2016-03-07, 23:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Marknadsför Lidl fortfarande magnesiumbrustabletter på rör?

Handlade ett rör i torsdags, så jag tippar på ja.
Citera
2016-03-08, 10:19
Medlem
junkbords avatar
Någon med koll på när tyskaveckan återkommer?
Måste bunkra knödel!
Citera
2016-03-08, 11:01
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Måste bunkra knödel!
Är det då man också kan få tag på surkål där? Var på lidl förra veckan och utbudet var ju ganska tragiskt. Visst lite kött, mjölk, grönsaker, och de såg ju ut att hålla okej kvalité. Men inget konstigt och inga priser som får mig att hoppa till, och inte ens något stort utbud av tyska saker! Det mest tyska de hade var dulano bratwurst. Vet att dulano är deras egna märke, så varför itne mer tyskt? Över halva butiken var ju "är det här en mataffär eller billiga skitprylar-affär?"

Dålig dag i butiken eller är det så här lidl brukar vara? Eller hur ska man tänka när man handlar på lidl eller sk ahandla på lidl?
Citera
2016-03-08, 11:28
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Är det då man också kan få tag på surkål där? Var på lidl förra veckan och utbudet var ju ganska tragiskt. Visst lite kött, mjölk, grönsaker, och de såg ju ut att hålla okej kvalité. Men inget konstigt och inga priser som får mig att hoppa till, och inte ens något stort utbud av tyska saker! Det mest tyska de hade var dulano bratwurst. Vet att dulano är deras egna märke, så varför itne mer tyskt? Över halva butiken var ju "är det här en mataffär eller billiga skitprylar-affär?"

Dålig dag i butiken eller är det så här lidl brukar vara? Eller hur ska man tänka när man handlar på lidl eller sk ahandla på lidl?

1: Håll koll efter deras temaveckor för mat (Asiatiska, Franska, Spanska, Amerikanska, Tyska, Portugisiska, "Deluxe" osv) det är då dom har interessanta matgrejjer (och ofta en del speciella "prylar" som tex taco skålar, asiatiska ris och soja skålar mm).

2: Deras färska grönsaker är väldigt bra.

3: Köttet är helt okej och ofta bra erbjudanden.

4: Deras egna mjölk är alltid nån krona billigare än samma mjölk i Arla tryck (exakt samma mjölk)

5: Riktigt bra tvätt och rengöringsmedel till bra pris.

Du kan hitta otroligt mycket bra grejjer pland deras "prylar" tex billig elektronik/kökmaskiner i vettig kvalite (silvercrest), billiga verktyg och tillbehör även det helt okej grejjer (parkside).
Massor med heminredningsgrejjer och övrig köksutrustning.
Citera
2016-03-08, 11:30
Medlem
Carl Serungs avatar
Köp inte Ängens chokladmjök, den var direkt vidrig!

Det ska vara den tyska varianten.
Citera
2016-03-08, 19:22
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Måste bunkra knödel!

Citat:
Ursprungligen postat av Emerain

Var på mitt lokala för ett par timmar sedan, surkål på konserv fanns och jag antar att det alltid gör det då den inte stod under veckans.

Rören med magnesium fanns.

Deluxe prästost införskaffades för 75:-/kilot, måste testa då varianten från Garant var katastrofalt smaklös med prästostsmaklökar mätt!

Deluxe knödel fanns, köpte ett par förpackningar om fyra.

Lammkorv 5-pack för 25:- införskaffades också tillsammans med bratwurst, nürnbergerwurst och kabanoss. Här vankas sauerkraut/knödel-vecka med goda korvar.

Just det, ett paket varmrökt sidfläsk blev det också. Perfekt att tärna ned och steka på med surkålen för optimal smakupplevelse.

Två burkar nötgulasch blev det också, man får lyfta lite på grisvarianten för att hitta dem men de finns där!

Åter igen en lyckad kväll på Lidl.
Citera
2016-03-08, 19:26
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Här vankas sauerkraut/knödel-vecka med goda korvar.
Du äter ingen frukt...? Billiga päron nu, tio spänn kilot.
Citera
2016-03-08, 19:33
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Du äter ingen frukt...? Billiga päron nu, tio spänn kilot.
Haha, nä för fan. Sist jag käkade 2 äpplen och en apelsin för att jag kände mig lite hängig på jobbet så sket jag på mig dan efter på väg till tuben!
True story, det bara rann efter benen på mig.

(Bilder finns, mobilen ligger på jobbet men jag kan fixa i morrn om någon tvivlar.)
Citera
2016-03-08, 20:41
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Haha, nä för fan. Sist jag käkade 2 äpplen och en apelsin för att jag kände mig lite hängig på jobbet så sket jag på mig dan efter på väg till tuben!
True story, det bara rann efter benen på mig.

(Bilder finns, mobilen ligger på jobbet men jag kan fixa i morrn om någon tvivlar.)

Deras ekologiska Svartvinbärssaft är kanon.
Någon som provat deras frysta bär?
Citera
2016-03-08, 21:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo

Jo, jag brukar köpa blåbären ibland, tycker dom är bra.
Citera
2016-03-08, 23:20
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo

Köper deras skogsbärsmix hela tiden.

Eko jordgubssaften är också god.
Citera
2016-03-09, 18:54
Medlem
Jag åt i dag en paj som jag handlade under franska veckorna. Fransk paj från Alsace med stekt potatis, racletteost och rökt bacon. Den var jättegod! Deras eget märke = Doc De Coeur, Flammkueche ā l'Alsacienne.

Den andra typen av paj som var med tjock pajdeg smakade inte speciellt gott. De var inte djupfrysta som de här var. Den första kan jag verkligen rekommendera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in