2016-03-09, 19:34
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avaraharava
Jag åt i dag en paj som jag handlade under franska veckorna. Fransk paj från Alsace med stekt potatis, racletteost och rökt bacon. Den var jättegod! Deras eget märke = Doc De Coeur, Flammkueche ā l'Alsacienne.

Den andra typen av paj som var med tjock pajdeg smakade inte speciellt gott. De var inte djupfrysta som de här var. Den första kan jag verkligen rekommendera.
Du har rätt, de är suveräna!
Tunn tunn botten med antingen "matiga" pålägg eller söta. Typ pizza men ändå inte! Enda nackdelen med dessa och varför jag inte tjackar dem i större utsträckning är storleken. De tar jäkligt stor plats i påsen, om den ens räcker till, och det kan vara lite jobbigt i stockholms kollektivtrafik.
Bra tips, absolut!
Senast redigerad av Dr.Kati 2016-03-09 kl. 20:27.
Citera
2016-03-10, 21:47
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Finns det egentligen några smaskiga soppor...? Tycker att allt man ser är nån ledsen konserv med Knorrs köttsoppa när man är där. Borde väl finnas massor med fina färdiga soppor att importera från Deutschland?

Det skulle väl vara Gulaschsoppan då, annars tror jag inet det finns mycket tyskt och färdigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Är det då man också kan få tag på surkål där? Var på lidl förra veckan och utbudet var ju ganska tragiskt. Visst lite kött, mjölk, grönsaker, och de såg ju ut att hålla okej kvalité. Men inget konstigt och inga priser som får mig att hoppa till, och inte ens något stort utbud av tyska saker! Det mest tyska de hade var dulano bratwurst. Vet att dulano är deras egna märke, så varför itne mer tyskt? Över halva butiken var ju "är det här en mataffär eller billiga skitprylar-affär?"

Dålig dag i butiken eller är det så här lidl brukar vara? Eller hur ska man tänka när man handlar på lidl eller sk ahandla på lidl?

Surkål finns alltid på lidl. Lidl säljer nästan bara sina egna märken, korv främst under Dulano. Finns massor med bra tysk Dulano-korv om du letar, Nürnberger, Frankfurter/knackwurst, Krakower, Chorizo (finns även som lufttorkad salami-variant som är bra). Jäkligt billigt jämfört med att köpa kvalitetskorv på ICA el liknande. KÖÖÖÖÖP!

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Haha, nä för fan. Sist jag käkade 2 äpplen och en apelsin för att jag kände mig lite hängig på jobbet så sket jag på mig dan efter på väg till tuben!
True story, det bara rann efter benen på mig.

(Bilder finns, mobilen ligger på jobbet men jag kan fixa i morrn om någon tvivlar.)

Hahaha, tack för dagens garv, men bilder: nej tack!
Citera
2016-03-10, 21:52
Medlem
BushKillingtons avatar
Köpte 10 stycken valnötssalamis på 200g styck till det facila priset á 12kr styck
Citera
2016-03-10, 22:22
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushKillington
Köpte 10 stycken valnötssalamis på 200g styck till det facila priset á 12kr styck

Lyx, här går dom inte under 20kr~
Citera
2016-03-11, 21:26
Medlem
Jag gillar Lidl bland annat därför att de ofta har standardvaror typ vita bönor i tomatsås som är lika bra som ICA, fast till ett lägre pris. Blev därför glad när jag såg Bitter Lemon på 6 x 50 cl-förpackning. Schweppes på ICA finns antingen i 150 cl-flaskor som har ett acceptabelt pris men som tenderar att bli avslagna innan man har gjort slut på dem, eller på 50 cl-flaskor som kostar nästan lika mycket som 150 cl-flaskorna, vilket är en uppenbart dålig affär. Jag köpte två sexpack och blev besviken. De innehöll väldigt lite kolsyra redan när jag öppnade flaskorna. Som att den redan är avslagen från butiken.

Fick jag måndagsexemplar eller klarar Lidl inte av att göra Bitter Lemon?
Citera
2016-03-11, 22:54
Medlem
BernardLoutres avatar
3 pizzor för 17 spänn i helgen. Det är inte så mycket på dem men eftersom kilopriset är ungefär samma som vanligt bröd så är det ändå prisvärt.
De har billig potatis också.
Citera
2016-03-11, 23:11
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
3 pizzor för 17 spänn i helgen. Det är inte så mycket på dem men eftersom kilopriset är ungefär samma som vanligt bröd så är det ändå prisvärt.
De har billig potatis också.

Brukar köpa dom pizzorna, bacon, färska champinjoner och mozarella. Blir smarriga pizzor, anannas och curry är också ett smaskight alternativ.
Citera
2016-03-11, 23:17
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Brukar köpa dom pizzorna, bacon, färska champinjoner och mozarella. Blir smarriga pizzor, anannas och curry är också ett smaskight alternativ.

De i helgen har bara tomat och ost så man får lägga på lite extra för att det inte ska bli för tråkigt.
Citera
2016-03-11, 23:47
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
De i helgen har bara tomat och ost så man får lägga på lite extra för att det inte ska bli för tråkigt.

Jag vet, därför jag köper bacon, champinjoner och mozarella också

Köper gärna diverse små hårdostar och hackar på också.
Citera
2016-03-12, 01:03
Medlem
JefCostellos avatar
Fick med mig en elak liten ostbit hem, tror det var under franska veckan. Petit Munster Géromé tror jag den heter, luktar som morfars raggsockor och ställer till en del bekymmer i kylskåpet men innehåller kummin och är riktigt god och smakrik.
Citera
2016-03-12, 11:38
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JefCostello
Fick med mig en elak liten ostbit hem, tror det var under franska veckan. Petit Munster Géromé tror jag den heter, luktar som morfars raggsockor och ställer till en del bekymmer i kylskåpet men innehåller kummin och är riktigt god och smakrik.

Lägger mina elaka ostar i zip-påsar
Citera
2016-03-12, 11:55
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JefCostello

Det bevisar på att den är autentisk! Enligt "ostkännarna" i alla fall. 95% av alla andra tycker nog som Du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in