Citat:
Nu har jag inte läst hela tråden och vet inte alla detaljer i fallet, men jag läste inlägg om att polisen betvivlar dotterns uppgifter om vad som har hänt och någon skrev att modern hade ett assistansbolag men att det inte var troligt att det rörde som bedrägeri i just det här fallet pga. familjen inte var "nysvenskar". Det jag menar är att även etniska svenskar kan begå bedrägeri. Jag säger inte att det är frågan om det i just det här fallet, utan menade att presentera en alternativ teori för hur det skulle kunna vara ett bedrägerifall även i just detta fall. Det finns flera fall av försäkringsbedrägeri där även svenskar har låtsats haft behov assistansbehov men egentligen levt ett vanligt liv. Dottern i detta fall behöver ju knappast simulera behovet av rullstol dygnet runt eller ens resten av livet. Hon kan ju låtsas ha nedsatt känsel när hon befinner sig utanför hemmet i några månader eller något år, och familjen kommer då ändå ha tjänat hundratusentals kronor på henne. Jag säger inte att så är fallet, men det finns försäkringsfall i Sverige där folk t.o.m. huggit av sig tummen, eller tvingat sina barn fejka funktionshinder under flera år, för att få ut pengar, så att låta sig bli påpucklad och låtsas behöva sitta i rullstol ett tag, är inget som skulle förvåna mig. Som sagt säger jag inte att det verkligen är så i detta fall, men är luttrad efter att ha läst lite fall om försäkringsbedrägerier.
Assistansbolaget drivs utan vinst. Etniska svenskar blir överfallna i Kungsbacka, och nu funderar Kungsbacka borna att beväpna sig.
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.3019022-kungsbackabor-funderar-pa-att-bevapna-sig
tvära kast i inläggen.