2016-03-11, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.Ewing33
Avpixlat visar att de inte är kapabla i det de gör.
Jag vill gärna ha sidor som granskar "MSM" men då måste de bli seriösare.
Vad är fel och oseriöst med den här granskningen av ett allvarligt missförhållande inom asylverksamheten?
Citera
2016-03-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Ingen sd i denna tråd har lyckats svara på den andra frågeställningen. Man undrar varför
Uppenbarligen så är alla "sd i denna tråd" klipska nog att inte diskutera frågeställningar som inte hör hemma i den här forumsdelen.
Citera
2016-03-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Jo det gör det, delvis.

Brottsbalken 5 kap 1 paragrafen:
Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.

Är uppgiften sann så är det solklart att det inte är tal om förtal för det är mer än lovligt försvarbart att uppmärksamma ett sådant här missförhållande.
För att det ska vara försvarbart att publicera sådana här uppgifter ska det röra sig om offentliga personer, exempelvis förtroendevalda. Det här är ingen offentlig person.
Eftersom uppgifterna både till innehåll och genom spridningen i ett massmedie varit ägnade att medföra allvarlig skada skulle det inte förvåna mig om det är fråga om grovt förtal.
Hoppas att Dagerlind kör sin trollargumentation om han blir kallad till förhör.
Citera
2016-03-11, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
För att det ska vara försvarbart att publicera sådana här uppgifter ska det röra sig om offentliga personer, exempelvis förtroendevalda. Det här är ingen offentlig person.
Eftersom uppgifterna både till innehåll och genom spridningen i ett massmedie varit ägnade att medföra allvarlig skada skulle det inte förvåna mig om det är fråga om grovt förtal.
Har du en källa på det?
Citera
2016-03-11, 19:36
Medlem
MorkaKrafters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche

Du kan ju dra samma visa för Expressen och Aftonbladet när du vill skippa lite lag och rättvisa bror duktig.
Citera
2016-03-11, 19:40
Bannlyst
Jag fattar inte? Jag hittar ingen artikel där kvinnan eller hennes barn hängs ut. Skrev Henko detta i fyllan?

Eller menar han att om någon postar kommentarer till artikeln så är det Avpixlat som hänger ut? Säkert han själv som postat. Den gode Henko har ju en historia av att stalka negresser och blattar med trollkonton på facebook.
Senast redigerad av NegerSlaktaren 2016-03-11 kl. 19:43.
Citera
2016-03-11, 19:43
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Både DN, Aftonbladet och Expressen hänger ut "rasister" på daglig basis. Trakasserar dem och inkräktar i deras hem, får dem sparkade från sina jobb och driver folk till självmord i vissa fall. Att Avpixlat hänger ut denna äckliga kvinnan är ingenting i jämförelse.
Citera
2016-03-11, 19:44
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Hur publicerade Avpixlat kvinnans personuppgifter?

Storyn har ett självklart nyhetsvärde även om publiceringen av personuppgifter kan vara tveksam om det nu har förekommit.
Citera
2016-03-11, 19:46
Bannlyst
Är Henko verkligen rätt person att tillrättavisa någon för uthängningar? Hela hans blogg bygger ju på att hänga ut folk.

Vad gråter han över? Avpixlat har utgivningsbevis och får publicera personuppgifter hela dagar om dom vill.
Senast redigerad av NegerSlaktaren 2016-03-11 kl. 19:48.
Citera
2016-03-11, 19:55
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Hur publicerade Avpixlat kvinnans personuppgifter?

Storyn har ett självklart nyhetsvärde även om publiceringen av personuppgifter kan vara tveksam om det nu har förekommit.

Jag håller med. Själv kan jag inte se några faktiska personuppgifter i artikeln, men det är väl möjligt att någon skrivit ut sådana bland kommentarerna och att de bakom AP var slarviga med att ta bort dem.

När det gäller ärendet i sig så är det självfallet av intresse om någon i sitt arbete med flyktingar har sex med dem, precis som det skulle vara av intresse om en socialsekreterare hade sex med sina klienter. Med det sagt så bör man förstås vara källkritisk, oavsett vilken media det handlar om. Så vitt jag kan se baseras uppgifterna helt på hörsägen, så vad som stämmer och vad som inte stämmer känns aningen oklart.
Citera
2016-03-11, 19:56
Avstängd
nidbilds avatar
Avpixlat är en bra informationskanal, om vanliga medier hade upplyst Sverige om hur det ser ut i samhället i invandringensfotspår med tex knullande på asylboenden så hade inte avpixlat eller friatider funnits inte heller den röda hatsajten IRM.
Citera
2016-03-11, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Än en gång visar Avpixlat nya skräpnivåer när dom denna gång hänger ut en kvinna som har en relation med en asylsökande. Dom hänger ut kvinnan med namn, hennes barn mm.

https://www.interasistmen.se/granskn...for-sina-barn/

När IRM konfronterar patrasket Mats Dagerlind så spelar (?) han dum som vanligt.

https://www.interasistmen.se/granskning/21753/

Som vanligt totalt källokritiskt av Avpixlats sida.

Hatet på Avpixlat är känt. Speciellt när det handlar om kvinnor som inte passar in. Kommentarerna i spåren är rent ut sagt, vidriga. Är dom extrema islamister hela bunten?

Att diskutera:

Varför beter sig Avpixlat som mainstream media? Är dom inte här för att höja nivån eller är dom på klickjakt också?

Vad är skillnaden på muslimer med kass kvinnosyn kontra sverigedemokrater som gärna önskar kvinnor våldtäkter, överfall mm så fort en kvinna inte sjunger med i den invandringskritiska kören?

Varför hänger man ut privatpersoner på Avpixlat? Är det inte makten som skall granskas samt upplysa om aktuella brott? Vad har Avpixlat med att göra vilka personer som knullar vilka?

Nu är ju Avpixlat och IRM två sidor av slaskjournalistikens mynt. Det går inte att ta någon av dessa aktörer på allvar utan en extremt hård källgranskning.

När det gäller uthängningar, så brukar nog gammelmedia göra ett ganska bra jobb på den fronten, så det blir ett megahyckleri att inte gnälla på även deras uthängningar som ofta resulterar i sparken, misshandel, förföljelse eller bortfall av vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in