Citat:
Ursprungligen postat av
junkbord
Någon med koll på när tyskaveckan återkommer?
Måste bunkra knödel!

Citat:
Ursprungligen postat av
Emerain
Är det då man också kan få tag på surkål där? Var på lidl förra veckan och utbudet var ju ganska tragiskt. Visst lite kött, mjölk, grönsaker, och de såg ju ut att hålla okej kvalité. Men inget konstigt och inga priser som får mig att hoppa till, och inte ens något stort utbud av tyska saker! Det mest tyska de hade var dulano bratwurst. Vet att dulano är deras egna märke, så varför itne mer tyskt? Över halva butiken var ju "är det här en mataffär eller billiga skitprylar-affär?"
Dålig dag i butiken eller är det så här lidl brukar vara? Eller hur ska man tänka när man handlar på lidl eller sk ahandla på lidl?
Var på mitt lokala för ett par timmar sedan, surkål på konserv fanns och jag antar att det alltid gör det då den inte stod under veckans.
Rören med magnesium fanns.
Deluxe prästost införskaffades för 75:-/kilot, måste testa då varianten från Garant var katastrofalt smaklös med prästostsmaklökar mätt!
Deluxe knödel fanns, köpte ett par förpackningar om fyra.
Lammkorv 5-pack för 25:- införskaffades också tillsammans med bratwurst, nürnbergerwurst och kabanoss. Här vankas sauerkraut/knödel-vecka med goda korvar.
Just det, ett paket varmrökt sidfläsk blev det också. Perfekt att tärna ned och steka på med surkålen för optimal smakupplevelse.
Två burkar nötgulasch blev det också, man får lyfta lite på grisvarianten för att hitta dem men de finns där!
Åter igen en lyckad kväll på Lidl.