2016-03-09, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truedetective2
Kan man blanda tramadol & cipralex ?

Cipralex är det en ssri? Om det är det så ska du vara försiktig med tanke på att tramdol är unik då det är en syntetisk opiod, som påverkar serotoninet. Jag har vänner som äter ssri och kopiösa mängder tram, själv undviker jag mirtazapin (SNRI) de fåtalet ggr jag äter tram.
Citera
2016-03-09, 19:16
Medlem
OU812vanhalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Cipralex är det en ssri? Om det är det så ska du vara försiktig med tanke på att tramdol är unik då det är en syntetisk opiod, som påverkar serotoninet. Jag har vänner som äter ssri och kopiösa mängder tram, själv undviker jag mirtazapin (SNRI) de fåtalet ggr jag äter tram.

Cipralex är SSRI
Citera
2016-03-09, 19:17
Medlem
Truedetective2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken

Ok, tack. Ja båda påverkar seretoninet, så jag bara undrade.
Tack för svar.
Citera
2016-03-10, 06:49
Medlem
Essvents avatar
Hej en liten fråga kan man blanda Ritalin med 20-40mg oxycontin och vad ligger daxpriser på oxycontin typ mg
Ha en bra dag
Citera
2016-03-10, 09:22
Medlem
mutemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essvent
Hej en liten fråga kan man blanda Ritalin med 20-40mg oxycontin och vad ligger daxpriser på oxycontin typ mg
Ha en bra dag

Blanda amfetamin (jaja, metylfenidat) med opi är väl inga problem. Har här många använda CSoch benso för att lugna hjärtat.
Citera
2016-03-11, 02:12
Medlem
MelechMeirs avatar
tramadol hämmar också neuronalt återupptag av noradrenalin och serotonin.

Mianserin medför ökad frisättning av signalsubstansen noradrenalin och kan användas som komplement till SSRI samt användas som insomningsmedel.

Så dessa 2 är de enda jag tar. (3x100mg+30mg).

Frågan är: hur påverkar dessa varandra?
Omjag slutar eller minskar ta M. vad händer då?
Citera
2016-03-11, 14:21
Medlem
Tjena gott folk!

Ursäkta för upprepande fråga. Tänkte mig ta en fredagsmys med 20mg stesolid och 2mg ksalol. Har läst tidigare att det är ikke farlig kombo, men jag har intagit 50mg sertralin mylan med. I övrigt är jag frisk o så, men det bör inte vara fara med de kombinationer tillsammans med sertralin mylan, ksalol och stess?

Tacksam för svar!
Senast redigerad av Nemesiz8139 2016-03-11 kl. 14:25.
Citera
2016-03-11, 16:05
Medlem
MelechMeirs avatar
Tramadol ökar halterna av serotonin och noradrenalin.
Mianserin medför ökad frisättning av signalsubstansen noradrenalin och kan användas som komplement till SSRI samt användas som insomningsmedel.

Så vad händer om tar båda samtidigt?

(jag kunde inte se det tidigare meddelandet under mina "inlägg"...varför...ursäkta för dubbelpost)
Senast redigerad av MelechMeir 2016-03-11 kl. 16:07.
Citera
2016-03-11, 16:48
Medlem
livemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesiz8139
Tjena gott folk!

Ursäkta för upprepande fråga. Tänkte mig ta en fredagsmys med 20mg stesolid och 2mg ksalol. Har läst tidigare att det är ikke farlig kombo, men jag har intagit 50mg sertralin mylan med. I övrigt är jag frisk o så, men det bör inte vara fara med de kombinationer tillsammans med sertralin mylan, ksalol och stess?

Tacksam för svar!

Nej med så små mängder inte farligt. Ända som händer om du inte har tolerans mot benzo är att du somna kanske. Du kommer inte dör av det. Lovar det ofarligt. Minns själv när jag tog 500 mg stess och 40 mg ksalol , med tolerans. Slutade inte bra :P
Citera
2016-03-11, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livemannen
Nej med så små mängder inte farligt. Ända som händer om du inte har tolerans mot benzo är att du somna kanske. Du kommer inte dör av det. Lovar det ofarligt. Minns själv när jag tog 500 mg stess och 40 mg ksalol , med tolerans. Slutade inte bra :P

Ok tack för svar tänkte bara att det inte skulle vara fara att jag tog 50mg sertralin, har tagit det i i en vecka små mängder 25-50
Citera
2016-03-11, 17:23
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelechMeir
Tramadol ökar halterna av serotonin och noradrenalin.

Så vad händer om tar båda samtidigt?

(jag kunde inte se det tidigare meddelandet under mina "inlägg"...varför...ursäkta för dubbelpost)
Mianserin öker risken för kramp(serotonergt syndrom)

Intag av SSRI-preparat kan dessutom ge upphov till ett s k ”Serotonergt syndrom”. Detta syndrom kan uppträda efter intag av flera läkemedel som hämmar återupptaget av serotonin i CNS - t ex ett SSRI-preparat och ett analgetikum t.e.x tramdol
Senast redigerad av uh-huh 2016-03-11 kl. 17:25.
Citera
2016-03-11, 18:20
Medlem
livemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesiz8139
Ok tack för svar tänkte bara att det inte skulle vara fara att jag tog 50mg sertralin, har tagit det i i en vecka små mängder 25-50

rapportera i morgon hur fredags kvällen blev :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in