2016-03-11, 22:57
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Polisen söker fortfarande vittnen, det räcker med att man bara sett flickorna för att polisen ska vara intresserad.

Ja, några "3 okända GM" lär man ju aldrig hitta, det verkar ju inte ens gå att hitta något vittne som kan styrka att BO varit på platsen.

Hoppas att det ändå kommer fram vad som verkligen hänt.
Citera
2016-03-11, 23:17
Medlem
tankers avatar
Kan inte undgå att dra paralleller till detta fallet för några månader sen.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2377042-gravid-kvinna-kan-ha-fejkat-brutalt-ran

Försäkringspengar, uppmärksamheten eller psykisk ohälsa...

Sanningen kommer komma fram och den kommer vara tråkig för de som köpte storyn rakt av
Citera
2016-03-11, 23:19
Medlem
Krulssons avatar
Tänk att det behövs tre vuxna män för att misshandla en ensam tonårstjej. Tjejen måste ha sett extremt stor, stark och farlig ut.
Senast redigerad av Krulsson 2016-03-11 kl. 23:22.
Citera
2016-03-11, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det kunde man ju aldrig gissa. Suck...

Ok, de har samma hotbild mot sig eller är av samma skrot och korn?

Luktar fisk iaf.

Märklig skadebild är det iaf, blånader utan någon svullnad och ingen känsel i benen??

Misshandeln har beskrivits som väldigt grov och hänsynslös men det är inte något man ser resultatet av i mina ögon.

Sätt på brandlarmet och känseln i benen återkommer?
Citera
2016-03-11, 23:31
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finskpinne
Fast man får skilja på nedsatta reflexer (reflexer sköts av motoriska celler kopplade till ryggmärgen) och nedsatt känsel (känsel sköts av sensoriska celler kopplade till hjärnan). Nu påstods hon inte ha nedsatta reflexer utan "bara" sensoriskt bortfall, om jag förstått det rätt?

...

Som det beskrives överallt så talas det bara om nedsatt känsel. Finns hur som helst inte på kartan att hon skulle tappa känseln i benen av en misshandel av denna typ av fysiska orsaker.

Antingen simulerar hon eller också är det ett konversionssymtom pga psykisk stress.
Citera
2016-03-11, 23:47
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Luktar fisk iaf.

Märklig skadebild är det iaf, blånader utan någon svullnad och ingen känsel i benen??

Misshandeln har beskrivits som väldigt grov och hänsynslös men det är inte något man ser resultatet av i mina ögon.

Sätt på brandlarmet och känseln i benen återkommer?

Det har beskrivits med 3 slag och att hon föll ihop. Så grov misshandel blir det trots att det rör sig om 3 slag. Jag kan tänka mig att känselbortfallet handlar om psyket och chock. Att dom känner varandra dom här tjejerna är inte konstigt då området i sig inte är så stort. Skadebilden stämmer bra överens med händelseförloppet.
Citera
2016-03-11, 23:58
Medlem
lindemanns avatar
G-P artikel från idag, fredag 11 mars

Citat:
Tre dygn har gått sedan den första anmälan om överfallen i Kungsbacka. Båda brotten ska ha skett tidigt på kvällen - men ännu har inga vittnen trätt fram.
Citat:
– De båda känner varandra och såvitt jag vet så vidhåller de sin tidigare inställning från de förhör vi hade i början av veckan, säger David Lorentz, förundersökningsledare vid Kungsbackapolisen.
Citat:
Finns det i nuläget några spår efter eventuella gärningsmän?
– Nej, det gör det inte. Vi har tagit den ena flickans kläder i beslag och skickat dem för analys.
Citat:
Det första överfallet ska ha skett i dagsljus vid Hamntorget, mitt i centrum bland öppna butiker. Alltså på en plats där många människor brukar röra sig. Har ni några solida vittnesuppgifter?
– Nä, inga iakttagelser alls, inte heller från den andra brottsplatsen vid Aranässkolan.

Tjejerna från bägge överfallen känner alltså varandra, inte ett enda spår efter några gärningsmän finns och inte ett endaste vittne har alltså trätt fram och hört av sig till polisen.

*sniff sniff* *sniff sniff*
Det luktar som att en hel hundkennel ligger begraven här.

Jag tyckte inte att det var något konstigt med det första överfallet när jag läste de första artiklarna och tycker att det är fruktansvärt om det som flickan säger att hon råkat ut för stämmer. Men jag har ända sedan jag började skriva i tråden tyckt att det finns ett par frågetecken kring händelseförloppet och det som sker efteråt. Den känslan kan man väl säga blev hyfsat mycket starkare efter den här artikeln.
För ett par dagar sedan skrev jag att jag trodde att vi snart kommer att få mer klarhet om vad som faktiskt har hänt. Det har jag ändrat uppfattning om nu. Varken polis eller media kommer vara intresserade av att hänga ut en 16-åring som gått ut med namn och bild på alla stora nyhetsmedier som lögnare genom att förklara vad som egentligen har hänt. Jag tror det blir locket på inom ett par dagar och sen hör vi aldrig något mer om detta i media.

