tiden tillgängliga informationen om gärningsmännen.
Det absolut ej medias uppgift att göra polisiära bedömningar om vad som skall stå i en efterlysning.

Personligen vill jag se dessa fyra journalister plus deras chefer åtalade för ovan nämnda brottsrubriceringar!

Varför?

Dessa journalister kan ju faktiskt vara mer insiktsfulla än polisen om det framkommer att hela händelsen är fabricerad utifrån ett rasistiskt perspektiv med politiska mål.
Citera
2016-03-12, 08:15
Medlem
Stakeholders avatar
Hon verkar förvånansvärt oberörd av det faktum att hon riskerar att hamna i rullstol resten av livet. Blåmärkena sitter på hennes högra sida som om hon gjort det själv med en sten i högra handen.

Hennes mamma går ut i pressen direkt och pratar om det utan att säga särskilt mycket. Hon driver dessutom ett assistansbolag vid sidan om så hon vet vad som gäller.

Vet inte vad som är värst om det hela är sant, eller om det är påhittat alltihop.

Tragiskt för alla parter är det åtminstone.
Senast redigerad av Stakeholder 2016-03-12 kl. 08:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in