Citat:
Ursprungligen postat av
gato12
Finns det egentligen några smaskiga soppor...? Tycker att allt man ser är nån ledsen konserv med Knorrs köttsoppa när man är där. Borde väl finnas massor med fina färdiga soppor att importera från Deutschland?
Det skulle väl vara Gulaschsoppan då, annars tror jag inet det finns mycket tyskt och färdigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Emerain
Är det då man också kan få tag på surkål där? Var på lidl förra veckan och utbudet var ju ganska tragiskt. Visst lite kött, mjölk, grönsaker, och de såg ju ut att hålla okej kvalité. Men inget konstigt och inga priser som får mig att hoppa till, och inte ens något stort utbud av tyska saker! Det mest tyska de hade var dulano bratwurst. Vet att dulano är deras egna märke, så varför itne mer tyskt? Över halva butiken var ju "är det här en mataffär eller billiga skitprylar-affär?"
Dålig dag i butiken eller är det så här lidl brukar vara? Eller hur ska man tänka när man handlar på lidl eller sk ahandla på lidl?
Surkål finns alltid på lidl. Lidl säljer nästan bara sina egna märken, korv främst under Dulano. Finns massor med bra tysk Dulano-korv om du letar, Nürnberger, Frankfurter/knackwurst, Krakower, Chorizo (finns även som lufttorkad salami-variant som är bra). Jäkligt billigt jämfört med att köpa kvalitetskorv på ICA el liknande. KÖÖÖÖÖP!
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Kati
Haha, nä för fan. Sist jag käkade 2 äpplen och en apelsin för att jag kände mig lite hängig på jobbet så sket jag på mig dan efter på väg till tuben!
True story, det bara rann efter benen på mig.
(Bilder finns, mobilen ligger på jobbet men jag kan fixa i morrn om någon tvivlar.)
Hahaha, tack för dagens garv, men bilder: nej tack!