Pisseman, kan du inte rita lite fler fina kartor och servera fler spekulationer om ett troligt händelseförlopp och sen återigen förklara för oss som tycker att det finns stora frågetecken runt de här överfallen vilka svin vi är?
Senast redigerad av lindemann 2016-03-12 kl. 00:25.
Citera
2016-03-12, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det har beskrivits med 3 slag och att hon föll ihop. Så grov misshandel blir det trots att det rör sig om 3 slag. Jag kan tänka mig att känselbortfallet handlar om psyket och chock. Att dom känner varandra dom här tjejerna är inte konstigt då området i sig inte är så stort. Skadebilden stämmer bra överens med händelseförloppet.

Jag tänkte mest på hur det framställts i media, inte brottsrubriceringen i sig. Jag tror iofs att den påstådda förlamningen är grunden till beskrivningen om den grova hänsynslösheten.
Inte ens en spräckt läpp däremot, ingen svullnad, inga vittnen och i sig en inte helt trovärdig historia.

Kan helt enkelt handla om en uppmärksamhetstörstande tonåring.
Senast redigerad av Som-nam-na 2016-03-12 kl. 00:09.
Citera
2016-03-12, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulsson
Tänk att det behövs tre vuxna män för att misshandla en ensam tonårstjej. Tjejen måste ha sett extremt stor, stark och farlig ut.

om det nu är "nysvenskar" som utfört denna "misshandel" så är det inte konstigt med 3 GM mot en ensam tjej, i dom flesta fall av våldtäkter och misshandel med dessa kulturberikare är det flera mot ett offer.
dom är fega skitstövlar i alla lägen
Citera
2016-03-12, 00:18
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Jag tänkte mest på hur det framställts i media, inte brottsrubriceringen i sig. Jag tror iofs att den påstådda förlamningen är grunden till beskrivningen om den grova hänsynslösheten.
Inte ens en spräckt läpp däremot, ingen svullnad, inga vittnen och i sig inte helt trovärdig historia.

Kan helt enkelt handla om en uppmärksamhetstörstande tonåring.

Man vet ju aldrig, men media vill blåsa upp allting så dom kan sälja.
Nu ser jag vad hon egentligen sa. Fel av mig att skriva 3 slag då det var 2 slag enbart.

Sophie säger-
Sen tar en annan kille tag i mig och knuffar mig tre gånger mot väggen och sen får jag två slag i ansiktet. Sen stack de. Hon tystnar.
– Jag blev jättechockad. Sen kom min kompis och såg att jag var slagen då ringde hon polis och ambulans.
http://www.expressen.se/gt/sophie-om-overfallet-jag-vet-inte-varfor/

Efter det kan hon inte resa sig upp utan känner inte benen. Tittar man ser man den övre delen av ansiktet och på sidan nära tinningen har hon märke.
Citera
2016-03-12, 00:43
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Man vet ju aldrig, men media vill blåsa upp allting så dom kan sälja.
Nu ser jag vad hon egentligen sa. Fel av mig att skriva 3 slag då det var 2 slag enbart.

Sophie säger-
Sen tar en annan kille tag i mig och knuffar mig tre gånger mot väggen och sen får jag två slag i ansiktet. Sen stack de. Hon tystnar.
– Jag blev jättechockad. Sen kom min kompis och såg att jag var slagen då ringde hon polis och ambulans.
http://www.expressen.se/gt/sophie-om-overfallet-jag-vet-inte-varfor/

Efter det kan hon inte resa sig upp utan känner inte benen. Tittar man ser man den övre delen av ansiktet och på sidan nära tinningen har hon märke.

Du skrev inte fel. Sophie säger i videon, att "sedan tryckte dom upp mig mot en vägg och slog till mig tre gånger". Man får väl utgå från vad hon säger (och inte vad journalisten skriver).
Citera
2016-03-12, 00:44
Medlem
Angående Hamntorget så är det inte en plats som man befinner sig på i Kungsbacka, man går inte heller förbi platsen om man rör sig naturligt i Kba.
Det finns ej heller några större affärer där så det är rätt folktomt efter att de få företag som finns där stängt.

Därför är det inte konstigt att ingen sett misshandeln där, men om man ser på andra sidan ån, mot Västra Villastaden så tror jag inte det går tre minuter utan att någon promenerar förbi med sin hund eller bara promenerar, så någon borde hört något.

Det är väldigt tyst i det området vid den tiden så om någon skriker så hör man det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in