G-P artikel från idag, fredag 11 mars
Citat:
Tre dygn har gått sedan den första anmälan om överfallen i Kungsbacka. Båda brotten ska ha skett tidigt på kvällen - men ännu har inga vittnen trätt fram.
Citat:
– De båda känner varandra och såvitt jag vet så vidhåller de sin tidigare inställning från de förhör vi hade i början av veckan, säger David Lorentz, förundersökningsledare vid Kungsbackapolisen.
Citat:
Finns det i nuläget några spår efter eventuella gärningsmän?
– Nej, det gör det inte. Vi har tagit den ena flickans kläder i beslag och skickat dem för analys.
Citat:
Det första överfallet ska ha skett i dagsljus vid Hamntorget, mitt i centrum bland öppna butiker. Alltså på en plats där många människor brukar röra sig. Har ni några solida vittnesuppgifter?
– Nä, inga iakttagelser alls, inte heller från den andra brottsplatsen vid Aranässkolan.
Tjejerna från bägge överfallen känner alltså varandra, inte ett enda spår efter några gärningsmän finns och
inte ett endaste vittne har alltså trätt fram och hört av sig till polisen.
*sniff sniff* *sniff sniff*
Det luktar som att en hel hundkennel ligger begraven här.
Jag tyckte inte att det var något konstigt med det första överfallet när jag läste de första artiklarna och tycker att det är fruktansvärt om det som flickan säger att hon råkat ut för stämmer. Men jag har ända sedan jag började skriva i tråden tyckt att det finns ett par frågetecken kring händelseförloppet och det som sker efteråt. Den känslan kan man väl säga blev hyfsat mycket starkare efter den här artikeln.
För ett par dagar sedan skrev jag att jag trodde att vi snart kommer att få mer klarhet om vad som faktiskt har hänt. Det har jag ändrat uppfattning om nu. Varken polis eller media kommer vara intresserade av att hänga ut en 16-åring som gått ut med namn och bild på alla stora nyhetsmedier som lögnare genom att förklara vad som egentligen har hänt. Jag tror det blir locket på inom ett par dagar och sen hör vi aldrig något mer om detta i media.
Pisseman, kan du inte rita lite fler fina kartor och servera fler spekulationer om ett troligt händelseförlopp och sen återigen förklara för oss som tycker att det finns stora frågetecken runt de här överfallen vilka svin vi är?